۰ نفر
۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۰

ایسنا نوشت:

با ادامه درگیری‌ها در استان الانبار عراق میان ارتش و نیروهای مسلح یک نماینده پارلمان عراق اعلام کرد که گزارش‌های دقیقی در دست دولت است که ثابت می‌کند عربستان از تروریسم به ویژه داعش در عراق حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، با ادامه عملیات گسترده ارتش عراق در استان غربی الانبار با هدف پاکسازی القاعده از این استان، منابع عراقی از کشته شدن چند تن در درگیری‌ها میان ارتش و نیروهای مسلح در شهرهای فلوجه و الرمادی خبر دادند.

ارتش عراق از روز یکشنبه عملیات گسترده‌ای را علیه نیروهای مسلح در شهر الرمادی آغاز کرد. ارتش همچنین از سه هفته گذشته تاکنون در مناطق مختلف استان الانبار مستقر شده و پیوسته در حال انجام عملیات‌های متعدد برای پاکسازی این منطقه از القاعده است.

در همین راستا عدنان الاسدی، معاون اول وزیر کشور عراق اعلام کرد: ارتش طی یک عملیات گسترده و پیچیده توانست منطقه البوبالی در منطقه الرمادی را آزاد کند.

وی افزود: سلاح‌های کشف شده در این عملیات برای تصرف بغداد کافی بود.

از سوی دیگر سلمان الموسوی، عضو پارلمان عراق و نماینده ائتلاف "دولت قانون" در عراق اعلام کرد دولت اسنادی را در خصوص حمایت عربستان از تروریسم در عراق به دست آورده است که به موجب این اسناد مقامات عربستان با ارسال سلاح و مهمات پیشرفته برای تروریست‌ها و حمایت‌های مالی از تروریسم در عراق از آن‌ها برای ضربه زدن به ارتش و پلیس حمایت می‌کند.

وی افزود: ما اطلاعات دقیقی در دست داریم که ثابت می‌کند عربستان به عوامل گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به "داعش" برای راه انداختن جنگ‌های خیابانی در عراق آموزش‌های نظامی داده است.

موسوی تصریح کرد: برخی از عوامل داعش که بازداشت شده‌اند طی بازجویی‌ها به صراحت اقرار کردند که دولت عربستان در آشفته کردن اوضاع امنیتی عراق و حمایت از گروه‌های مختلف تروریستی دست دارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =