مهر نوشت:

مهدی سنایی سفیر فوق العاده و تام الاختیارجمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه روز پنجشنبه 26 دیماه طی یک مراسم رسمی ، استوار نامه خویش را به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تقدیم کرد.
در این مراسم که با تشریفات ویژه گارد ویژه ریاست جمهوری در کاخ کرملین برگزار شد ، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه و یوری اوشاکوف مشاور رئیس جمهور روسیه در امور بین الملل و جمعی از سفرای خارجی حضورداشتند .

رئیس جمهور فدراسیون روسیه در آیین تحویل گرفتن استوارنامه سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران ، خطاب به ایشان اظهارداشت : دوره جدیدی در روابط دو کشور آغاز شده است و امیدواریم غرب به تعهداتش در توافق هسته ای با ایران عمل کند و این توافق بر روی کاغذ نماند.

پوتین اجرای طرح همکاری‌های مشترک میان ایران و گروه 1+5 را خواستار شد و تصریح کرد، اجرای این طرح شرایطی را برای حل و فصل کامل مسئله هسته‌ای ایران به وجود می‌آورد که ضامن حقوق ایران برای برخورداری از توانایی‌های هسته‌ای مسالمت‌آمیز تحت نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهد بود.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه روابط میان ایران و روسیه به سطح جدیدی ارتقاء مییابد ، خاطرنشان کرد: با آقای حسن روحانی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و اعضای دولت ایران مذاکرات ثمربخشی پیرامون ادامه همکاری‌های دوجانبه، اوضاع سوریه و افغانستان و برنامه‌های هسته‌ای ایران داشتیم.

پوتین گفت پتانسیل‌های روابط روسیه و ایران دارای منفعت بسیار زیادی است که تاکنون به صورت کامل مورد استفاده قرار نگرفته است.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    0 0
    بالاخره داماد وزیر سابق اطلاعات و مشاور رئیس جمهور اقای یونسی هم باید یه پست می گرفت تا راضی بشه البته اصلا هم مهم نیست که مردم نهاوند نماینده در مجلس نداشته باشند و کسی نباشه که توی این تقریبا دو سال مونده تا انتخابات از حقوقشون دفاع کنه . امان از این روابط بی حساب و کتاب و بی تعهدی به ملت . احتمالا همین که کنارش بذارن دوباره احساس دین به مردم کنه و برگرده برای نمایندگی مجلس کاندید بشه