اعتماد گفت وگویی با اسماعیل جلیلی نماینده مسجد سلیمان درباره سفر استانی دولت انجام داده است.

*اینکه این استان به عنوان مقصد اول رییس‌جمهور انتخاب شده بود خوشحال هستیم ولی با توجه به کلید واژه «اعتدال» از رییس‌جمهور انتظار داشتیم که به سایر شهرهای استان سرکشی داشته باشد یا لااقل شنونده مطالبات مسوولان سایر شهرها باشد ولی اینچنین نشد و تنها بخش خاصی را در بر گرفت. بخش تاسف‌بار و نگران‌کننده این سفر مربوط به سوءاستفاده سیاسی از سفر می‌شود که هرکسی سعی داشت این سفر را به نام خودش ثبت کند.

*شاخص‌های دولت روحانی و احمدی‌نژاد متفاوت است که همین تفاوت باعث می‌شود تا ارزیابی درست نباشد. شاید ارزیابی‌ها از این سفر خوشایند باشد ولی باید دید که رویکرد دقیق دولت‌ها چه بوده و چه هست. متاسفانه در این سفر شاهد کم‌تجربگی دولت در سفر بودیم که برای آینده بسیار نگران‌کننده است.
*دولت احمدی‌نژاد رییس‌جمهور به دیدار مردم می‌رفت ولی در دولت روحانی، دولت مستقر است و مردم می‌آمدند. درجواب این استقرار هم می‌گویند که می‌خواستند از شکل نمایشی و تشریفاتی خارج شوند و این طور نیست. اگر می‌خواستند از تشریفات و نمایش خارج شوند توضیح دهند که چرا در طول سفر و جلسات به جای دعوت از عشایر و اقوام عادی و مردم از مسوولان و مقامات فقط دعوت کردند. در طول جلسه رییس‌جمهور با عشایر باید تمامی نمایندگان عشایر در جلسه حاضر می‌شدند ولی مسوولان با لباس محلی حاضر بودند. کجای این رفتار ضد تشریفات است؟ توصیه بنده به اعضای هیات دولت این است که ضمن پرهیز از گرایش به تشریفات از حالت ایستایی نیز خارج شوند و بیشتر با مردم بازدید داشته باشند.
*مردم از دولت احمدی‌نژاد عدالت را می‌خواستند و از دولت روحانی اعتدال و برابری را طلب دارند. ضمن اینکه مردم از دولت به عنوان مجری تقاضای حل مشکلات و از نمایندگان مجلس نیز انتظار نظارت و برخورد را دارند. امیدواریم که دولت جدید وعده‌هایش را عملی و اعتمادش را نزد مردم بازیابی کند چون در حال حاضر مردم به واسطه بد قولی‌ها و وعده‌های بی‌ثمر احمدی‌نژاد اعتمادی به دولت ندارند. سال‌هاست که می‌گویند وضعیت آب استان و انتقال آن حل می‌شود ولی تا حالا اتفاقی رخ نداده است. در این سفر آقای روحانی وعده رفع مشکل انتقال آب را دادند و مطمئن باشند که ما تا زمان اعلام شده منتظر هستیم و مساله را پیگیری می‌کنیم.

*درباره سفر روحانی نزدیک به 70 درصد مردم ناراحت بودند چون انتظار داشتند که رییس‌جمهور از سایر شهرها نیز بازدید کند. اعتراض‌های زیادی نسبت به این سفر بود. پیش از سفر من و تعدادی از نمایندگان این خواسته را به هیات دولت نیز اعلام کرده بودیم که آنان در پاسخ گفته بودند سناریوی دیگری برای این سفر در نظر گرفته‌اند و قرار است که مقامات و مسوولان شهرستانی در دیداری با آقای روحانی مشکلات خاص شهرشان را به رییس‌جمهور اعلام کنند که چنین جلسه‌یی به این شکل نیز برگزار نشد.
/212 27

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهلول LK ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    8 0
    اگه ٤ تا قول الكي به مردم ميداد و دروغ ميگفت و گوش استاندار و ميپيچوند، راضي مي شدن! بابا دست وردارين، اينهمه مردم مردم نكنين! حتما نتونسته نظر شما رو جلب كنه آقاي نماينده!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    5 0
    این اقا الان مشخصه که فازشون چیه ؟یکی به نعل میزنه یکی به میخ .
  • بهمن GB ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    5 0
    دولت تدبیر و امید همین مشکل آب مردم خوزستان را حل نماید شاهکار کرده است .
  • بی نام IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    6 0
    70 درصد مردم ناراحت بودند چون انتظار داشتند که رییس‌جمهور از سایر شهرها نیز بازدید کند. اعتراض‌های زیادی نسبت به این سفر بود. مگه دور دنیا در 80 روزه... اصلا اینا آمارگیری و آماردهی تو خونشون هست!
  • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    6 0
    اگر قرار باشد شخص رئیس جمهور از کلیه شهرستان ها بازدید کند و مردم بیایند دنبال خودروی رئیس جمهور بدوند بعد رئیس جمهور سخنرانی کند خوب این کجایش گوش دادن به مطالبات مردم است؟ بهترین راه همان کاری بود که روحانی کرد.رئیس جمهور در مرکز استان باشد و نمایندگان مردم با ایشان صحبت کنند.ضمن اینکه پرسش و پاسخ در صدا و سیمای مرکز استان هم کمک می کند اگر صدا و سیما بتواند مطالبات مردم را به گوش رئیس دستگاه اجرایی برساند.اینکه این نماینده محترم در چندین نشست نتوانسته صحبت های خود را به گوش رئیس جمهور برساند واقعا جای تاسف دارد.ظاهرا پی شا از این هم رئیس جمهور یک نشست با نمایندگان خوزستان داشتند.
  • اهوازی IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    5 1
    آقای روحانی قول دادند انتقال آب از سرشاخه های کارون فقط برای شرب استفاده خواهد شد ولی نگفتند به چه میزان و برای چه شهرهایی و چگونه
  • سعید A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    4 0
    خب بحث هم سر این موضوع که یکی میاد بین مردم و یه شبه هزارجور مصوبه با جیب خالی تصویب میکنه تا مردم که سر از اقتصاد در نمیارن واسش چه چه کنند... خب آقای نماینده شما که میدونید چرا این مطالب تحویل جامعه میدی؟ یه سوال ساده از نماینده: فقط فقط هزینه برقراری امنیت رفتن رئیس جمهور بین مردم چقدره؟
  • اخراجی ها IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    6 2
    اقای جلیلی شما ااگه بیل زنی برو باغچه خودتو بیل بزن که با گذشت چندماه از انتخابات هنوز ی ملاقات حضوری با مردم حوزه انتخابیه خود نداشتی وهنوز کوچکترین مشکل مردم راحل نکردید حتی دفاعی هم ازجنابعلی دیده نشد...متاسفم براتون. البته کسی که با پول بره بالا بهتر از این نمیشه!!!!
  • بی نام IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    5 3
    آقاي رئيس جمهور لطفا راه احمدي نژاد را ادامه ندهيد و به سفرهاي استاني خاتمه دهيد . راي مردم به شما با اين شرط بوده كه رويكرد شما متفاوت از دولت قبلي باشد .
  • علیرضا IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    5 1
    اقای جلیلی چرا عادت کرده اید به سفرهای سوری ،آنکه 8 سال امد و فقط حرف زد و هرچه مردم نامه دادند گرفت ولی هیچ نکرد چه سودی به حال مردم منطقه شما داشت(به عمل کار برآید به سخن دانی نیست )
  • بی نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    8 0
    اینهمه دم و دستگاه توی استانها بیخوده که رییس جمهور باید خودش مستقیم با مشکلات مردم روبرو بشه؟ به جان خودم یک ذره این مسئولین استانها برای مردم کار انجام بدهند بد نیست. همه اش شده خاله بازی !! همه منتظرند رییس جمهور بیاد مشکل رو حل کنه!!! می گه مسئولین با لباس محلی آمده اند. خب این چه دخلی به رییس جمهور داره؟ مگه رییس جمهور باید عشایر رو بشناسه؟ شماها توی استانها واقعا چکار می کنید؟کار رییس جمهور اینه که تصمیمات کلان بگیره با توجه به گزارشاتی که از مناطق مختلف دریافت می کنه. اینقدر شان رییس جمهور رو نیارید پایین! احمدی نژاد متوجه نبود. شما چرا؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    6 2
    احمدی نژاد بیکار بود که به همه شهرها سر می زد. اون آدم عادلی نبود.
  • یک مسجدسلیمانی IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    4 1
    آقای جلیلی من یکی از اون مردمی هستم که به شما رأی دادم و دفعه بعد این اشتباه نمیکنم.شما خودتون نمیتونید حق مردم بگیرید و انتظار دارید رئیس جمهور بیاد مشکل آب مارو حل کنه.پس شما و بقیه مسئولان قراره چیکار کنین؟بقیه مشکلات چی؟مثل بیکاری جوونای تحصیل کرده و غیره. حتماً انتظار دارید رئیس جمهور شخصاً بیاد و یکی یکی حلشون کنه.اتفاقا باید روش سفرهای احمدی نژاد که بیشتر توهین به مردم بود به پایان برسه. اونم به کمک شما.واقعاً متأسفم.