نخست وزیر کانادا که کشورش همواره خود را از مدافعان حقوق بشر در جهان معرفی می کند امروز برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی وارد سرزمین های اشغالی می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سفر دوره ای استفان هارپر نخست وزیر کانادا از 18 تا 25 ژانویه به طول خواهد انجامیدو او پس از دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی به  کرانه باختری و اردن خواهد رفت.

از زمان رسیدن به قدرت در سال 2006، این نخستین سفر هارپر به خاورمیانه محسوب می شود. نخست وزیر کانادا گفت در این سفر با هدف بهبود روابط تجاری ، پیشبرد صلح و امنیت و تقویت اصول دموکراسی در منطقه با رهبران سیاسی و تجاری و همچنین گروه های مختلف دیدار خواهد کرد.

هارپر قرار است از فردا تا 22 ژانویه با شیمون پرز، بنیامین نتانیاهو رئیس و نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کند. بررسی روند صلح خاورمیانه ، امنیت منطقه ای، ایران و  سوریه از موضات گفتگوی هارپر و مقامات اسرائیلی خواهد بود.

هارپر در روز 20 ژانویه به کرانه باختری سفر خواهد کرد تا با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کند.

نخست وزیر کانادا  در روز های 22 تا 25 ماه ژانویه به اردن سفر و  با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن و همچنین عبدالله النسور نخست وزیر این کشور دیدار خواهد کرد. 

سفر هارپر به خاورمیانه نخستین سفر یک نخست وزیر کانادا به خاورمیانه طی بیش از یک دهه محسوب می شود. در این سفر هیئتی بلندپایه از جمله جان برد وزیر امور خارجه ، جیمز مور وزیر صنعت، اد ایست وزیر تجارت بین الملل هارپر را همراهی خواهند کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    1 0
    نخست وزیر عراق: «برخی کشورهای عربی شیطان صفت خائن، حامی تروریسم اند» نوری المالکی، نخست وزیر عراق، گفت: «تروریسم در منطقه وجود دارد و عراق نیز هدف برخی کشورهایی است که از تروریسم و شر‌ارت حمایت می کنند.» «تروریسم به یک پدیده جهانی تبدیل شده که عمق آن در این منطقه است و این شرارت، در حال گسترش است.»
  • بی نام A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    0 0
    ارتش اسرائیل به حالت آمادهباش کامل درآمد