تسنیم نوشت:

یک نشریه صهیونیستی گزارش داد، حزب‌الله علی رغم مشارکت در جنگ سوریه و مواجه با فشارهای داخلی، حضور خود را در امتداد مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی افزایش داده و خود را آماده جنگ دیگری با اسرائیل می‌کند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه الکترونیکی "تایمز اسرائیل" گزارش داد، حزب‌الله علی رغم مشارکت در جنگ سوریه و مواجه با فشارهای داخلی حضور خود را در طول مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی افزایش داده است.
این نشریه مدعی شده است، این فعالیت های حزب‌الله در روستاهای مرزی که توسط نیروهای نظامی اسرائیل قابل مشاهده است، می‌توان به مثابه نقض قطعنامه 1701 شورای امینت تلقی کرد. این قطعنامه شورای امنیت منجر به پایان جنگ 33 روزه در سال 2006 بین حزب‌الله و اسرائیل شد.
تایمز اسرائیل در ادامه گزارش داده است، برای مثال نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی یک گروه فیلمبرداری تلویزیونی را در این مناطق دیده‌اند که فعالیت‌هایشان ارتباطی به کار حرفه‌ای شان نداشت و همچنین شاهد سه چوپان بودند که فقط 15 الی20 راس گوسفند را با خود به همراه داشتند. این فعالیت‌ها حاکی از تلاش رزمندگان حزب‌الله برای تاسیس مجدد پایگاه‌هایی در روستاهای مرزی است.
این روزنامه صهوینستی همچنین گزارش داده که علی‌رغم اینکه حزب‌الله تعدادی از نیروهای خود را در سوریه از دست داده اما این سازمان بیش از یک سوم از ظرفیت خود را آماده جنگ دیگری با اسرائیل کرده است. حفارهای گسترده‌ای در روستاهای جنوبی لبنان در جریان است که در آنها صدها هزار راکت با هدف قرار دادن رژیم صهونیستی ذخیره می‌شوند. بولدرزها و سایر تجهیزات مهندسی به صورت شبانه‌روزی در حال کار برای ساختن سنگرهایی در این روستا هستند. هدف از این کار باقی ماندن ساکنین روستاها در این سنگرها در زمان جنگ آتی است.
در جریان جنگ 2006 ساکنین‌های روستاها و شهرهای جنوبی لبنان عمدتا به مناطق شمالی و شرقی این کشور پناه بردند.
وزارت جنگ رژیم صهیونیستی معتقد است که حزب‌الله قصد دارد، بر عکس جنگ 2006 ، در درگیری آینده با اسرائیل میدان نبرد را به مناطق مسکونی انتقال دهد. تایمز اسرائیل در پایان تاکید می‌کند این فعالیت های حزب‌الله بیشتر نشان می‌دهد که این جنبش به تعهد خود برای نابودی اسرائیل، علی رغم مواجه با سایر چالش‌ها، وفادر است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • انتی بشار A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    6 1
    دوباره داریم به انتخابات در لبنان نزدیک میشیم ولاجرم موسم جنگ افروزی فرا رسیده .خدا به داد مردم بیگناه لبنان برسد .
  • بی نام A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    12 4
    اگر اسرائیل نبود دنیا جای بهتری برای زندگی میشد ....
  • بی نام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    3 2
    خوبه، يكبار براي هميشه با هم بجنگيد خيال همه رو راحت كنيد
    • mj IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
      4 0
      فکر میکنی این جنگ فقط جنگ اسراییل و حزب الله خواهد بود؟
  • بی نام A1 ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۳
    2 0
    درود بر حزب الله و درود بر هرکسی که بر علیه اسرائیل قیام میکنه.جبهه ایران و شعیان سخت زیر فشاره باید خودی تکون بدیم وگرنه بعد سوریه و لبنان نوبت ایرانه