اعتماد نوشت:

باید مردم را دنبال خودرویش می‌کشاند و نامه جمع می‌کرد، نباید عربی حرف می‌زد تا شاید به دل جمعی بنشیند، باید با مردم روراست بود و چرا وعده‌های کلیشه‌یی داد و... حرف و حدیث‌هایی است که این روزها نقل بعضیها شده است و مصادیقش هم در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پر است.

نقد‌های سایت‌ها و شبکه‌های مجازی به سبک نخستین سفر روحانی به این دلیل در خور توجه و حتی رسیدگی از سوی دولتمردان است که این فضا بابی است که از سوی خود دولت برای برقراری ارتباط با مردم گشوده شده است و طی این هفت ماه گذشته هم دولتمردان نشان داده‌اند که فضای مجازی تنها جایی است که ترجیح می‌دهند در آن بی‌مقدمه، بی‌پیرایه و بی‌حاشیه با مردم یا بهتر بگوییم هواداران‌شان سخن بگویند.

حالا همین هواداران در صفحات‌شان به امید رویت دولتمردان نوشته‌اند که هر چند مشاوران آقای رییس جمهور اصرار دارند که سفرشان به خوزستان سفر استانی نبوده است اما ثمره و خروجی این نشست حکایت از این دارد که تلاش نزدیکان روحانی برای تغییر نام این سفر راه به جایی نبرده است و حکایت همان داستان مرسوم هشت سال گذشته است.

اگرچه به اصرار نزدیکان رییس دولت روزنامه‌ها سعی دارند، بنویسند پایش و پویش دولت یازدهم از استان خوزستان اما رنگ و بوی حضور دولت همان است که در سال‌های گذشته منتقدان پوپولیستی و عوامفریبانه نامیدندش. نقدهای سفر روحانی به خوزستان البته عناوین و دستمایه‌های متعددی دارد اما پر رنگ‌ترینش سبک دیدارهای روحانی با مردم خوزستان بود. هجوم مردم به سمت خودروی رییس‌جمهور و طولانی شدن مسیری که 20 دقیقه بود به سه برابر زمان آن. بیرون آمدن روحانی از خودروی حاملش از دایره‌یی از گارد محافظانش و لبخند زدن به مردمی که برای استقبال از رییس دولت‌شان آمده بودند، پر شدن خودروی رییس‌جمهور از نامه‌های مردمی که برای استقبال آمده بودند بعد هم حضور در مراسم سخنرانی با مردم که از صبح به انتظار رییس جمهور جمع شدند و در نهایت سخنرانی کردن به طبع مردمی است که ساعت‌ها نشسته‌اند تا با همه تاخیر‌ها و بدقولی‌های صورت گرفته شنونده سخنرانی حسن روحانی شوند. اینها دستمایه نقدی است که حامیان روحانی که در قریب به اغلب موارد برای دفاع از دولت یازدهم از دشواری مسیر و سنگ‌اندازی‌های تندروها در صفحات مجازیشان سخن می‌گویند.

/212 27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    17 2
    تمام رفتار سیاسیون ما نهایتا از یک استایل پیروی میکنه و فرق آنچنانی بین افراد و رفتارهاشون نیست ...
  • بابك IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    19 0
    من خوشحالم كه خبر انلاين اين خبر را منتشر كردي .
  • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    10 0
    بنظر منم ظاهرش شبیه به سفرهای 8 ساله گذشته بود ولی وعده یک ورزشگاه برای آقایان و یک ورزشگاه برای خانمها در هر شهر داده نشد!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    3 5
    خودزنی و دیگر هیچ...
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    4 5
    همه این نقدها وارد است
  • abu A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    9 1
    1- این که مردم نباید دنبال رییس جمهور یا هر مقام دیگه بدوند، کلامی درست و بجاست. 2- نامه دادن کاری رو به پیش نخواهد برد، شاید صرفاً نوعی تخلیه روانی باشه، ولی چرا انجام میشه؟ لااقل درباره خوزستانیا میشه این طور گفت که چون سیستم قبیله ای و بالطبع ریش سفیدی! همچنان رواج دارد، این کار می تواند همان کارکرد را داشته باشد. انجام کار با واسطه. 3- عربی حرف زدن رییس جمهور: اینکه رییس جمهور نسبت به فرهنگ جای جای کشور خود آگاه باشد، امری پسندیده است. در ضمن عرب زبان ها که در خوزستان کم مصیبت نداشته اند، آیا لیاقت چندکلام عربی شنیدن از زبان رییس جمهور را ندارند؟؟؟ توی این همه گرانی و بیکاری و بی آبی و خشکی رودها و تالاب ها در خوزستان این یک نفس تازه کردن بیش نیست! آن را از هموطنانمان دریغ نکنیم!
    • بی نام IR ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
      0 0
      مگه شرایط عربها با مثلا لرها یا دزفولیها و شوشتریها در خوزستان فرق میکن؟مثلا آلودگی هوا واسه عربهاست و بقیه هوای سالم دارن؟ یا بیکاری بین بقیه قومیتها نیست؟اگه اینطوره چرا فقط عربی حرف زد؟ چرا بختیاری حرف نزد؟
  • بی نام A1 ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    4 0
    کلا رفتارهای احمدی نژادی داشت متاسفم اقای روحانی در شان شما نیست اینکارها یعنی چی که مردم دنبال خودروی شما بدوند نامه ا رو کاری ندارم چون این چند ساله واسه مردم عادت شده تا مقامی رو ببینن نامه بدن تا وام بگیرن اما مردم رو دنبال خود کشاندن کار زشتیه میتونستید بفرمائید مردم بیان ورزشگاه من براشون سخرانی کنم....
  • بی نام A1 ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 2
    اگر مردم مشکلی نداشته باشند ، نیازی به نوشتن نامه نخواهند داشت و اگر نیازی به نامه نوشتن نداشته باشند ، دیگر بدنبال خودروی سران هم نخواهند دوید ، و اگر نیازی به دوبدن بدنبال خودرو نداشته باشند ، به خیابان برای استقبال هم نخواهند آمد و اگر برای استقبال نیایند بدین ترتیب دل استکبار و دشمنان شاد خواهد شد و این صلاح نیست
  • reza IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    2 5
    واقعامتاسفم برای رئیس جمهوری که شناخت ازاقوام یک استان ندارد.70%مردم خوزستان رااقوام غیرعرب بخصوص لروبختیاری تشکیل می دهد.شمابه چه حقی وچرابامردم خوزستان به زبان عربی صحبت کردید؟چرااقلیت رابه اکثریت ترجیح دادید؟
  • بی نام A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    1 0
    آقای روحانی و سیاستهایشان کاملا برای بنده قابل احترام است و بنده قلبا ایشان را دوست دارم. اما من هم با این انتقادات موافقم. در ضمن از نظر امنیتی این کارها جالب نیست.
  • اهوازی IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    3 0
    یکی از منتقدین سفر به شهرمان من بودم که آقای رئیس جمهور بیایند که بدبختی و بیکاری و خشک شدن رودها و گلوهای ما راببینند ولی آمدند و خوش آمدند آنها فکر می کنند که مردم منتظر را رها بکنند و به کاخ استانداری بروند و جلسه با مدیران استان بگیرند و با هواپیما بر فراز استان به پرواز دربیان که دست مردم بهشون نرسه نه آقایان ما اینجا چیزی را دیدیم که شما ندید و آن احترام متقابل مردم و ریاست جمهوری ست
  • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    2 1
    به نظر منم کارش درست نبود..
  • بی نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    تصمیم گیری درست بهتر از دریافت گونی های پر از نامه است که نشان از بدبختی وفقر ملت داشت .
  • اهوازی IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    1 1
    یا رئیس جمهورنا نحب وطننا و نحبک رغما علی الشامت (بدخواه)
  • بی نام IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    2 1
    مگه چه اشکالی داره عربی صحبت کنه ونباید دنبال حرف هایی باشیم تفرقه بندازه
  • بی نام A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    آدم اگه سعی کنه همه رو از خودش راضی نگه داره سرانجام شکست خواهد خورد !!!
  • بی نام A1 ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
    0 0
    نبايد به اين سبك سياق عمل ميكرد