۰ نفر
۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۵

روزنامه اماراتی الخلیج درباره نشست ژنو 2 که روز چهارشنبه برگزار می شود نوشت این مذاکرات که قرار شده ایران نیز در آن شرکت کند برای سوریه نیست.

این روزنامه ژنو 2 را پوششی برای مبارزه با تروریسم دانسته به بهانه حل مشکل سوریه دانسته و نوشته است: نشست "ژنو دو" در ظاهر موضوع تشکیل دولت انتقالی و در باطن موضوع جنگ با تروریسم را بررسی می کند.

به نوشته این روزنامه حامیان این نشست و بازیگران اصلی بحران سوریه شامل آمریکا و روسیه و نیز بازیگران مهم دیگری چون ایران، عربستان و ترکیه امیدهای زیادی به این نشست دارند اما امید محض برای حل بحران پیچیده سوریه کافی نیست.

کشورهای شرکت کننده موفق نمی شوند مگر این که بتوانند کنترل گروه های تروریستی و گروه های اسلامی تندرو را در دست بگیرند و این گروه ها نیز گوش به فرمان آنها شوند این درحالیست که تجربه نشان داده است که این گروه های تندرو اکثرا بر حامیان مادی و معنوی خود خروج کرده اند.

به عنوان نمونه اسامه بن لادن رهبر تشکیلات القاعده، پس از عقب نشینی نیروهای شوروی از افغانستان، تفنگ خود را به سوی طرف هایی گرفت که از او حمایت تسلیحاتی، مالی، اطلاعاتی و لجستیکی کرده بودند. ممکن است (داعش) و النصره نیز همین کار را انجام دهند؛ زیرا در اصل با طرف هایی که شایعه شده تحت حمایت آن ها قرار دارند، اختلاف نظر دارند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک رفیق قدیمی IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    3 0
    سازمان ملل هم دعوت از ایران را پس گرفته همان نریم سنگین تریم ترکمنها مثلی دارند مهمان به خشرویی میاد نه به دعوت