از امروز 30 دی ماه، مرحله نخست توافقنامه ژنو به صورت رسمی اجرایی شده است.

به نظر شما اگر کشورهای 5+1 به تعهداتشان بر اساس توافقنامه ژنو عمل نکنند دولت چه واکنشی نشان دهد؟

اجرای توافقنامه ژنو از امروز آغاز می شود. مقدمات تکمیلی برای تعلیق غنی سازی 20 درصد در ایران از صبح امروز آغاز شده و امروز تعلیق انجام خواهد شد.
اقدامات ایران و کشورهای 1+5 به صورت همرمان امروز آغاز شده است. اجلاس شورای وزیران اتحادیه اروپا در بروکسل امروز تشکیل می شود و قانون مربوط به تخریم ها را بر اساس توافقات ژنو اصلاح می کنند.

سید عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان تصریح کرد: آمریکایی ها دستورالعمل های لازم برای اجرای تعلیق تحریم ها بر علیه ایران را ار امروز آغاز خواهند کرد و این دستورالعمل ها را به شرکت های مختلف که طرف قرارداد با ایران هستند ، اعلام می کند.

نظراتتان را در این خصوص می توانید در قسمت کامنت ثبت کنید.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 147
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن مودی IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    غنی سازی رادرحد60درصدانجام دهد
  • بی نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    26 48
    اقدام لازم در خصوص بازگشت را انجام دهد
  • پیمان DE ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    اونها تا وقتی زیر تعهدنامه رو امضا نکرده باشند قابل پیش بینی نیستن ولی وقتی چیزی رو امضا کنن بهش عمل میکنن.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    39 55
    بمب اتم بسازد.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    فکر کنم دولت جدید بیاد و تمام فعالیتها را تعطیل کنه. البته ما نمیذاریم دولت همچین کاری را انجام بده.
    • بی نام A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
      6 4
      شما؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    غنی سازی را نه تنها برگردونه بلکه افزایش بده
  • بی نام A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    فکر میکنم دوباره غنی سازی 20 درصد را به اندازه نیازمون ادامه بدیم و به فکر حل مشکل اقتصادی با تکیه بر توان داخلی کشور باشیم.
  • وحید IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    هیچی بازم باید مذاکره کنیم منکه خسته شدم از بس تحریم شدیم از بس بدبختی کشیدیم
  • بی نام FI ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    33 6
    اگر عمل نکردن، عقده ای بازی در نیاریم که اون وقت همه ی دنیا فکر کنند که قصد بدی داریم! عاقلانه صنعت هسته ای مون رو جلو ببریم مثله قبل! اما یادمون باشه که تورم و گرانی در کشور بیداد می کنه! اگر مدعی این هستید که تحریم ها باعث پیشرفتمون شده لطفا ملت را جیگر فرض نکنید! بله پیشرفت کردیم اما به قیمت مردن و بدبختی یه عده ای زیاد از طبقه پایین جمعیت کشور! سرمون رو نباید تو این بالا بگریم! انسانیت و اخلاق مهمترین بخش زندگی هر کسی است.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    احمدی نژاد رو بکنیم رئیس هیئت مذاکره کننده. :) فکرش رو بکن
    • بی نام A1 ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
      لااقل او در این 8 سال غنی سازی 20 درصد را انجام داد تا شما بتونید با فدا کردن اون غنی سازی، تحریمها رو بدارید. و گرنه دولت اصلاحات را دیدیم که چه قدر تحقیر شدیم.
    • بی نام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
      82 16
      عاليه اونوقت هزار جور به ما باج ميدن تا كنار بيايم باهاشون دي
    • سید A1 ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      11 3
      دولت اصلاحات تحقیر شدی؟؟؟؟ متاسفم برات . تمام رنج حال حاضر مردمو آشی هست که اونی که رفت واسمون پخت.تمام تلاش کشور شده رفع تحریم هایی که اون می گفت کاغذ پاره اس. برو به تحریم هایی که امثال شما واسمون ساختید برس جانم. .....
  • بی نام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    امروز روز خوشحالی و جشن ناتانیاهو ست.
  • بدون نام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    ان شاءالله همه چيز به خوبي پيش ميره ما هم سعي كنيم نيروي مثبت بفرستيم تا به ياري خداوند به نتيجه مطلوب برسيم
  • مهرداد IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    اگر افراطیون ( داخلی و خارجی ) بهانه ای دست انان ندهند مگر مریضند بابت کاری که اینقدر انرژی پای آن گذاشتند کارشکنی نمایند . تعجب آوره از خبر آنلاین که در روز اول شروع لغو نحریمها پالس منفی میزنه ...؟؟؟ تمامی تمامیتخواه ها اجازه بدهید این مردم هم زندگی کنند . به هر چیزی که اعتقاد دارید باور کنید این مردم لیاقت زندگی بهتر از اینها را دارند .
    • بی نام A1 ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
      12 27
      مهرداد جان. حتما مردم ما لیاقت زندگی بهتر را دارن. اما اینکه میفرمایید مگر مریضند که کار شکنی کنند باید گفت یه جریانی در آمریکا که زورش هم کم نیست و عمدتا هم از جریان جمهوریخواهان تشکیل میشه واقعا مریض هست و سیاست خارجیش هم بیشتر تحت تاثیر لابیهای آیپک و یه مشت مرتجعان منطقه هست. این جریان بالاخره زهر خودش رو میریزه . الان هم این کار رو نکنه به محض گرفتن دولت آمریکا در دست این کار رو میکنه.
  • سپهر IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    بهترین راه غنی سازی 60 درصده...
  • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    58 11
    چه کار میتواند انجام دهد؟
  • میثم ایرانی A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    بنظر من تا همین الانشم به توافق عمل نکردند ..... میبایست اگر زدند زیر میز توافق ما تا حتی الامکان به توافق ادامه بدهیم ولی در صورتیکه واقعا نقض توافق کردند و دیگر قابل تحمل نبود غنی سازی 60% رو انجام بدیم و دستور ساخت چند نیروگاه جدید رو صادر کنیم ..
  • علی IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    52 12
    من فقط میدونم که حتی اگر اونا به یه تعهدی عمل نکنند، مردم تو شرایطی نیستن که ما بخوایم بزنیم زیر همه چی! یعنی بیشتر به ضرر خودمونه. متاسفانه موضع امروز ما، موضع قدرت نیست. فقط باید امیدوار بود که همه چیز خوب پیش بره انشاءالله.
    • بی نام A1 ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
      4 1
      شما اشتباه میکنید. اتفاقا پتانسیلهای زیادی داریم که هنوز به منصه ظهور نرسیده. ما هم میخوایم حدود 3 ماه در سال تعطیل باشیم و کار نکنیم هم میخوایم انواع کالاها و ماشینهای لوکس وارد ایران بشه بعدش میگیم چیزی نداریم و باید متعهد باشیم حتی اگر طرف مقابل زیر تعهدش بزنه.اگر در شرایط تحریم امکانات به شکل عادلانه تقسیم بشه و اینطور نباشه که یکی کالای لوکس وارد ایران کنه اما دیگری برای دارو مشکل داشته باشه اونوقت میبینی که خیلی چیزها داریم. مشکل اینه که در دولت قبل که داشتیم به سمت تحریم میرفتیم دولت به همان روش دوره های قبل میخواست مملکت را اداره کنه اینه که اون گرفتاریها برای مردم درست شد.
  • محمد جمالی JP ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    پیشداوری در باره عمل نکردن طرفین به توافق کار درستی نیست.
  • فرید IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    فکر میکنم اگه ایران کار شکنی نکنه اعضای 5+1 از خداشونه که این مساله حل بشه
  • بی نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    4 2
    1- اولاً جه دلیلی دارد که به این توافق عمل نکنند؟ شش ماه چانه زده‌اند که آخرش بزنند زیرش؟ عقلانی نیست. به جز آن موقعیت نسبتاً ممتاز ایران در منطقه و توانایی‌های بالقوه و بالفعل آن این مجال را از آنان را سلب خواهد که زیر این توافق‌نامه بزنند. در این خصوص مفصلتر می‌توان صحبت کرد... 2- فرض محال، محال نیست. فرض کنیم زدند زیرش! راهش در همان توافق‌نامه پیش‌بینی شده. بازگشت به نقطه اول. ایران به غنی سازی ادامه میدهد و آنها به تحریم. فقط یک تفاوت اینجا وجود دارد. اگر آنها باعث این کار باشند (مشخصا امریکاییها) عملاً یک تفرقه جدی بین 5+1 افتاده است و این به نفع ماست. هم به غنی سازی ادامه میدهیم و هم از آب گل آلود ماهی میگیریم...
  • بی نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    78 9
    دیپلماسی عرصه‌ی کامنت‌دهی من و شما نیست و بازی‌ها و ریسک‌های خودش را دارد. ما نباید درباره‌ی هر چیزی فکر کنیم که همه‌چیزدان! هستیم و نظرهای اصطلاحاً کارشناسی بدهیم. دیپلماسی را باید دیپلمات انجام بدهد.
  • بی نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    43 68
    واکنش نمی خواد! توافق از بین می ره و ما هم بالاخره نمی میریم. یک فکر دیگه می کنیم.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    45 18
    دولت باید از آنها بپرسد پس کی عمل میکنند.
  • محسن ص IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    42 86
    اگر به توافقتشان پایبند نباشن نیازی نیست ایران هم نسیت به تعهداتش پایبند باشه و ما مردم ایران هم مثل کوه دماوند پشت دولت و کشورمون می ایستیم.
  • بی نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    اگرایران به تعهداتش عمل کنه و به انها احترام بذاره ، انها هم به تعهداتشان با احترام عمل می کنند !
    • m A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
      احترام به نظرات هموطنان فعال در صفحه فیسبوک ۵+1 در صورتی که به تعهدات عمل نکنند..
    • توحيد A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
      27 39
      سلام اينا نمي خوان نخواستن كه به نتيجه برسه، حالا كه رسيده بازم سنگ اندازي مي كنن يه بار به تعهدشون عمل نمي كنن، يه بار ميگن اين 5% رو رعايت نكرده، يه بار ميگن ما بازم مشكوكيم و .... خيلي از اين حرفا اما خدا منه كه اينجور نباشه.
    • یزدان US ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
      اون زمانه که باید گفت کلاهک هسته ای حقه مسلم ماست...(:
    • بی نام A1 ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
      معذرت میخوام. اما دوست عزیز موضع گیریهای کنگره آمریکا خصوصا جمهوریخواهان آمریکا نشون میده که اونها حاضر به پذیرش غنی سازی 5% در مقیاس صنعتی و برای رفع نیاز نیروگاههای ما نیستن. غنی سازی در مقیاس آزمایشگاهی هم فقط یه چیز آنتیک هست و به درد ما نمیخوره. بیشتر به درد پز دادن میخوره که ما هم غنی سازی داریم. واقعیتش اینه که ما تحت تاثیر شخصیت دکتر ظریف که فرد صادقی هست باور میکنیم که طرف غربی هم از همین شخصیت برخورداره.خب دکتر ظریف یه مسلمونه.اما آیا به مغزهای الکلی هم میشه یه همچین اعتمادی کرد؟؟ تا حالا که اینطور نبوده اما ببینیم و تعریف کنیم. ما که بخیل نیستیم.
    • مصطفی IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      مثل روز روشنه که با سیاست،ایران رو مقصر نقص قرارداد می کنن. با هر بهانه ای،حتی اگه خودشون ساخته باشنش هر کاری می کنیم بکنیم ولی باج ندیم!!!!!!
    • بی نام A1 ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      10 13
      آره میدونیم اونها خیلی بچه های خوبی هستن ما رو تحریم کردن تا ادب بشیم! با وجود امثال شما اونها نیازی به وکیل مدافع ندارن!
    • نیما هاشمی A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      17 16
      دوستانی که به به و چه چه میزنند برا آمریکا و فرش قرمز براشون پهن کردن لطفا یکبار دیگه تاریخ رو مرور کنید!تو این سی و اندی سال همیشه ما با احترام برخورد کردیم!ولی اونا چی؟حتی جاسوس هاشون رو هم که بهشون با احترام تحویل دادیم بعد از تسخیره لانه شون!ولی اونا چی؟هنوز هم آبهای خلیج تا ابد فارس بوی خونهای بیگناه مسافرامون رو میدن!هنوز اشک چشم آرمیتاها خشک نشده!دولتمردانی که دارند از خط امام حرف میزنند،یادشون رفته فرمایش حضرت امام (ره) رو؟!حالا کی باشه که باز این آمریکایی ها چهره واقعیشون رو نشون بدن!البته امیدوارم ایشالله دیگه سره عقل اومده باشن و رو راست باشن،اینبار!ولی اونی که واضحه انتظار داریم دولت،اقتدار و عزت ایرانی رو یادش نره!
    • علی - اصلاح طلب انقلابی A1 ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      3 4
      آقای نیما هاشمی گرامی ضمن احترام به نظر شما و همفکرانتان خواستم به شما گوشزد کنم از دیدگاه شخصی من ما هیچگاه حتی در دوران اصلاحات "کل حاکمیت" نتوانست با آنها(غرب بخصوص آمریکا) با احترام کامل برخورد کند زیرا که هنوز فریاد مرگ بر مرگ بر های احمقانه و سفیهانه(علیه غرب و آمریکا) بلند بود و هست و امیدوارم دیگر قطع شود البته اگر به فکر منافع ملی و نظام اسلامی مان هستید نه اینکه بقول دکتر روحانی عزیز منافعتان در گرو پابرجا ماندن تحریمهای ایالات متحده باشد!!... خبر آنلاین ترامام علی چاپ کن.
    • سعید خان A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      4 0
      چه فکر بکری - شرط حل مسایل به یک " اگر " ایران و البته احترام به آنها بسته شده " بعد " اونا میاند به تعهداتشون ببخشید به آتش بهانه هاشون آب بپاشند . جای شرمساری است .
  • بی نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    غنی سازی با درجه بالای 50 درصد و خروج از ان پی تی
    • بی نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
      19 7
      اشتباهی مثبت زدم ؛ درصورت عدم پایبندی ایشان منافع ملت ایران حکم می کند تمامی سایتها و فعالیتها تعطیل شود بهانه بدست بدخواهان داخل و خارج ندهیم و فعالیتهای سیاسی را در جهت به دست گرفتن افکار آغاز کنیم نه اینکه با آنها برای نابودی میهن خود همدست شویم .
  • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    44 60
    تیتر نظرسنجی رو عوض کنید چون اونا به ما تعهدی ندادن بلکه ما به اونها تعهد دادیم یعنی میشود:شما نظر بدهید/اگر دولت ایران به توافق ژنو عمل نکنند، کشورهای 5+1 چه واکنشی نشان دهند؟
    • ایمان A1 ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
      10 61
      دیپلمات های باهوش ما اون چیزی رو که برگ برندشون بود و باید با اون معامله نهایی رو میکردن برای پای معامله آوردن رقیب دادن و لازم به ذکر است طرف غربی بیشتر از این نیازی نداره که بخواد هزینه ای پرداخت کنه پس فقط مرحله اول رو طی 6 ماه های متوالی تمدید میکنه (طبق معاهده ژنو این امکان رو دارن) و هرگز خواهان نتیجه نخواهد بود اگه کنجکاوید ادامه ملب رو بخونید باید بگم هر کشوری که 270 کیلو اورانیوم 20 درصد 10 کیلو اورانیوم 5 درصد و حدودا 2000 سانتریفیوژ داشته باشه میتونه ظرف 1 هفته بمب اتم بسازه و ما حدود 200 کیلو اورانیوم 20 درصد داریم که در قدم اول اکسید میشه و هیچ سانتریفیوژی نصب نمیکنیم و 7 کیلو اورانیوم 5 درصد داریم که دیگه هیچی بهش اضافه نمیکنیم پس ما چیزی برای معامله و برداشتن تحریم ها نداریم.
    • بی نام IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
      4 2
      اصلا تا حالا متن اصلی توافقنامه رو یه بار کامل خوندی ؟
  • آریــــــا A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    33 37
    انشاله که انجام میدن.. اگر هم نشد که فدای سرم دیگه نشد :))
  • بی نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    155 3
    عاقلانه رفتار كنند.
  • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    93 18
    مذاکرات ادامه یابد
  • علیرضا IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    ایران هم تهدید به غنی سازی 60درصد بکند
  • بی نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    اگر ایران بدرستی توافق نامه را اجرا کند آنها (بجز روسیه) در عهد خود صادق هستند...
    • بی نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
      هیچ واکنشی نمیتواند انجام دهد . وضع رو به یه جایی رسوندن که خودشون خوب میدونن اخر خطه.
    • حسین IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
      به نظر من چیزی که مهم است اینست که دولتهای ما به حرکات دولتهای قبلی پایبند باشند تا دیگران نتوانند دورمان بزنند به دور از مباحث سیاسی عرض میکنم اگر در دوره خاتمی تعلیق شود، بعد دوره احمدی نژاد دوباره برقرار شود و حالا دوباره تعلیق و احتمالا بهد دوباره برقرار خب خودمونم نمیتونیم به خودمون اعتماد کنیم چه برسه به خارجیا.
    • بی نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
      دولت هیچ واکنشی نشان نمیدهد و تقصیر را به گردن روح توافق نامه میاندازد
    • علیرضا IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
      41 98
      نمردیم معنی صادق بودن رو هم فهمیدیم
    • ali RO ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
      8 123
      نمی دونم چی بگم ... فقط میتونم بگم نوع نگاهت به مسائل رو عوض کن ... همین
    • با نام BE ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
      مثل اینکه شما تجربه زندگی با ۵+۱ را داری!
    • بی نام A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
      این احتمال بسیار کم است, ولی اگر هم اینچنین شد, میتوان به فردی هوشمند که در این مساله بسیار با تجربه و متبحر است و اتفاقا مسئول اینکار است مراجعه کرد: آقای ظریف
    • بی نام IR ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      5 10
      مثبت ها عجیب مشکوکه !
    • محمد رضا IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      10 11
      یعنی انگلیس و آمریکا و فرانسه به عهدخودشون صادق اند اگر فقط یک مورد در تاریخ این چند کشور در ارتباط با ایران اسلامی پیداکردید که به عهد خودشون صادق بودند تمام کلام شما درست به کجا چنین شتابان.... ما برای حسین که درس آزادی و آزادگی داد سینه میزنیم و یک لحظه زیر بیرق معاویه ها نمیرویم هرچند میدونم خبرآنلاین این نظر رو نشون نمیده
    • مهدی IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      1 1
      سلام میدونم نظرمو نمی نویسید اما: 1-عده ای جوان بدون ا طلاع از اوضاع جهان فقط از روی احساسات و با توجه به مشکلات موجود اظهار نظر می کنند که نظراتشان در عین محترم بودن و تاثیر در انتخابات سطحیست. 2-از رای هایی که میدهند نشان میدهد لجبازی با سیستم علت اصلی اظهار نظر آنهاست وگرنه یک ایرانی که تاریخ کشور خود را کمی هم بداند متوجه است که در طی 300سال اخیر هیچ کشور اروپایی وبه قول خودشان جهان اولی برای رضای خدا برای ما موش نگرفته اند.نه روسیه نه آمریکا نه انگلیس عاشق چشم وابروی مانیستند وهمه این مشکلات در ایران وهرجای جهان ناشی از عدم اعتماد به نفس -مسولین فاسد وباری به هرجهت-نفوذ بیگانگان در ذهن های بیمار وضعیف تصمیم گیران کشور ویک برنامه طولانی مدت از سوی نهادهای فرهنگی وسیاسی غرب
  • نقی A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    9 1
    بره تو فیسبوکشون دری وری بنویسیه
  • احسان A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    72 41
    به همون اندازه که عمل نکردند ایران هم عمل نکنه
  • وحید IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    168 6
    به نظر من مشکل اقتصاد ایران پول نیس ما نباید نوک دماغمونو ببینیم باید به نتیجه برسیم خلیج فارس عملا ماله عربها شده برداشت های میلیاردی قطر و ادعای مضحک خلیج فارس مال ماس و این چیزا بعدشم پولهای میلیاردی ایران یه وقتی تموم میشه باید به فکر 5 تا 10 سال دیگه بود نا امنی سرمایه گذاران اقتصادی باید برطرف بشه بیش از 700 میلیارد دلار سرمایه ایرانی بیرون کشوره ای کاش فضا باز میشد تا کشورایی مثل کانادا و امارات با پولای ما چنین اقتصادی نداشتن
  • بی نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    عمل مي كنند، اگر هم نكردند دامن زدن به اختلافات قضيه را پيچيده تر و بدتر مي كند كه به نفع هيچكس نيست، جلب اعتماد طرفين نياز به زمان دارد
  • یاسر A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    میشه انقد منفی بافی نکنین . خسته شدیم ازاین همه آیه یاس.بسه دیگه.
  • بی نام A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    12 4
    ایران زیر آبی نرود؛ آنها به تعهدات عمل می کنند
  • مجيد IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    شما يا علي رو بگين اونا حتما تحريمهارو لغو مي كنند
  • محسن IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    5 3
    عمل میکنن نگران نباشید.اگر نکردن بازی برد برد رو برا خودشون تبدیل کردن به باخت باخت.دولت هم میتونه بگه غرب به تعهداتش عمل نکرد مشکل از اوناس نه ما.کلا همه چی بدتر از قبل میشه.ولی به نظر من این اتفاق نمی افته چون اکثر این کشور های اروپایی میخان روابط تجاری با ایران داشته باشن.اگر این دفعه امریکا سنگ اندازی کنه بعید میدونم اروپایی دیگه زیره بار برن.
  • فرهاد A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    یکدانه بمب اتم بسازیم و در کویر لوت آزمایش کنیم
  • بی نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    بستن تنگه هرمز و ادامه غنی سازی
    • بی نام IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
      15 5
      تهديد به بستن تنگه هرمز فقط يه شوخي بود
  • طاها IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    8 2
    ما یک قدم برداریم اونها دوقدم برمیدارن چون اونها بهتر از ما به شرایط آگاه هستند.
  • جواد A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    8 4
    از ان پی تی خارج شود
  • سید A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    22 54
    تحریم ان پی تی واجرای غنی سازی بالای 20%
  • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    22 35
    خدای نکرده اگه این اتفاق افتاد جمهوری اسلامی ایران هم الزامی به رعایت تعهداتش نداره
    • esi A1 ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      2 4
      برا اینکه دلمون خنک شه خاک اسرائیل به توبره بکشیم
    • تهرانی A1 ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      2 0
      اسی اصلا فکرشم زشته!!!...انوقت تو فکر کردی اسرائیل میشینه راست راست ما رو نگاه میکنه و لبخند میزنه؟!..مسلما آنوقت دست کم کمتر از 10 ثانیه کل تهران و اهواز(شایدم کل ایران منهای شیراز-دلیل داره) همزمان میرن رو هوا ومیلیون ها ایرانی نازنین نابود میشن!!!...دوست عزیز بیاییم مشکلاتمون رو با دنیا با روش نلسون ماندلا ها و گاندی ها و دوستانه و از روش اسلام رحمانی حل کنیم نه روش جرج ها و محمودها و مغولها.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    11 3
    طرح اين سوال تنش زا است..چه دليلي داره طرفرين بعد از اين همه تلاش بخوان به تعداتشون عمل نكنند.لطفا راجب به مزاياي اين توافق صحبت كنيد.
  • روزبه A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    6 3
    اگه کارشکنی از سوی افراطیون داخل و خارج صورت نگیره توافق ایشالا به صورت کامل اجرایی میشه.اگرم نه که بمب اتم به نظرم بسازیم بهتره!!!
  • فرزند یه کارگر A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    92 9
    غرور ملی ما غنی سازی نیست غرور ملی یعنی هیچ ایرانی شرمنده خانواده اش نباشه اگه اونها عمل نکنند ما باید به فکر بهبود شرایط مردم باشیم و باز هم با اونها بر سر حل موضوع مذاکره کنیم غنی سازی بی مورد به قیمت پر کردن جیب امثال بابک زنجانی و ضراب و خالی کردن سفره مردم بیچاره خیانت به مردمه کشوره
  • سعید A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    40 2
    به نظر من باید دید کدام طرف از لغو توافق ژنو بیشتر ضرر می کنند و به طور منطقی کدام طرف مایل به لغو توافق است.ولی من بعید میدانم توافقی که به خاطرش اینهمه مذاکره صورت گرفته و تمام جهان دارند به او نگاه می کنند در گام اول از سوی یکی از طرفین لغو شود
  • خواننده IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    28 4
    اگر همکار کناری من توی کار من که در تخصصش نیست دخالت کنه، دعوامون می شه. اونوقت من و شما کلی مالیات می دیم و نفت می فرشیم تا حقوق کارشناس حقوقی، امنیتی، خارجی، سیاسی و ... رو از جیبمون بدن، بعد خودمون بیایم توی کارشون دخالت کنیم. ضررش 2 طرفه ست. تازه توی سیستمی که اسم اختلاس گر ها رو به سختی منتشر می کنند و ما از خیلی چیزها خبر نداریم تا بتونیم اظهار نظر کنیم. این جور چیزها یه تکنیکه به نظرم، توپو انداختن توی زمین مردم که اطلاع کامل ندارند و درخواست اظهار نظر در مورد چیزی که خودشون تا تهشو می دونند.
  • مهیار IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    12 4
    اگر نمی خواستن اصلا توافق نمی کردن. نباید اینقدر بدبین بود آخه. اینم شد سوال؟
  • رضا IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    5 9
    ما قرارداد ترکمنچای رو امضا کردیم دیگه کاری از دستمون برنمیاد ایران هر کاری بکنه دوباره یک قطع نامه می برن شورای امنیت و محکوممون میکنند دوباره تحریم دوباره فلاکت و بدبختی مردم و حتی ممکنه قطعنامه ببرن بگن میریم با ایران جنگ کنیم !! ریش و قیچی دست خودشونه یا باید بگیم ما 60 درصد غنی میکنیم که جنگ میشه یا کل برنامه هسته ای رو برچینیم خلاصه قانون جنگله ..
  • بی نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    7 15
    ساخت بمب اتم
  • علی A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    6 6
    ما که سیاستمدار نیستیم....پس به نظر من که ی فرد عادی هستم باید تصمیم رو به عهده سیاستمدارانمون بذاریم....
  • حمید IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    79 12
    گازشون بگیره!!
  • حمید IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    32 5
    خب ازشون بپرسه ؛آخه چرا این کارو کردید؟!!
  • بی نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    76 13
    جای اینکه به این سوال جواب بدیم باید به این فکر کنیم که این هسته‌ای که ده ساله ما رو علاف کرده به چه درد می‌خوره و کدوم مشکل ما رو حل می‌کنه؟ کم‌آبی؟ روند فزاینده بیابان زایی؟ تخریب گسترده محیط زیست؟ تورم و رکود هم‌زمان در اقتصاد؟ بهره‌وری منفی؟ سونامی بیکاری؟ انزوای اقتصادی از جهان؟ کیفیت بد کالاهای تولید داخل؟ انفجار اختلافات مذهبی در محیط پیرامونی؟ نارضایتی گسترده داخلی؟ و هزار و یک مصیبت دیگه‌ای که داریم. این هسته‌ای که ده ساله شب و روز ما رو گروگان گرفته کدوم یک از این مشکلات رو حل می‌کنه؟
    • فرهاد A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      1 3
      دوست عزیز پیشنهاد میکنم کتاب دون کیشوت را دوباره بخوانید
    • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      1 0
      آقای فرهاد من به شما توصیه می‌کنم کتاب دون کیشوت رو برای اولین بار مطالعه کنید تا باش آشنا شید، چون دون کیشوت هیچ ربطی به موضوع بحث نداره.
  • میثم A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    15 31
    هیچی د.باره میگن مرگ بر امریکی
  • بی نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    9 4
    قبل از این که پاسخ بدید سوال رو بخونید. پرسیده اگر کشورهای 5+1 به توافق ژنو عمل نکنند، دولت چه واکنشی نشان دهد؟ نپرسیده اگر ایران عمل نکند. اگر کشورهای 5+1 به توافق ژنو "عمل نکنند" ایران مطمعنا باید واکنش نشون بده. بهترین واکنش خروج از ان پی تی و اخراج ماموران اژانس و غیر فعال کردن دوربین های نظارتی و غنی سازی فقط در سطح 20 درصد است. به غنی سازی بالای 20 درصد فعلا نیاز نداریم.
  • حمید EU ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    22 66
    مگر آقایون یادشون رفته در دوره آقای خاتمی که ما تمام فعالیت های هسته ای رو متوقف کردیم اما در مقابل غرب هم اصلا به قول هاش عمل نکرد در مورد کره شمالی هم مینطور عمل کردند کاش از خواب خوش بیدار بشوند این مسولین خوش خیال و بهه یادشون بیاد که واسه عزت ایران چند هزار شهید دادیم لااقل شهدای هسته ای یادشون بیاد خوش به غیرت کره شمالی با اینکه هیچ چیز نداره سر تعظیم خم نمیکنه اما ما همه چی داریم اما چیزی که الان نداریم غرور ملی هستش
  • محسن A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    52 7
    تا وقتی داخل کشور اتحاد نباشه اونا مرتب تو سرمون میزنن پس اول مردم رو متحد کنید
  • بی نام A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    42 83
    يك بمب اتم وسط تل آويو ويك بمب اتم تو عربستان كار را درست ميكنه
  • بی نام A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    10 1
    اميدوارم اين مشكل سريع تر مرتقع شود و مرحله بعدي ايجاد فضاي غير امنيتي و افزايش آزادي سياسي و اجتماعي در ايران باشه تا به ايراني كه مي خواهيم برسيم.
  • بی نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    14 38
    صبر خواهیم کر هر چند صد سال
  • عشق احمدی نژاد IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    6 8
    دولت اینقد دستش پر بود واکنشش این بود بعد این مثلا میخای چه واکنشی نشون بده ؟ اون مرد رفته . 4 سال دیگه خواستین هسته ای بشین منتظر بمونین
  • محمد A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    19 39
    برای اینکه ببینید آیا زیر توافق زدن کار این کشورها هست یا نه کافیه به تاریخ نه چندان دور مراجعه کنید. اما واقعا تاسف آورن آدمهای خود باخته ای که میگن اگر اونا عمل نکردند باز هم ما باید کوتاه بیایم!
  • معین A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    18 44
    60 درصد و شروع کنه ناظران آزانس اخراج و شروع بیشتر دخالت در سوریه و حمایت از بشار دخالت و حمایت از مخالفین بحرینی و عربستانی
  • بی نام US ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    8 1
    دولت با یک تاکتیک و دیپلماسی عاقلانه و منطقی دوباره جریان را به جهت قبل بر میگردونه .چون امروز دیگه روز شاخ شونه کشیدنها با روشهای قدیمی نیست
  • منتقد بیطرف IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    2 2
    بستگی دارد که نقض توافق توسط کدامیک از هفت بازیگر (اتحادیه اروپا به عنوان رکن هفتم) اتفاق بیفتد؛ بدان معنا که برای هر کدام باید در سطح تیم ارشد مذاکره کنندگان و تصمیم سازان نامرئی! کشورمان در این حوزه سناریوی مجزا اندیشه شود. به اعتقاد بنده به صلاح ملت و کشور است که در صورت وقوع این حادثه ناگوار همه چیز را به هم نزنیم و بهتر است با حذف آن بازیگر (به حاشیه کشیدن آن و رسانه ای نمودن این حرکت در سطح وسیع فرا کشوری و نه صرفا رسانه ملی!) توسط سایر بازیگران اصلی حتی کار خود در ادامه راحت تر نماییم...
  • یاسین IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    2 4
    باید صبر کرد تا بیبنیم چه میشود چون اگر تند روی کنیم احتمال جنگ شدید در ایران وهم در در منطقه چه سیاسی و چه نظامی شاید ایجاد شود
  • بی نام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    7 3
    هيچ اتفاقي نمي افته مردم آماده اند تا تاوان همه چيز را پس دهند
  • ضیا IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    5 10
    انسان عاقل از يك سوراخ 2بار گزیده نمی شود وهمه گروه های سیاسی ودولتمردان ومردم می دانند که غربیها واسراییل وامریکا ....دنبال منافع خود هستند وهمه را تحت تسلط خودمی خواهند .مردم دو راه دارند . یاعزت وشرف ووطن پرستی را فقط در حد شعار ولقلقه زبان ندانند وهمچون حرکت اغلب انبیا ع وامام حسین ع ومبارزان معاصر ،در برابر زور وتزویر و...بایستند واز خاک وایین وعزت خود دفاع کنند وهمچون پیامبرمان سختیها واهانتهاوتهدید وجنگهای بسیار تحمل کردندو...ویا کار دست انانی بسپارندکه اینده وعزت وناموس و...کشورمان راهمچون کشورهای عرب وافغان و... که جولانگاه (اقتصادی،سیاسی ،فرهنگی واجتماعی ) خودنمایند. بد نیست اگه کمی تاریخ ایران وتاریخ اعراب را بخوانیم .
  • بلوچی A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    4 1
    اگه کشور به مطالبات مردمایران عغمل کنه جی میشه
  • ناهید A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    7 12
    من به آقای روحانی رای دادم اما اتفاقاتی که تو این چند ماه افتاد بعید میدونم عرضه کاری داشته باشه
  • داریوش IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    2 3
    بنظر من دراین نشست های اخیر طرفهای خارجی همواره به دومسئله اشاره کرده اند یکی اینکه باتوجه به تغییر بوجود آمده درفضای سیاسی ایران، ایران با رویکرد مذاکره برای حل مسئله ، مذاکرات راشروع کرده دوم اینکه اشاراتی به حس نیت مذاکره کنندگان ایران داشته اند. واز سوی دیگر شرکت کنندگان سعی وتلاش بسیاری برای رسیدن مذاکره تا این مرحله کرده اند. لذا من 10درصد هم احتمال نمیدهم که بخواهند به تعهداتشان عمل نکنند . میدانند به وجه خود لطمه خواهند. ولی چون فرض محال محال نیست . چنانچه احیانا" چنین حالتی پیش بیاید . بنظر من بهتراست باجدیت هرچه تمامتر ببینیم علت چیست . چنانچه لجبازی و عناد باشد. باید ابتدا افکار جهانی را متوجه موضوع کنیم بعد بدون باج دادن ادامه مذاکرات را بحالت تعلیق درآوریم.
  • بابک IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    373 2
    این اتفاق نخواهد افتاد، اما اگر بیفته ایران باید با احترام به طرف مقابل تبلیغات شدیدی بکنه و مستدل همه جا اعلام کنه که طرف مقابل در کدوم مورد کارشکنی کرده و امتیازهای دیگه ای بگیره و به کلیات توافق نباید خللی وارد بشه
  • فرهنگ A1 ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    8 10
    در قدم اول بازگشت به مسير قبل قدم دوم خروج از معاهده npt قدم سوم خروج از اژانس
    • بی نام IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      5 0
      دیگه از کجا دوست داری خارج بشی؟
  • توحید IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    11 1
    مسائل پشت پرده ای هستند که مردم کشورهای 5+1 از اون مسائل خبر ندارند مطمئنا مسئولین و مذاکره کننده های ایران بهترین تصمیمات رو اتخاذ خواهند کرد و بایستی مردم ایران پشت تصمیمـــات آنها باشند که قدرت مانور آنها بیشتر باشه و ایران همیشه با امنیت و سرافراز باشه . مـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن عاشــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــق ایــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرانم
  • بی نام A1 ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    793 7
    به نظر من روحانی عجولانه عمل نمی کند او مردتدبیر است نه اینکه شب خوابی ببیند و صبح بیدار شودو حرفی بزند و تمام جهان را علیه کشورمان بسیج کره تحریم را کاغذپاره و مردم را خس و خاشاک بنامد، و بعد بلایی به سر کشور بیاید که .... امروز می بینید، بلکه او مرد میدان عقل و درایت است بدون مشورت با اهل خبره واکنش تند نشان نمی دهد چرا که واکنش تند هنر نخواهد بود!! چون سنگی را که یک ..... در چاه بیندازد باید صد عاقل بیایند تا درش بیارن (به قولی) اسایش دو گیتی تفسیر این دوحرف است- با دوستان مروت با دشمنان مدارا!! در ک من از او و تیم منسجمش همین است بالاخص دکتر نوبخت مؤدب محترم و عزیزمان!!
  • احسان A1 ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    12 2
    خدا کنه فقط ارزونی بشه یعنی میشه قیمت ها به سال 84 برگردن .... ای خدااااااااااا
    • بی نام A1 ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      0 0
      چی ارزون بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • علي A1 ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    4 2
    افكار عمومي ملت وجهانيان بطور مستمر در حريان قرار داده شود وبراي اينكار رسانه هاي كشورهاي مستقل كوچك وبزرك مانند چين وروسيه مناسب تر است .دعوت وپس گيري دعوت به ژنو 2 راببينيد غرب چگونه ايران را مقصر ميداند؟
  • بی نام A1 ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    1 1
    لطفا در جمع بندي نظرات تعداد مثبت و منفي ها را هم لحاظ كنيد. شما تعدادي از نظرها را منتشر مي كنيد و خوب خيلي از آنها منتشر نمي شود. بعد بر اساس آن و بدون در نظر گرفتن ميزان اثر آن نظر در مردم جمع بندي مي كنيد. بنابراين ممكن است نظري كه كلا در يك جامعه داراي يك طرفدار باشد در كنار نظري قرار بگيرد كه طرفداران بيشماري دارد.
  • حمید A1 ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    2 0
    ضمن پیگیری موضوع از طریق مجامع معتبر جهانی ، به همون اندازه که عمل نکردند ایران هم عمل نکنه
  • حسنوند IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    5 2
    بهتر ما باید این انرژی خطرناک رو بیخیال بشیم وقتی از پس آلودگی هوا بر نمیایم... چطور فاجعه هستی ای رو جمع کنیم اون هم با تکنولژی روسیه و چین بهتر بدونید تو بیمارستانها متخصص نداریم بخصوص روزهای تعطیل اگه مریض بشید یا بچه تون دچار بیماری بشه نابودید...هنوز یه مترو و بی آر تی رو نتونستید رایگان کنید... به نظر شما خدمات رایگان پزشکی برای همه، تحصیل خوب و رایگان برای همه و شغل خوب و درامد مناسب با تکیه بر انرژی های سالم و کشاورزی و دامداری حق مسلم ماست یا انرژی هسته ای خطرناک با هزینه 100 میلیاد دلار و جدایی 40 درصد از سهم ایران از دریای همیشه مازندران؟؟؟؟ خواهش میکنم نظر منو حذف نکنید شاید باعث اندکی تفکر بشه
  • بی نام IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    2 0
    به فکر تولید و پیشرفت در تکنولوژیهای پیشرفته چون صنایع الکترونیک،شیمی،مواد....و غیره باشیم.
  • نبی A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    3 2
    دولت خودش میدونه چکار کنه این یه بحث فنی و سیاسی هست که تو تخصص عموم نیست ما به دولت اعتماد کردیک که اونا در این موارد تصمیم بگیرن اینجا حکومت جمهوری اسلامی هست نه قبیله ای
  • ایرانی A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    2 1
    اگر کشورهای 1+5به تعهداتشان عمل نکنند که این احتمال بسیار وجود داردایران باید علاوه بر انجام غنی سازی 20درصدی غنی سازی 60درصدی را بلافاصله برای استفاده کشتی های اقیانوس پیما از سوخت هسته ای انجام دهدواین حق مسلم ایران است وملت بزرگ ایران اسلامی تمام وکمال پشتیبان دولت خواهند بود.
  • بی نام IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    2 1
    دولت تدبیر و امید: عدم پایبندی به توافقنامه مخالف روح مذاکرات است اما ما باز هم به توافقنامه پایبندیم!!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    5 1
    در شعار یا در عمل ؟ در شعار خیلی کارها میتونه بکنه ولی در عمل متاسفانه کار زیادی نمیشه کرد و دودش تو چشم مردم میره
  • اهوازی IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    6 1
    ما شدیم ملت بنی اسرائیل باباجون یک توافقی شده پس باید اجرا شود اگر هم یک طرف آن را نقض کند دیگری مطئنا جواب خواهد داد البته فراخور منافع خود پس نگران نباشید دولت بهترین تصمیم را خواهد گرفت
  • بی نام IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    4 1
    خبرانلاین شما هم یک چیزیت میشه ها! نه به داره نه به بار!این چه سوالی است؟!
  • مهدی A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    2 1
    باسلام شما مطمئن باشید اگر دولت کاری کنه که رضایت مردم کشورش را جلب کنه (جذب حداکثری)، و بدون انرژی هسته ای هم باشه اگه تمام دنیا جمع شوند تمی توانند هیچ دخالتی و یا سنگ اندازی در امور کشور ایران داشته باشند....... ما باید به فکر راه کارهای دیگر که بسیار است باشیم و با پلمپ شدن نیروگاه هسته ای نترسیم اتحاد اتحاد اتحاد.... همدلی همدلی همدلی..... حمایت مرررررررررررررررررررردم.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    5 1
    مذاكره مذاكره مذاكره /هرگونه بازگشت به گذشته كشورو بسوي نابودي ميبره، بايد اعتماد سازي بشه
  • بی نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    3 1
    جوجه را اخر پاییز میشمارند اونها خیلی بهتر بلدند که چکار کنند بعد از یک مدت دیگه معلوم میشه چه کلاهی سر ایران رفته صبر داشته باش
    • مجيد شفيعي IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
      1 0
      اقاي محتر م قبول دارم خودت كه ميگي كلاه ميزارن اون اسمش نامردي و بي صداقتي مي باشد و هر چي كه خو د شما به ي كلاه بردار ميگيد فكر كن بعد نظر بده
  • حسین IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    2 0
    تمام مشکل ما با غرب و غرب با ما عدم اعتماده.ما همین الان تمام تقصیرها رو میندازیم گردن طرف غربی!اونور قضیه هم کسایی هستن که تمام گناه رو میندازن گردن ما!نه ما حاضریم بپذیریم که اشتباه کردیم و نه اونا.مطمئن باشید این حرکت مثبت ایران، حرکت مثبت غرب رو به همراه داره، شک نکنید .البته اگه افراطیون دو طرف قضیه اجازه بدن( کاسه های داغتر از آش )!
  • رضا A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    1 0
    آقای ظریف:ما واقعا انتظار نداشتیم... همین و بس
  • محسن A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    به نظر من اونا که توافقنامه را نوشتند اینقدر نقاط مبهم و دو پهلو تو تون بکار بردند که امکان نداره ایران به حداقلی از حقوقش هم برسد حساب اونا که این توافقنامه ننگین رو امضا کردند میسپاریم به خدا......
  • بی نام IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    بالاتر از سیاهی رنگی هست. باید 100% غنی سازی میکردیم بمب اتم هم میساختیم بعد میرفتیم مذاکره. که اونا بگن نوکرتم هستیم بمب های اتمتو بده ما از 100 بیا رو 80تا تحریما رو ورداریم. بماند که این دولت رو دوش احمدی نژاد همین 5 % رو هم تونست نگه داره.
  • علی اصغر RS ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    دکتر سلام!
  • اکبرسادات A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    این آقایان که من میشناسم باخنده مسإله رازیرسبیلی ردمیکنند
  • یوسف A1 ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    0 0
    بعضی از نظر دهندگان طوری نظر میدهند که با وجود انان کشور دیگر به دشمن نیاز ندارد و با یاس و نا امیدی حرف میزنند ایران امروز با قدرت تر از همیشه هست اگر کشورهای 1+5 به تعهداتش عمل نکنند ایران نیر ضمن قطع اقدامات خود غنی ساری را به 60%میرساند و کشور روسیه تا امروز به ایران خیانت نکرده است انانیکه در این تفکر هستند و نظر داده اند با افراد فتنه که شعار انان بوده هم فکر است
  • emad IR ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    0 0
    عمل نکنند قرارداد کن لم یکن می باشد
  • علی IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    1 0
    وا نده فقط
  • محمد مهدی IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    0 0
    با سلام به نظر من آمریکایی ها این چند وقت خیلی توهم برشون داشته ! وقتی شنیدم که بعد از رفتن ظریف سر خاک عماد مقنیه سخن گوی کاخ سفید با لحن متوقعانه گفته "که ظریف نباید این کار رو انجام می داده"، رفتاری که نظیر آن رو فقط در زمان قبل از انقلاب و در مقابل مستشارهای آمریکایی شاهد بودیم! احساس کردم که دوباره آمریکایی ها این توهم براشون ایجاد شده که باید هر چی دلشون میخواد بگن و ما بگیم چشم! این روند خوبی نیست !! امیدوارم دولت دلسوز ما روندی رو پیش بروند که هم شفاف با ملت باشد و هم متکبرانه و با اعتماد به نفس و شجاعانه باشد ... چرا که دشمن هم همینطور است.
  • حسین IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    0 0
    همونطور که آقای ظریف و عراقچی قولشو داده بودند، اگر طرف غربی به تعهداتش عمل نکنه ما باید کاملا برگردیم به حالت گذشته و غنی سازی 20 درصد و تلاش بیشتر برای موفقیت های بیشتر در این زمینه و باید ناظرین آژانس از کشور خارج بشن و هیچ نظارتی نداشته باشن. (البته آقای عراقچی بارها گفتند که در صورت عدم موافقت همه چیز برگشت پذیر است). انشالله به تعهداتشون عمل می کنن. مردم یه نفسی بکشن مردیم به خدا
  • مانی A1 ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    1 1
    من نمی دونم این همه کره زمین اد باید بیوفتیم توی این کشوری که اصلا آدماش نمی دونن با هم چند چندن چه برسه دیگه با دنیا ...خداااااا .... یعنی آخر بدشانسی توی زندگی که میگن همینه ...... والا جان داداش نظر ما رو هم بزنید ملت بخونن ... دستت درد نکنه ..
  • سکینه IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۲
    1 1
    من همه جوره با غنی سازی مخالفم. بنظر من زندگی بدون انرژی هسته ای خیلی بهتر از ان است. ضمن اینکه ما در موقعیت جغرافیایی هستیم که می توانیم از انرژی خورشیدی استفاده کنیم.............
  • .. A1 ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    1 0
    تجربه نشان داده کشورهایی که خواسته اند خلا ف عرف بین اللملل رفتار کنند و به نوعی مقابل جامعه جهانی قرار بگیرند شرنوشتی جز فنا ندارند.و .اگر دولتمردان ما باز هم بخواهند روی این مساله پافشاری کنند عاقبتی بهتر از عراق نخواهیم داشت
  • پارسا A1 ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    1 0
    درعین حال که ازحقوقمان کوتاه نمیایم تلاش کنیم تنش درجامعه بین الملل کاسته شود تعامل کنیم درجهت صلح بکوشیم مثبت بود
  • محمد مهدی IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    1 0
    چرا نظر من رو نگذاشتید !؟!