اعتماد گفت وگویی با محمد سادات ابراهیمی، نماینده مجمع استان خوزستان انجام داده است. او بر این نظر است که دولت در وعده‌هایش برخلاف دولت قبلی لحظه‌یی و اغراق‌آمیز تصمیم نگرفت.

نماینده شوشتر و گتوند همچنین تاکید می‌کند که دولت قبلی مردم را ناامید کرد و حالا نوبت دولت روحانی است که امید و اعتماد مردم را بازیابی کند.

اهم اظهارات وی به شرح زیر است:
* این سفر چند تفاوت عمده با سفر‌های احمدی‌نژاد داشت؛ تفاوت اول در این بود که سعی شده بود تا براساس منابع موجود و امکانات وزارتخانه‌ها و دولت تصمیم‌گیری شود. تفاوت دوم در این بود که سعی شده بود تا از نظرات کارشناسانه در وعده‌ها استفاده شود. سوم اینکه رییس‌جمهور با پذیرش شرایط خاص استان در خوزستان حاضر شده بود و تمام عقب ماندگی‌های خوزستان را قبول داشت لذا تصمیمات خاص و ویژه‌یی برای استان گرفت که امیدواریم این وعده‌ها هرچه زودتر عملی شوند.
* همچنین نرفتن ریاست‌جمهوری به سایر شهرستان‌ها بر خلاف دوران آقای احمدی‌نژاد شاید یک نقطه ضعف تلقی شود ولی بنده خیلی آن را بزرگ نمی‌دانم.
* بخشی از نمایندگان و همچنین شهروندان خوزستان از بابت شکل جدید سفر رییس‌جمهور ناراضی بودند ولی اگر دولت مطالبات مردم استان را برآورده کند، امید را در دل مردم زنده کرده است. رییس‌جمهور اگر موفق شود نیاز مردم خوزستان را برآورده کند ثابت کرده است که سفرش تشریفاتی، تبلیغاتی و وعده‌هایش سیاسی و عوام‌فریبانه نبوده است. تحقق وعده‌های رییس‌جمهور خیلی مهم‌تر از دیدار با مردم است.
* تعدادی از نمایندگان مجمع استان خوزستان توقع داشتند که رییس‌جمهور به حوزه انتخابیه آنان نیز سرکشی کند و زمانی که دیدند رییس‌جمهور به شهر آنان عزیمت نمی‌کند ناراحت شدند. اینکه رییس‌جمهور به تمام شهر‌ها برود اتفاق خوبی است ولی سوال من این است که با حضور رییس‌جمهور در شهر تمام مشکلات حل می‌شود؟ حضور مهم است ولی نباید هدف باشد. حضور محض بدون عمل نتیجه‌یی نخواهد داشت. در دولت قبلی رییس‌جمهور در اکثر شهرها حضور پیدا می‌کرد و وعده‌های متعددی را در لحظه به مردم می‌داد که سرانجامی هم نداشت. ما نباید عوام‌فریبی کنیم. اتفاقا هر چقدر دولت و مسوولان عوام‌فریبی کردند باید در نیت آنان شک کرد.
* دولت قبلی وعده‌هایی با محوریت عدالت‌خواهی داده شد ولی در آخر عملی نشد. این خلف وعده‌ها تا حدی مردم را از دولت ناامید کرد و اعتماد مردم را تحت تاثیر قرار داد. نمایندگان این خلف وعده‌ها را قبول دارند و می‌دانند که روحانی به واسطه همین قصور دولت دهم با شرایط ویژه‌یی رو به رو شده است. روحانی از همین ابتدای کار چوب دولت احمدی‌نژاد را می‌خورد. البته نباید یک طرفه به موضوع نگاه کرد. مردم نیز حق دارند که از خلف وعده‌ها گلایه کنند ولی حرف خوبی که آقای روحانی در طول این سفر زدند، این بود که «قولی نمی‌دهم مگر زمینه‌های آن فراهم باشد». لذا امیدوارم وعده‌های رییس‌جمهور برای استان خوزستان این‌بار عملی بشود. ما نمایندگان خوزستان نیز پیگیری این وعده‌ها را بر عهده خواهیم داشت.

/212 27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    4 9
    دولت جدید هم مردم را ناامید کرد قرار بود تورم کاهش پیدا کنه ولی رئیس بانک مرکزی مانع از کاهش قیمت دلار میشه
  • بهمن GB ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    4 1
    در واقع انتظار از دولت تدبیر و امید همین است که محاسن دولتهای گذشته را پررنگ تر نماید و از معایب آنها فاصله بگیرد .
  • بی نام A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    6 1
    احمدي همه جا رامين گذاشته است
  • احمد IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۵
    1 3
    اگرروحانی صد سال هم رئیس جمهور شود به احمدی نژاد نمیرسد البته احمدی نژاد بی نقص نبود در هر صورت این نماینده از واقعیتها بسبار دور است