مهر نوشت:

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ازاحتمال آبگرفتگی معابر سیلابی شدن و طغیان رود خانه ها در استان های جنوب شرقی کشور خبر داد و گفت: احتمال بروز اختلال در تردد جاده های این استان ها وجود دارد.

احد وظیفه با بیان این مطلب افزود: سامانه بارشی از عصر دیروز وارد کشور شده و موجب بروز بیشترین بارش ها در جنوب کشور شده است.

به گفته وی، طی 24 ساغت گذشته جزیره خارک و بستان در خوزستان بیشترین بارش ها در کشور را دریافت کرده اند.

وظیفه اظهار داشت: در حال حاضر در بخش های وسیعی از جنوب غرب، مرکز و جنوب کشور شاهد بارندگی هستیم و بیشترین بارش ها در استان های بوشهر، خوزستان، لرستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان، کرمان، یزد و هرمزگان رخ داده است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: از امشب این سامانه به تدریج بخش های جنوبی و جنوب غرب کشور را ترک کرده به سمت شرق حرکت می کند و از امشب شاهد بارندگی در بخش های مرکزی ، جنوبی، شرقی و جنوب شرقی کشور خواهیم بود.

وی افزود: در این مدت بارش ها به شکل خفیف تری در بخش های شما شرق شرق کشور نیز رخ می دهد اما عمده بارش ها در جنوب شرق کشور و به ویژه استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان خواهد بود.

وظیفه یاد آور شد: به دلیل شدت بارش ها در این دو استان احتمال آب گرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه ها سیلابی شدن و اختلال در تردد جاده ای پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه این سامانه عصر فردا از مرزهای جنوب شرقی کشور خارج می شود گفت: با توجه به فعالیت سامانه بارشی نسبتا فعال در نیمه جنوبی وزش باد های شدید در این بخش پیش بینی می شود که منجر به مواج و طوفانی شدن خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان خواهد شد.

به گفته وی، فردا آسمان تهران کمی ابری در پاره ای نقاط همراه با غبار صبحگاهی خواهد بود بیشینه و کمینه دمای پایتخت همانند امروز به ترتیب برابر 10 و 1 درجه سانتیگراد بالای صفر است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =