ایسنا نوشت:

اتحادیه اروپا اعلام کرد، به دلیل اینکه که روابط میان این اتحادیه و روسیه به سبب مساله اوکراین عادی نیست، مراسم شام سنتی اعضا با رییس‌جمهوری روسیه را که قرار بود در اواخر ماه جاری میلادی میان روسیه و اتحادیه اروپا برگزار شود، لغو کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه قرار است در تاریخ 28 ژانویه برای نشست خود با مقامات ارشد اتحادیه اروپا به بروکسل سفر کند. این سفر به‌رغم تیره شدن روابط بین دو طرف بر سر مساله پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا انجام می‌شود.

این نشست به مدت دو روز برگزار می‌شود اما این بار قرار است در یک روز و بدون ضیافت شامی که شب قبل انجام می‌شود، برگزار شود.

اواخر سال گذشته میلادی پس از آن که اتحادیه اروپا روسیه را متهم کرد که بر اوکراین فشار وارد کرده است، تنش‌ها بین دو طرف بالا گرفت. اوکراین در ماه نوامبر با عقب‌نشینی از امضای توافقنامه با اتحادیه اروپا در دقیقه نود باعث شگفتی مقامات این اتحادیه شد.

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا گفتند، نشست روسیه و اتحادیه اروپا اکنون تنها محدود به چند ساعت مذاکره میان پوتین و خوزه مانوئل باروسو، رییس کمیسیون اروپا، هرمان وان رومپوی، رییس شورای اروپا و مشاوران اصلی آن‌ها پس از برگزاری ضیافت ناهار کاری خواهد بود.

یک دیپلمات گفت اتحادیه اروپا تغییر شکل برگزاری این نشست به منظور صحبت صریح‌تر و انجام مذاکراتی راهبردی‌تر به جای نشست نمایشی معمول را پیشنهاد داده است. وی تاکید کرد، همچنین این تغییر قرار است نشان دهد که روال امور میان اتحادیه اروپا و روسیه عادی نیست.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =