سفر روحانی به خوزستان؛ هجرت از سیاست خیابانی به جلسات کارشناسی

رئیس جمهور پنجشنبه شب در حالی نخستین سفر داخلی خود را به پایان رساند که در آن شاهد ارائه وعده های متعدد و مصوبه های گسترده نبودیم.

رضا الیاسی: استان خوزستان در شرایطی نخستین میزبان کاروان تدبیر و امید بود که بسیاری از مردم این استان و حتی خبرنگاران در انتظار مشاهده اتفاق هایی مشابه سفرهای استانی دولت های نهم و دهم بودند اما زمانی که رئیس جمهور وارد شهر اهواز و از فرودگاه به سمت مصلی این شهر حرکت خود را آغاز کرد تا حدودی نظرها درباره سفر حجت الاسلام حسن روحانی به استان خوزستان تغییر کرد.

خداحافظی با حضور تمام کابینه در تمام سفرها

در سفرهای استانی سال های گذشته این موضوع که تمام اعضای هیات دولت رئیس جمهور را همراهی کنند مورد تاکید بود و برگزاری جلسه هیات دولت در استان میزبان از برنامه های اصلی سفرهای استانی بود و زمانی که رئیس جمهور به سفرهای استانی می رفت برگزاری جلسات هیات دولت در پاستور لغو می شد.

بر همین اساس اولین موضوعی که در سفر روحانی به خوزستان جلب توجه می کرد این بود که تمام اعضای کابینه همراه رئیس جمهور نبودند و رئیس جمهور به همراه تعدادی از وزرای کابینه تدبیر و امید وارد اهواز شد و در حالی که رئیس جمهور در خوزستان به سر می برد جلسه هیات دولت در تهران و به ریاست اسحاق جهانگیری برگزار شد.

استقبال خودجوش مردم از رئیس جمهور

یکی از مسائلی که طی سال های اخیر در جریان سفرهای استانی مورد توجه رسانه ها قرار می گرفت حضور گسترده مردم در خیابان های شهر میزبان بود و مردم به صورت سازمان یافته و از شهرستان های دیگر به شهر میزبان رئیس جمهور می آمدند و شاهد ترافیک های سنگین در مسیر حرکت رئیس جمهور بود.

در دوره های گذشته سفرهای استانی بارها مشاهده می شد که رئیس جمهور برای طی کردن مسیری که شاید به 15 دقیقه زمان نیاز داشته است ساعت ها در خیابان و در ترافیک مردمی قرار می گرفت و البته مسئولان دولتی نیز از این موضوع استقبال کرده و همواره از این موضوع به عنوان نقاط قوت سفرهای استانی یاد می شد.

هرچند این موضوع در سفرهای استانی آخر دولت دهم کمتر مشاهده می شد و کار به جایی رسیده بود که عدم استقبال گسترده مردم از رئیس جمهور در استان های مختلف حاشیه های فراوانی را در رسانه ها به همراه داشت و تصاویر عدم استقبال مردم از رئیس جمهور مخاطبان فراوانی را پیدا کرده بود و دلایل مختلفی از جمله نا رضایتی مردم از عملکرد دولت و همچنین ترک استقبال های سازماندهی شده را مطرح می کردند.

زمانی که روحانی وارد شهر اهواز شد خبرنگاران و هیات همراه خود را برای استقبال گسترده و چندین ساعته آماده کرده بودند. اما از همان ابتدا که رئیس جمهور از فرودگاه اهواز خارج شد نظرها در این رابطه تغییر کرد و این موضوع که قرار است سفری با برنامه های جدید تجربه شود و دیگر خبری از سفرهایی به سبک سفرهای استانی دولت دهم نیست پررنگ تر شد.

رئیس جمهور در حالی در خیابان های اهواز به سمت مصلی حرکت می کرد که مردم این شهر با خواسته خود و بدون سازماندهی ارگان های مختلف به استقبال وی رفته بودند و شهر اهواز در شرایط عادی به سر می برد و مدارس و دانشگاه های این شهر به فعالیت عادی خود ادامه می دادند و آنچنان که یکی از مجریان برنامه های رئیس جمهور در استانداری خوزستان اعلام کرد در زمان ورود رئیس جمهور به اهواز دانش جویان و دانش آموزان در جلسات امتحانات پایان ترم خود حضور داشتند و در صورت تمایل پس از پایان امتحان خود را به مصلی اهواز رسانده بودند.

سید شریف حسینی عضو هیات رئیسه مجلس و نماینده مردم اهواز در مجلس در این رابطه به خبر گفت که در این سفر دیگر شاهد حضور اتوبوسی مردم از شهرهای دیگر در اهواز برای استقبال از رئیس جمهور نیستیم و مردم به خواست خود برای استقبال از رئیس جمهور به خیابان ها و مصلی آمده اند.

نامه ای برای رئیس جمهور و امیدواری مردم

یکی دیگر از نکاتی که در سفرهای استانی دولت های نهم و دهم همواره مورد توجه مسئولان دولتی قرار می گرفت دریافت نامه های مردمی بود که مردم در این نامه ها خطاب به رئیس جمهور مشکلات خود را بیان کرده و خواستار رفع آنها بودند و بعضا مشاهده می شد که رئیس جمهور در طول مسیر دستور حل مشکل تعدادی را به نزدیک ترین مسئولی که در کنارش قرار داشت می داد.

بر همین اساس مردم اهواز زمانی که رئیس جمهور وارد شهرشان شده بود در گوشه و کنار خیابان های مسیر تردد رئیس جمهور مشغول نوشتن نامه برای رئیس جمهور بودند و افراد مسنی که توانایی نوشتن نامه را نداشتند از جوانان این شهر برای نوشتن مشکلات خود و رساندن آن به هیات همراه رئیس جمهور درخواست کمک می کردند.

مصلی اهواز نخستین مقصد رئیس جمهور

محمود احمدی نژاد در جریان سفرهای استانی خود به استان های مختلف ایران و زمانی که برای مردم سخنرانی می کرد همواره از مردم این سوال که «چند ساعت است در این منطقه حضور دارید» را مطرح می کرد و پاسخ های مردم نیز به این سوال نشان می داد که مردم از ساعت ها پیش از حضور رئیس جمهور در آن استان به محل سخنرانی رفته اند و این موضوع در سال های گذشته این سوال را در اذهان مطرح می کرد که چرا در شرایطی که مردم به امید حل مشکلات متعدد خود به استقبال رئیس جمهور رفته اند رئیس جمهور باید چنین سوالاتی را مطرح کند؟

حجت الاسلام حسن روحانی در مصلی اهواز و سخنرانی برای مردم این شهر را به عنوان نخستین برنامه خود در سفر به خوزستان در دستور کار قرار داده بود و پس از آنکه آیت الله جزایری در مصلی اعلام کرد که این سفر رئیس جمهور به استان تشریفاتی نیست و دولت به فکر حل مشکلات مردم است با تشویق مردم و شعارهایی همچون «روحانی حمایتت می کنیم» سخنرانی خود را آغاز کرد و درباره مسائل مختلفی همچون اقدامات دولت در 5 ماه گذشته، توسعه سیاست خارجی، برنامه‌های آتی دولت و به خصوص برنامه‌های کابینه برای استان خوزستان سخن گفت.

رئیس جمهور در نخستین سخنرانی خود اعلام کرد که روحانی تأکید کرد که ماه ربیع الاول، ماه هجرت است و ما هم اکنون در این ماه قرار داریم و ما نیز به هجرت نیاز داریم و باید از شرایط بد اقتصادی، گرانی، بیکاری به سمت توسعه اقتصادی، اشتغال و مقابله با تورم هجرت کنیم.

از جمله نکات سخنرانی رئیس جمهور در میان مردم اهواز پرهیز از وعده های متعدد به مردم بود و روحانی در سخنان خود تلاش کرد از اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم برای مردم اهواز سخن بگوید.

روحانی تاکید کرد که هفته آینده آب آشامیدنی شهر اهواز وصل خواهد شد و مشکل آب شرب خرمشهر و آبادان نیز به زودی برطرف خواهد شد و این نخستین وعده رئیس جمهور به مردم اهواز بود که البته اقدامات لازم برای اجرای آن پیش از اعلام رئیس جمهور انجام شده بود.

وی همچنین درباره موضوع لایروبی اروند به مردم وعده حل مشکلات موجود را دارد و اعلام کرد که در این زمینه رایزنی های لازم با نخست وزیر عراق صورت گرفته و هماکنون هیأتی از عراق برای بررسی این موضوع در تهران حضور دارد.

رئیس جمهور در سخنان خود به شرایط نامساعد منطقه آزاد اروند اشاره و تأکید کرد دولت مصمم است تمام آبادان و خرمشهر را منطقه آزاد اروند اعلام کند.

از نخستین سخنرانی رئیس جمهور در جمع مردم اهواز این موضوع برداشت می شد که در این سفر شاهد وعده های متعدد از رئیس جمهور به مردم که در صورت عملیاتی نشدن آن مردم به دولت بی اعتماد خواهند شد نیستیم و بر همین اساس نیز رئیس جمهور مسائلی را در این سخنرانی مطرح کرد که پیش از آن اقدامات نهایی برای اجرایی شدن ان انجام شده بود.

دیدار با اقشار مختلف

از سفر رئیس جمهور به خوزستان اینگونه برداشت می شد که رئیس جمهور بیشتر به جای آنکه به دنبال بیان دیدگاه های خود برای مردم باشد به دنبال شنیدن سخنان مردم، نخبگان، دانشگاهیان و فعالان اقتصادی این شهر و طرح راهکاهای مناسب برای حل مشکلات به کمک مردم خود استان بود.

بر همین اساس رئیس جمهور در این سفر دو مرتبه به میان مردم اهواز و خرمشهر آمد و برای آنها سخنرانی کرد و در دیدارهای دیگر بیش از آنکه به بیان دیدگاه های خود بپردازد شنونده مشکلات و ایده های مردم و نخبگان این استان بود.

در همین رابطه رئیس جمهور در اهواز با نخبگان و دانشگاهیان، فرهنگیان، نمایندگان عشایر، علما و طلاب و همچنین خانواده شهدا دیدار کرد و همچنین برای اینکه سخنان مردم این شهر را شنیده باشد در یک برنامه زنده تلویزیونی که از شبکه استانی پخش شد به صورت زنده مشکلات مردم را از زبان خودشان شنید و برنامه های دولت را برای آنها تشریح کرد.

روحانی در دیدارهای مختلف خود با اقشار مختلف استان خوزستان همان وعده هایی که در مصلی اهواز داده بود را تکرار کرد و کمتر شاهد ارائه وعده جدید از سوی رئیس جمهور بودیم و در زمان سخنرانی خود بارها به وزیرانی که رئیس جمهور را همراهی می کردند اعلام کرد که نباید تاخیری در زمان اجرای وعده های اعلام شده صورت بگیرد. همچنین روحانی اعلام کرد که تمام قول های داده شده در دولت یازدهم نهایی خواهد شد.

وعده های رئیس جمهور

رویس جمهور در سفر خود به خوزستان وعده هایی را مردم این استان داد و همچنین زمان اجرایی شدن آن را اعلام و بر نهایی شدن آن در زمان مقرر تاکید کرد.

نخستین وعده رئیس جمهور در استان خوزستان حل مشکل آب آشامیدنی اهواز بود که رئیس جمهور اعلام کرد که تا پایان هفته آینده این وعده عملیاتی خواهد شد و پس از آن مشکل آب خرمشهر و آبادان نیز حل خواهد شد.

یکی دیگر از وعده های رئیس جمهور حل مشکل بیکاری بود که روحانی برای حل این مشکل اعلام خرمشهر و آبادان به عنوان منطقه آزاد اروند را در دستور کار خود قرار داد که در صورت تحقق این وعده بخش عمده ای از مشکل بیکاری این استان حل می شود و این موضوع موجب توسعه و رونق این استان خواهد شد و به تحقق وعده ایجاد 300 هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم رئیس جمهور به مردم خوزستان کمک خواهد کرد.

یکی دیگر از وعده های رئیس جمهور در این سفر رایروبی و پاکسازی اروند بود و اعلام کرد که در همین رابطه رایزنی های لازم با نخست وزیر عراق انجام شده و هم اکنون هیاتی از عراق برای بررسی ابعاد مختلف این پروژه در تهران به سر می برند.

استفاده از حقوق شهروندی یکسان مردم خوزستان دیگر وعده رئیس جمهور بود که روحانی درباره آن در جمع مردم خرمشهر اعلام کرد که این دولت تبعیض قومیتی را نخواهد پذیرفت و تمام مردم ایران از حقوق شهروندی برابر برخوردارند.

کنایه های رئیس جمهور

روحانی در سخنرانی های خود در برنامه های مختلف انتقادهایی را نیز به عملکرد گذشته مسئولان اجرایی مطرح کرد. به طور مثال روحانی در جمع علما و طلاب اهواز گفت که  گاهی برخی به اشتباه و البته از روی ندانستن می گفتند ایران هسته ای شده است که معنی این هسته ای شدن در دنیا همان ساخت بمب است. این افراد به جای آنکه بگویند دنبال تولید سوخت برای نیروگاههای خود هستیم از واژه ایران هسته ای استفاده می کردند.

وی همچنین اعلام کرد که دولت بر اساس اصل قانون اساسی به غیر از مسائل فقهی و شرعی معتقد است که سیاست های کلی نظام بر عهده مقام معظم رهبری است و این موضوع را نه به زبان که در عمل قبول داریم و ما می دانیم عظمت رهبر معظم انقلاب عظمت ایران است.

کنایه دیگر روحانی به مسئولان اجرایی گذشته در زمان سخنرانی در جمع مدیران صنعت نفت در دارخوین مطرح شد و زمانی که بیژن نامدار زنگنه موضوع اختصاص دو درصد درآمد نفت به مناطق نفت خیز را مطرح کرد روحانی تاکید کرد از اختصاص درصدی درآمد نفت به خوزستان باید در دولت بررسی شود و من در تمام موارد متخصص نیستم، بعضی‌ها در همه علوم بسیار متخصص هستند ولی بنده تا با کارشناسان صحبت نکنم تصمیمی نمی‌گیرم.

رئیس جمهور همچنین در دیدار با علما اهواز اعلام کرد که عده ای می گویند چرا از سیاست لبخند با کشورهای دیگر استفاده می کنید اما اگر با لبخند ما مشکلات کشور حل می شود ما حل می شود ما حاضر هستیم این سیاست را ادامه دهیم.

کلیدواژه های روحانی

روحانی در سفر خود به خوزستان درباره مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی سخن گفت و در برنامه های مختلف اهداف دولت را برای مردم تشریح و بارها تاکید کرد که دولت بدون کمک مردم نمی تواند به اهداف خود برسد و از مردم برای حل مشکلات درخواست کمک کرد.

در حوزه سیاست خارجی رئیس جمهور به موضوع توافق ژنو اشاره کرد و گفت که تا چند روز دیگر توافق ژنو اجرایی می شود و بر همین اساس بخشی از تحریم ها همچون تحریم کشتی رانی، خودرو و بیمه حل می شود و این می تواند به توسعه کشور کمک کند و بخشی از مشکلات برطرف خواهد شد.

رئیس جمهور در مورد مسائل اقتصادی اعلام کرد که هدف اصلی دولت حل مشکل بیکاری است اما موضوع گرانی به حدی است که دولت باید ابتدا موضوع گرانی را برطرف کرده و پس از آن مشکل بیکاری را حل کند.

وی همچنین در موضوع اقتصاد اعلام کرد که بانک های ما امروز از وظیفه اصلی خود فاصله گرفته اند و اصلاح نظام بانکی ضروری است.

حل مشکل بیکاری، توسعه و رونق استان خوزستان، حل مشکل آب استان، اعلام خرمشهر به عنوان منطقه آزاد اروند و برطرف کردن مشکل اروند و همچنین احیا کارون و نوسازی خرمشهر نیز از جمله کلید واژه های رئیس جمهور در سخنان خود درباره استان خوزستان بود.

نخستین سفر داخلی رئیس جمهور در حالی به استان خوزستان صورت گرفت که این سفر با سایر سفرهای استانی تفاوت های عمده ای داشت و آنچنان که شریعتمداری اعلام کرده است این سفرها ادامه خواهد داشت و اولویت اصلی دولت پرهیز از وعده های غیر قابل محقق و شنیدن سخنان مردم است.

در جدول زیر مباحث مطرح شده از سوی رئیس جمهور در سفر به خوزستان آمده است:

دیدار

کلیدواژه

دیدار با مردم اهواز

*هجرت از شرایط بد زندگی، تورم، رکود، گرانی به شرایط مطلوب، اشتغال و جامعه ای متحد.

*توافق ژنو یعنی اینکه قدرتهای بزرگ در برابر ملت ایران تسلیم شدند و جهان فناوری صلح آمیز هسته ای ایران را پذیرفته است و سد تحریم ها شکسته شده است.

*آب آشامیدنی اهواز هفته آینده وصل خواهد شد.

*پاکسازی و لایروبی اروند از برنامه های مهم دولت است و برای اینکار توافقاتی با دولت عراق صورت گرفته است.

*منطقه آزاد اروند شرایط مناسبی ندارد و دولت مصمم است کل آبادان و خرمشهر را منطقه آزاد اروند اعلام کند.

دیدار با فرهیختگان و نخبگان و دانشگاهیان

*نخبگان می‌توانند مسائل را جمع‌بندی کنند و این قدرت جمع‌بندی از توانمندی‌های آنها است. آنها حتی می‌توانند این مطالبات را تعدیل کنند و با مردم جلسه بگذارند.

*گاهی فشار و تنگناهای مختلف برای اینکه آن پروژه تصویب شود یا آن پروژه کلنگش زده شود و یا در لیست قرار بگیرد، ما را به جایی می‌رساند که امروز برای تکمیل پروژه‌ها، 400 هزار میلیارد تومان پول نیاز داریم.

*تا پایان امسال منبع مالی تامین آب 550 هزار هکتار را تامین می‌کنیم» و وزیر جهاد کشاورزی قول می‌دهد ظرف سه سال آب‌ها را بالای سر زمین‌ها برساند.

*من خط‌کشی‌های موجود سیاسی، جناحی و قومی را قبول ندارم.

دیدار با علما و فضلا

*غربی ها به دنبال اسلام هراسی هستند و انقلاب و نظام اسلامی از منظر غرب تهدید است.

*این دولت در طول این پنج ماه یک گام بسیار بزرگ در زمینه مقابله با اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی برداشت.

*گاهی برخی اشتباه می‌کردند - البته شاید هم نمی‌دانستند - و می‌گفتند ایران، هسته‌ای شده است. کلمه هسته‌ای وقتی در دنیا گفته می‌شود معنی‌اش بمب است. جای اینکه بگویند ما دنبال سوخت نیروگاه هسته‌ای یا دنبال فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای هستیم، می‌گفتند ایران هسته‌ای شده، آنها هم گفتند ببینید خود مسئولان می‌گویند ایران هسته‌ای شده است.

*دولت بر اساس اصل قانون اساسی به غیر از مسائل فقهی و شرعی معتقد است که سیاست های کلی نظام بر عهده مقام معظم رهبری است و این موضوع را نه به زبان که در عمل قبول داریم

حضور در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح

*کشور و ملت ایران صلح‌ دوست است و ما هرگز به کشوری حمله نکردیم و هرگز قصد تجاوز به کشوری را نداریم، ما حتی در جنگ دفاع کردیم و مدافع بودیم، جنگ به ما تحمیل شد.

*ما فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیشتر می‌خواهیم.

*در فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای از هر چه حق ماست کوتاه نمی‌آییم.

دیدار با نمایندگان عشایر

*درباره اختلاف میان قومیت ها درست است که یک فرهنگ ملی داریم و همه در زیر آن هستیم ولی تنوع فرهنگی و قومی یکی از نعمت‌هاست.

*عشایر و اقوام و تنوع‌ها می‌تواند فرصت خوبی برای رشد فرهنگی و اقتصادی کشور باشد.

*می‌خواهیم تبعیضی نباشد و اگر تبعیضی باشد، در جهت عکس از عشایر استفاده کنیم. در شرایط مساوی حق تقدم باید با نیروهای محلی باشد می‌خواهیم کشور ما توسعه پیدا کند و از این مرحله عبور کنیم باید همه دست به دست هم دهیم کشور را به سمت تعالی و پیشرفت ببریم.

دیدار با فعالان اقتصادی

*ما با دنیا در حال جنگ نیستیم  اما اراده ما این است که با دنیا تعامل سازنده و موثر داشته باشیم.

* برخی فکر می کنند ما خوشمان می آید با خارجی ها بخندیم. لبخند و اعتمادسازی برای این است که کشور خودمان پیشرفت کند. تمام این تلاش ها برای این است که کارآفرینان و مردم ارزان تر و در فضای رقابتی خرید کنند و مجبور نباشند از یک کشور و با یک پول خرید کنند.

*هم اکنون شرایط ویژه ای داریم و دریاچه ارومیه، زاینده رود و کارون را نمی توان تحمل کرد.

*بانک های ما امروز از وظیفه اصلی خود فاصله گرفته اند و اصلاح نظام بانکی ضروری است.

*در سال آینده 129 طرح در استان خوزستان اجرایی خواهد شد و هرچه می گوییم باید در دولت یازدهم انجام شود.

دیدار با  خانواده شهدا

*ما می‌دانیم که اشتغال مهم‌ترین مساله دولت است اما مساله تورم اینقدر شدید بود که اول خواستیم آن را کنترل کنیم و در بحث اشتغال حمایت خانواده ایثارگر اولویت دارد.

*بدانید اگر با دنیا تنش‌زدایی و تعامل سازنده داشته باشیم، وقتی به درد می‌خورد که قدرت ملی را بالا ببریم. اگر قدرت ملی بالا رفت، از این روابط می‌توانیم استفاده کنیم.

دیدار با مدیران صنعت نفت

*نفت تنها مسئله انرژی نیست بلکه نفت سرمایه استراتژیک و تاثیرگذار برای کشور است، در مقوله دیپلماسی نیز وقتی با دنیا حرف می‌زنیم باید قدرتمند باشیم، اگر ایران می‌توانست بخش بزرگی از گاز اروپا را تامین کند قدرتمند می‌بود.

*یک عده نمی‌خواهند تحریم‌ها برداشته شود، متاسفانه به خاطر منافع گروهی خود مخالف برداشتن تحریم‌ها هستند، به موقع حرف‌ها را خواهم زد.

*ما باید سریع‌تر نفت خود را در حوزه‌های مشترک تولید کنیم.

*هر چه علیه دولت من می‌گویند غصه‌دار نشوید، ما کار بزرگ را آغاز کردیم، می‌دانم بار حرف‌هایم چه اندازه سنگین است و آماج تیرها را می‌بینم اما نترسید و به خداوند اتکا کنید چرا که ما در مسیر حق قدم برمی داریم و خداوند یاری‌مان می‌کند.

*از اختصاص درصدی درآمد نفت به خوزستان باید در دولت بررسی شود و من متخصص نیستم، بعضی‌ها در همه علوم بسیار متخصص هستند ولی بنده تا با کارشناسان صحبت نکنم تصمیمی نمی‌گیرم.

دیدار با مردم خرمشهر

*نرخ بیکاری و مشکلات اشتغال در این شهر قابل قبول نیست و باید این موضوع بر طرف شود.

*دولت خود را موظف می داند قدم های بلند تری بردارد و باید اروند احیا ، پاکسازی و لایروبی شود و این موضوع از اهداف دولت است و اگر اروند آباد شود منطقه آباد می شود و کشور به آبادی می رسد.

*دولت مصمم است روابط خود را با کشورهای همسایه تقویت کند و باید با کشورهای همسایه روابط خوبی داشته باشیم.

*دولت اگر قولی بدهد پای قول خود خواهد ایستاد. این دولت تبعیض قومیتی را نخواهد پذیرفت و تمام مردم ایران از حقوق شهروندی برابر برخوردارند.

جلسه شورای اداری خوزستان

*درباره فساد مالی دیدید که یک نفر معرفی و سپس گرفتار شد. دیگرانی هم هستند که باید معرفی شوند. در دوران تحریم‌ها، عده‌ای به اسم اینکه تحریم را دور بزنند، ملت و منافع مردم را دور زدند.

*باور کردنی نیست که در استان خوزستان که به آب‌های آزاد متصل است، مشکل بیکاری وجود داشته باشد.

*مسئولان ابلاغ می‌کنم که در زمان کوتاه، گزارشی درباره گتوند تهیه کنند که گزارش به مردم هم اعلام خواهد شد. ممکن است حتی برخی ناراحت شوند اما دولت باید برای حل مشکل سد گتوند راه حل پیدا کند.


/27295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    6 0
    ما وعده نمیخایم عمل میخایم.....روحانی مثله احمدی نژادشعارنمیده....
  • كوروش A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    2 2
    كارشناسي؟!!!!!!!!! اره معلوم بود چقدر كارشناسي خوزستان كه رفتن آماري دادن از مشكلات مردم كه جاي 100 درصد شده بود 125 درصد نميدونم يا زياد كارشناساشون كارشناسن يا مشكلات مردم خيلي بود خخخخخ
  • بی نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    3 1
    باز دارید از اخبار دروغ منتشر می کنید . قرار بود استقبال مردمی صورت نگیرد و اصلا برنامه مصلی در کار نبود ولی نماینده ولی فقیه از طریق رادیو و تلویزیون در شب قبل از ورود آقای روحانی دعوت عمومی کرد و همه را برای " استقبال دوران جاهلیتی " از رییس جمهور دعوت نمود . قرار بود رییس جمهور با فعالان اقتصادی دیدار داشته باشد و مشکلات بخش تولید و بخش خصوصی را از زبان آنها بشنود ولی این جلسه به یک جلسه سخنرانی تبدیل شد . و ایشان فقط نطق کرد . همان مطالبی که همه می دانستند تکرار نمود . وقتی که در پایان سخنرانی با شتاب هرچه تمامتر میخواستند از سالن بیرون ببرندش یکی از حضار جمله ای اعتراضی در خصوص تسهیلات بانکی ابراز نمود ولی ایشان فقط سری تکان دادند و از سالن خارج شدند .........
  • جمشیدی IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    5 2
    این دولت به سرانجام خیری نمیرسد.نه به خاطر عقاید یا نظراتش ،که قابل احترام است،بلکه به خاطر بی انصافی و جفا در حق دیگران و کوبیدن در طبل رسوایی سایرین.درست مانند دولت قبل.هیچ چیز عوض نشده فقط دولت و حامیانش تغییر کرده اند. دولتی که فقط به فکر یادآوری اتفاقات گاها اشتباه و طعنه و کنایه زدن به دیگران است فرصتی نمیکند مشکلات را رفع کند .چرا رئیس جمهور سرنوشت دولت اصلاحات و اصولگرایان را مطالعه نمیکنند .آقای رئیس جمهور اول راهی است که روزی آقای خاتمی و آقای احمدی نژاد ،البته با عقاید متضاد، طی کردند و سرانجام خیری نرسیدند.انتقاد از دیگران در دوره ای جواب میدهد و باعث رضایت مردم میشود اما ادامه دادن به آن باعث دل کندن مردم میشود.لطفا چاپ کنید
  • بی نام A1 ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    2 3
    احمدی نژاد هم که همین کارهارو می کرد!
  • شاهد هیاهوی گذشته همین مردم IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    4 0
    آفرین .یک رییس جمهور با هوش و خلاق به جای لذت بردن از تشویق های خیابانی و شنیدن درود بر ، و زنده باد ، و دوست داریم های احساسی که متاسفانه جزیی از فرهنگ تملق مردم ما است، ، از این هیاهوی بی فایده فاصله میگیرد و در صدد حل مشکلات بر می آید .
  • بی نام IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    2 3
    خیلی دولت خنده داری شده . همه چیزشون رو میخوان بگن دیگه اخرشه . شما که مرجع کلمات هستی لطفا هم خودت هم دورو بریات یه کم ادبیات یاد بگیرین . کلا دولت جالبی هستین . همطون عالم دهرید و قبلیا کلا هیچی سرشون نمیشده . میگم چرا اینقدر وضع اقتصادیمون خوب شده نگو از شاهکارهای اقتصادی شما بوده .
  • بختیار IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    0 1
    این آمدن و رفتن ها هیچ به درد مردم نمی خورد در شهرستان شوشتر تمام مدیران از فرماندار تا دیگر منصوبین دولت دهم با همان شیوه قبلی سرکارند و شرکت های تولیدی نیمه کاره هستند فقر و فلاکت بیداد می کند در شهر کوچکی چون شوشتر آمار جرم و جنایت و قتل به اندازه لوس آنجلس امریکاست شرکت 12 هزارکارگری کشت و صنعت نی شکر کارون شوشتر با مدیر عامل نالایق به 2000 هزار نفر رسیده بیکاری پدر مردم را درآورده حالا رئیس جمهور که مردم برای تغییر به او رای داده اند تربه خالی روی دوش بگذارد هی بگردد خوب می شود همان دولت قبلی ایکاش به خوزستان نمی آمد اما حداقل دوسه مدیر نالایق شهر ما را عوض می کرد حداقل مردم تغییر دولت را احساس می کردند