رسالت در سرمقاله خود نوشت:

این سنتی الهی است که هر فرد و ملتی براساس فطرت ذاتی از هویت و عزت خود در برابر استیلای بیگانه دفاع می کند،‌ اما در ایرانیان مسلمان که حیاتشان با آموزه‌های قرآن و مکتب اهل بیت(ع) شکل گرفته و درهم آمیخته است، عزت طلبی و احتراز از تسلط بیگانه. فلسفه زندگی آنان است و از کودکی با هشدار "هیهات مناالذله" امام‌شان تربیت شده اند و آموخته اند که عزت حقیقی در دست خداوند تبارک و تعالی است

علیرغم این مبانی اعتقادی و ریشه های فرهنگی روشن و مستحکم، گاهی برخی سیاستمداران در مواجهه با نظام سلطه جهانی مواضع ذلیلانه‌ای اتخاذ می‌کنند که انسان در برابر ارواح شهدا شرمنده می‌شود. باید از اینان پرسید که آیا دشمنان نظام اسلامی را کافر نمی‌دانند؟‌ یا امید به اصلاح و هدایت آنان دارند؟ یا دچار این توهم شده‌اند که دشمنان انقلاب اسلامی، امروز از دشمنی خود منصرف شده اند؟ شاید هم این موضعگیری خود را ذلت
نمی انگارند یا خدای ناکرده در برابر ابهت شیطانی دشمن مرعوب شده اند و یا مدتهاست مسیر زندگانی خویش را به گونه ای زاویه دار با سبک زندگی اسلام و نظام اسلامی تعریف و تنظیم کرده اند و آنچنان اسیر چرب و شیرین دنیا شده اند که اینک به نقطه انکار محکمات قرآن رسیده‌اند؟
چه شده است که اصحاب این تفکر، تجربه موفق اعتماد به خداوند و تکیه بر جمهور ملت را کنار گذاشته‌اند و راه حل مشکلات را در دربار سلاطین کفر و ظلم می‌جویند؟‌ آیا تصور می‌کنند تکیه بر بیگانه برای حکومت بر ملت می‌تواند تکیه گاهی با ثبات باشد و از تجربه دیگر کشورها در این زمینه عبرت نمی‌گیرند یا آنکه از رقبای سیاسی خویش بیش از دشمنان ملت وحشت دارند؟
خود باختگی برخی از این طرفداران گرایش به بیگانه بدانجا رسیده و تشنگی قدرت، آنچنان آنها را از خود بیگانه کرده است که نه تنها در عرصه دفاع از دستاوردهای هسته ای ملت ایران از خون دانشمندان شهید این عرصه شرم نمی‌کنند بلکه در دیگرعرصه های علمی نیز منکر پیشرفت‌های علمی کشور و حتی ضرورت تلاش در این زمینه‌ها می شوند و در شرایطی که حتی برخی مخالفان نظام اسلامی در خارج از کشور نیز مدافع حقوق هسته ای ایران هستند یا لااقل خجالت می‌کشند از موضع آمریکا دفاع کنند، این مرعوب شدگان دستاوردهای فناوری هسته ای و فناوری فضایی ملت خویش را هم بی اهمیت یا غیر ضروری قلمداد می کنند و حتی آنها را مورد استهزاء قرار می‌دهند.
/212 27

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333275

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    5 0
    شما شجاعی واسه هفت پشتمون بسه.
  • بی نام IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 3
    متاسفانه بعضی اصلاح طلبان تندرو ظاهرا چهره نفاق بر صورت دارند که نمونه آنها را در سال 88 مشاهده کردیم که به خارج از کشور گریختند. خدا را شکر دستشون رو شد.
  • بی نام IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    4 0
    رفتار با اقتدار شما را در 8 سال گذشته دیدیم ،حرفهای هیجانی با هزینه کردن از مردم ! آقای رسالت اقتدار یعنی رشد اقتصادی یعنی کاهش بیکاری یعنی کاهش فساد اقتصادی و اجتماعی یعنی محیط زیست سالم یعنی عدالت قضایی یعنی کاهش رانت و فامیل بازی و پارتی بازی یعنی امید به آینده بهتر در جوانان . حالا که روزنه امیدی باز شده اگر در کنار ملت و دولت منخب قرار نمی گیریذ حداقل با توجه به عملکرد 8 سالتان سکوت کنید
  • رشتی A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    2 0
    چون که تحریم شده یک عده خوردند و زدند و بردند / یک عده ام در صف ایستادندو نان تحریم را خوردن چون که صحبت از رفع آن شد ناگهان برآشفتند/ ناگهان از اقتدارو صلابت و جما و کمال گفتند...
  • معین A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    1 0
    وای به روزی که در نظام مقدس اسلامی افراد به خاطر مصالح شخصی و حزبی خود و کوبیدن رقبا از آموزه های اسلام و قران استفاده کنند و حضرت رسول (ص) و ائمه اطهار (ع) را برای این انگیزه ها فدا کنند!!!!! حال ذلیل واقعی کیست؟
  • بی نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    2 0
    مواضع شما که در این هشت سال افتخار امیز بود وباعث نجات پول ملی ودوری ملت از فقر وبد بختی شد واختلاسها هم نابود شد وهمه خوشبخت شدند و....!!!!!!!!!؟؟