نماینده اصولگرای مجلس از برخی مواضع رییس جمهور و اطرافیانش درباره مجلس انتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، احمد توکلی نماینده تهران در نطق میان دستور امروز خود با اشاره به آغاز اجرای توافقنامه ژنو از امروز گفت: از دیپلمات‌های وطن دوست و زحمت‌کش تشکر می‌کنم اما ذکر دو نکته را ضروری می‌دانم اشکالات متون مربوط به این توافقنامه بسیار زیاد است به طوری که به سختی می‌توان امیدوار بود که منافع ملت به درستی استیفا شود. نکته دوم هم این است که ما به عنوان مسئولان جمهوری اسلامی نمی‌توانیم و نباید نظرات مان را نسبت به این متون ابراز کنیم تا مستند طرف مقابل قرار گیرد و به منافع ما لطمه ای وارد شود.

وی تصریح کرد: به همین دلیل وظیفه خود می‌دانم نگرانی خود را نسبت به آنچه می گذرد به محضر رهبر انقلاب و ملت ایران ابراز کنم و بیشتر از این چیزی در اینجا نگویم. اما به دیپلمات‌های عزیزمان می گویم« توجه کنید که اگر آنها بر شما مسلط شوند تمام قدرت عملی و تبلیغاتی شان را علیه شما به کار خواهند گرفت و آرزو می کنند که شما از ایمان دور شوید.»

نماینده تهران در ادامه به مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور اشاره کرد و گفت: این مشکلات اقتصادی و معضلات اجتماعی و معیشتی کشور آنقدر جدی است که بدون همکاری هر سه قوه و همکاری با مردم نمی توان این مشکلات را به طور نسبی هم حل کرد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: قانون و روحیه تفاهم می تواند روابط سه قوه را به نحوی تنظیم کند که خیرش به مردم برسد و نظام بهره ببرد. به همین دو دلیل امثال بنده با وجود آنکه اختلاف روشی با دولت داشتیم و داریم از ابتدا موضع حمایتی مشروط گرفتیم و امیدواریم بتوانیم تا آخر این موضع را حفظ کنیم.

توکلی ادامه داد: اخیرا آقای رییس جمهور و برخی اطرافیان ایشان مواضعی می گیرند که با این دو نکته سازگار نیست، آقای رییس‌جمهور در سفر اخیرشان گفتند که تمام شهر آبادان و خرمشهر را منطقه آزاد می کنیم. صرف نظر از اینکه این کار خوب است یا بد، این مهم نیازمند مصوبه مجلس است و حدود آن را باید قانون مشخص کند.

وی گفت: رییس جمهوری در سخنرانی دیگری فرمودند کارت زرد مجلس باعث نگرانی دولت نیست. یک زمانی کسی که معروف به اقتدارگرایی باشد این حرف را بزند تعجبی نیست از آقای روحانی تعجب است با اینکه مجلس وقتی درباره کارکرد یک وزیر قضاوت می کند و به او کارت زرد می دهد نشانه آن است که از عملکردش راضی نیست البته من به کارت زرد رای ندادم اما از این موضع راضی نیستم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تضعیف مجلس تضعیف مردم سالاری است، خاطرنشان کرد: این رویه زمینه سازی برای استبداد است، دولت مردمسالاری که با شعار دموکراتیک بر سرکار آمد باید از این نوع مسائل پرهیز کند. یکی از مشاوران محترم رییس جمهور فرمودند 80 نفر در مجلس هستند که می خواهند دولت موفق نشود. من خبر از این تشکل ندارم اما ایشان به مردم توصیه کردند که به کسانی که پیام 24 خرداد را دریافت نکردند رای ندهید. از موضع یک مسئول بلند پایه دولت حرکت انتخاباتی کردن ضددموکراسی است؛ این کار صحیح نبود.

توکلی ادامه داد: من به ایشان توصیه برادرانه می کنم که شما به مردم خدمت کنید مشکلات مردم را کم کنید، برای اینکار به تفاهم با مجلس نیاز دارید، این تفاهم را حفظ کنید، ما حامی شما برای خدمت به مردم و نظام هستیم. اگر اینگونه عمل کردید مردم به شما و همفکرانتان رای می دهند. ما هم بخیل نیستیم. هر کس به مردم خوب خدمت کرد و هرکس خوب قدر نظام را دانست و اقتدارش را تامین کرد حق اش که بر سر خدمت بماند چون خادم مردم است. شما به جای کم کردن تفاهم و زمینه سازی برای نفاق و دلخوری زمینه تفاهم را حفظ کنیم. بعد مردم خودشان به شما رای می دهند.

وی تاکید کرد: ما نماینده مردم هستیم، بودجه در پیش است. برخی مسائل است که بعضی از استان ها را به شدت رنج می دهد. ما نماینده همه ملت هستیم، امنیت در سیستان و بلوچستان مانع همه امور اصلاحی بعدی است. آب و هوا در خوزستان و دریاچه ارومیه خطر بزرگی برای این استان ها است اینها باید مورد اهیمت باشند ولو اینکه شهر و منطقه خودتان به طور نسبی عقب بماند. اگر کار بزرگ کردیم و همه استان ها را به یک چشم دیدیم عدالت را رعایت کردیم.

219220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    3 0
    مثل همون خدمتایی که بنده خدا رییس جمهور قبلی کرد!!!
  • عادل IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    7 1
    آقای توکلی عزيز !! ما واقعا چهره اصول گراهای واقعی را تازه شناختيم ! کسانی همچون شما ، آقای مطهری ، آقای لاريجانی هيچوقت هدف را فدای وسيله نکرديد و عملا وقلبا به فکر مردم بوديد وارزش صندلی نمايندگی مجلس را به خوبی شناختيد ! با وجود اينکه موافق مواضع اصولگرائی شما نيستم ولی به شخصيت شما احترام می گذارم ! به نظر شما آيا تمام کسانی که به وزرا کارت زرد می دهند و درشروع دولت هر هفته وزرا را به مجلس می کشنانند و طرح استيضاح آنها را دارند همگی به مانند شما فکر می کنند وهدفشان کمک به موفقيت دولت است يا صرفا سنگ اندازی . به خدا قسم برای مردم اصلاح طلب و اصول گرا فرقی نمی کند اگرهدف کمک به معاش و عزت مردم و جلوگيری از رانت و ويژه خواری باشد .
  • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    6 1
    کاش انقدر که نگران وزارت خارجه هستید نگران همکاران نماینده هم بودید
  • بی نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    3 0
    به به رئيس ستاد احمدي نژاد بوده (كه اين همه مشكلات اقتصادي شده )مدافع حقوق مردم شده.دست برقضا شما در راس آن تشكليد
  • سارا1 A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    10 0
    نماینده محترم چرا به اینهمه سواستفاده های مالی برخی مدیران مطرح در دولت قبلی کارت زرد ندادیدکجا قائم شده بودید؟؟
  • بی نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    3 0
    به به فرمانده اقتصادی مجلس هفتم ، مبدع قانون ممنوعیت افزایش قیمتها در همان مجلس ، ساکت 4 سالهای اول آفای احمدی نژاد چی شد یاد مردم هم افتادید یادتون باشه بعضی از آدمها به صندلیشون ارزش میدند اینارو از کارت زرد و استیضاح و اینا نترسونید چون فایده ای نداره و تسلیم یه گروه افراطی از خدا بی خبر نمی شند ولی یه عده ارزششون همون صندلی که روش نشستن اونا پخ هم بکنید حاضرن همه جوره باهاتون را بیان جنس وزیران دولت تدبیر و امید از جنس آدمهای اولی هستش ...
  • طاهر IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    3 0
    سلام واقعا آقای توکلی چند دوره نماینده است؟!این چه نوع نامه نگاری است؟ و اگر افراد عادی می نوشتند، بهتر می نوشتند.!
  • موسوی IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    4 0
    شما رو بخدا به توکلی بگید رفقای شما درمجلس علنا به شخصیتهای دولت توهین میکنند وسنگ اندازی میکند و از احترام دولت به مجلس سوئ استفاده اونوقت وقتی دولت میبینه که کارت زردها فقط وفقط بخاطر ترمز کردن دولت هستش واز روی انتقام، حق نداره بگه ما کار درست رو از نظر خودمون ومشاوران وحقوق ملت انجام میدیم واز کارت زرد هراسی نداریم؟ رفقای شما اشکارا تبلیغ مستقیم میکنند واز الان شورای نگهبان رو مجبور وتوصیه میکنند که فلان گروه وافراد رو رد کنند! نماینده معروف ضد اصلاحات از هیچ توهینی به بزرگان نظان دریغ نمیکنه! حتی دکتر لاریجانی تذکر میده که اینکارهای زشت رو نکنید! اونوقت اینهمه زحمت ودردسر دیپلماتهای عزیز دولت کشیده ودارند با دنیا صلح میکنند و8 سال ویرانی روابط رو درمدتی اندک ساخته اند و بدهکارهم شدند؟
  • بی نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    3 1
    "به سختی می‌توان امیدوار بود که منافع ملت به درستی استیفا شود"، لابد منافع ملت در شعار دادن و افزايش دشمني و افزايش تحريم ها و اينها است درسته؟!
  • بی نام IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    3 1
    آقای توکلی سالها قبل یه بنده خدایی گفت: برای اینکه کسی را خراب کنید ، بدش را نگویید، بد ازش تعریف کنید. حالا شده نقل شما : اول میگویید از دیپلماتهای وطن دوست و زحمت کش تشکر میکنم و بعد میگویید اشکالات توافق نامه زیاد است و منافع ایران استیفا نمیشود. احتمالا قبلا منافع ایران استیفا می شد که جنابعالی هیچی نمی گفتید. لطفا نمیخواهد تعریف کنید، همان مستقیم اشکالات را بگویید تا مردم تکلیفشان را با جملات جنابعالی بدانند.
  • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    6 0
    آقای توکلی کارت زرد سیاسی به وزرا فاقد ارزش است. آیا کارت زرد بر اساس نتایج عملکرد بود؟
  • بی نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    4 0
    اگر ایرادی هست صریح به مردم بگویید نه اینکه در لفافه. من تا زمانیکه درباره‌ی نامناسب بودن این توافق قانع نشوم، به مسئولان کشورم همچون آقای ظریف اعتماد دارم.
  • بی نام GB ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    6 1
    شما دارید دولت را تهدید میکنید
  • بی نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    7 1
    صبح بخیر جناب توکلی
  • بی نام IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    4 1
    اقا زمان طرفداران شما ، کاری کردید که 100 میلیارد بلوکه بشه ، مردم فقیر و فقیر تر بشوند دلار از 1300 بشه 3800 اون زمان که مذاکره میکردند بجای کلاس عرفان و فلسفه اگر ب فکر مردم بودند خیلی زودتر مسئله حل میشد اون که خوابه رو میشه بیدار کرد نه کسی که خودش رو به خواب زده سیاست خارجی شما باعث وضع کنونی کشور است چون درد و رنج بی پولی هیچوقت ازارتون نداده نمیفهمید مردم چه میکشند سیر از گرسنه خبر نداره
  • بی نام EU ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    4 0
    "تضعیف مجلس تضعیف مردم سالاری است" بسیار شک دارم که شما به مردم سالاری اعتقادی داشته باشید.
  • بی نام IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    4 0
    به این میگن یکی به نعل یکی به میخ
  • فریادکش A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    2 5
    از احمد توکلی خوشم میاد. آدم منطقی و با اخلاقیه . . .
  • علی DE ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    7 0
    آقای توکلی روزی که توافق ژنوبسته شدحرفای دیگه ای میزدین؟نکنه تازه متنشوخوندین؟اتفاقا ماهم بااینکه همفکر شما نیستیم واختلافهایی داریم اما از شما انتظاربیشتری داشتیم که تحت تاثیر رسانه های جریان پایداری وفارس وهمه کسانی که از تحریمها سود میبرن قرارنگیرید.تفاهم ژنو یک نفاهم ایده ال نیست،امایادتون باشه برای نرفتن پرونده هسته ای به شورای امنیت مافقط کافی بودیه کاری میکردیم چین یا روسیه وتوکنن،ولی با رفتارمون کاری کردیم که اونها هم برعلیه مارای دادن،ولی الان واسه بیرون امدن پرونده ازشورای امنیت بایدآمریکاوانگلیسوفرانسه روراضی کنیم،قبول کنید کارخیلی سختیه.مخصوصا با بودن اسراییل.