روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز در گزارشی این احتمال را مطرح کرده است که شاید جنگ کنگره آمریکا با رئیس جمهور این کشور بر سر تحریم های ایران صرفا یک جنگ زرگری باشد.

به گزارش خبرآنلاین پایگاه  پایگاه اینترنتی این روزنامه می نویسد تقابل ظاهری میان دولت و کنگره آمریکا برسر لایحه تحریم ایران، شاید صرفاً نمایشی سیاسی باشد که سرانجام به نفع هر دو طرف ‌ تمام خواهد شد.

این روزنامه که سوابق طولانی در اتخاذ مواضع ضد ایرانی دارد و از حامیان تشدید تحریم ها علیه تهران است در ادامه می گوید: به نظر می‌رسد که اختلافات میان دو طرف، آنقدر هم که در انظار عمومی شدید جلوه داده می‌شود،‌ جدی نباشد و این تقابل، بیشتر شبیه به تئاتر یا نمایشی سیاسی باشد.

دولت اوباما و سناتورهای یاد شده، هر دو، از اتخاذ مواضع ظاهراً متضاد با هم، سود خواهند برد و در نهایت این دو روشِ ظاهراً متناقض (مانند روش پلیس خوب و پلیس بد)، بدون ایجاد هرگونه اخلال در مذاکرات هسته‌ای میان آمریکا، ایران و پنج قدرت جهانی، منجر به عاری شدن ایران از هرگونه سلاح‌های هسته‌ای خواهد شد.

لس آنجلس تایمز در ادامه اینگونه نتیجه می گیرد که پیشنهاد دادن و مطرح کردن علنی لایحه تشدید تحریم ها در حقیقت، هدف اوباما را برای عدم تخطی ایران از توافقنامه هسته‌ای ژنو تأمین می‌کند، که به نوبه خود، احتمال نمایشی بودن اختلافات اخیر میان کاخ سفید و کنگره آمریکا را بر سر لایحه تحریم‌های جدید ایران تقویت می‌کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    47 2
    مگه غیر از این فکر میکردید مثل داستان مجلس و رئیس جمهور خودمون!
  • فرزند ایران IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    59 2
    خب تقریبا این رو همه مردم ایران میدونن ما اینجا 70 میلیون تحلیلگر داریم . شما دیر متوجه میشید
  • بی نام A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    9 2
    دقیقا توی ایران هم الان مجلس و دولت یک جنگ زرگری و با حمایت هم راه انداختن. خب این که معلومه
  • بی نام A1 ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    3 7
    اینو به عزیزان وزارت خارجه بگید که تا انتقادی میشه میگن دولت اوباما برای کنار اومدن با کنگره برخی حرفا مثل همه گزینه ها رو میزه رو مطرح میکنه
  • محمد جواد A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    4 2
    قدرت نظامیشون هم زرگری این....
  • حافظ IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    2 1
    تو رو خدا الان آقای صادق زیبا کلام رو بیارید یکم درباره ی "تند روها" و "کند روها" برای ما بگه تا چند وقت پیش اوباما میانه رو بود کنگره تند رو حالا حتما زیبا کلام میگه یا این روزنامه اشتباه تحلیل کرده یا تند روی اونا به پای تند روی ما نمیرسه ! الان من دقیقا نفهمیدم تکلیف کنگره و اوباما چی شد آقای زیبا کلام شدیدا منتظرم :)
  • بی نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    3 4
    این حرف‌ها بوی توهم توطئه اون‌هم از ساده‌لوحانه‌ترین نوعش رو می‌ده ... از این بگذریم که رابطه با ایران مخالفان سرسختی در میان بعضی طیف‌های سیاسی در آمریکا داره، نباید فراموش کرد که بین کنگره و دولت آمریکا در طول پنج سال گذشته درگیری‌هایی بر سر مسائل مختلف من‌‎جمله سیاست خارجی وجود داشته و موضوع ایران هم ذیل این اختلافات کلی طرح می‌شه ... این جور گزاره‌های ساده‌لوحانه که دعوا زرگریه یعنی نویسندگان این مطلب از بدیهیات کار سیاسی سر در نمی‌آرن.
  • حمید A1 ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    5 0
    اینا نمیدونن که مردم ایران باهوشترین و زیرکترین مردم دنیا هستن و رهبری و مردم همه این بازیا رو میفهمن اونا بازی در میارن ما هم بلدیم برقصونیمشون