تسنیم نوشت:

روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الأوسط به نقل از برخی منابع دولتی مصر نوشت که «مراد موافی» رئیس سابق دستگاه اطلاعات این کشور به جای «عبد الفتاح السیسی» نامزد ریاست جمهوری می‌شود.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، الشرق الأوسط نوشت که برخی مقامات عالی‌ رتبه مصر در حال بررسی نامزدی عبد الفتاح السیسی وزیر دفاع مصر در انتخابات ریاست جمهوری هستند تا پیش از تعیین زمان برگزاری انتخابات، مواضع خود را در این باره اعلام نمایند.
این روزنامه به نقل از برخی منابع دولتی مصر نوشت که در برخی محافل مصری نام مراد موافی رئیس سابق دستگاه اطلاعات این کشور به عنوان نامزد ریاست جمهوری به جای السیسی مطرح است اما این مسئله هنوز قطعی نشده است و مقامات مصر در حال بررسی آن هستند.
به نوشته الشرق الأوسط: همه در حال ارزیابی مواضع هستند، موضوع نامزدی برای ریاست جمهوری نیز یک تصمیم مربوط به السیسی نیست بلکه به ملت مصر مربوط می‌شود اما با این حال مهم مصلحت مصر است و اگر اصرار برای نامزدی السیسی باعث ایجاد مشکلاتی با کشورهای منطقه‌ای و غربی شود در آن صورت می‌توان دنبال یک جایگزین دیگر بود.
بر اساس این گزارش، نامزد ریاست جمهوری اغلب از کسانی است که دارای پیشینه نظامی است و نام سرلشگر مراد موافی رئیس سابق دستگاه اطلاعات مصر نیز به عنوان فرد جایگزین مطرح است همچنانکه نهاد نظامی مصر منضبط است و اگر ارتش نامزد خاصی را معرفی نمایند ملت نیز از آن حمایت خواهد کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =