۰ نفر
۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۹

ایرنا نوشت:

پلیس ترکیه 28 نفر از عناصر سازمان تروریستی القاعده از جمله عضو ارشد این سازمان را در پی عملیاتی همزمان در شش استان این کشور دستگیر کرد.

به گزارش  روزنامه حریت، پلیس ترکیه در عملیاتی مشترک علیه نیروهای تروریستی القاعده در استانهای وان، استانبول، کیلیس، آدانا، غازی آنتپ و قیصریه 28 نفر از عناصر این سازمان تروریستی از جمله دو عضو ارشد را دستگیر کرد.

بر اساس این گزارش، پلیس ضد تروریسم ترکیه به برخی از شعبات بنیاد حق و آزادی های انسانی این کشور نیز یورش برد و شماری از اعضای این بنیاد را به اتهام همکاری با گروه القاعده بازداشت کرد.

در این عملیات «ابراهیم شن» که از وی به عنوان فرد شماره دو القاعده در خاورمیانه نام برده می شود و «هالیس بایانجوک» مسوول ساختار این گروه تروریستی در ترکیه، به همراه سه نفر در استانبول دستگیر شدند.

برخی از اعضای ارشد این سازمان تروریستی پیش از آغاز عملیات به سوریه گریختند.

روزنامه حریت نوشت: پلیس ضد تروریسم ترکیه از 15 ماه پیش جست وجو برای دستگیری متهمان به عضویت در گروه القاعده را آغاز کرده بود.

اعضای گروه تروریستی القاعده در ترکیه به اتهام اعزام مزدوران و سلاح و مهمات برای جنگ به سوریه، انتقال اعضای این گروه از افغانستان و پاکستان به سوریه، جمع آوری کمکهای مالی برای این سازمان و فعالیت های غیر قانونی بازداشت شدند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجتبی IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    2 1
    چه اجب بیدارشدند
  • بی نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    4 4
    اگر نبود مقاومت جانانه دولت و مردم سوریه ، منطقه به لطف عربستان و ترکیه به طور کامل به دست تروریست ها افتاده بود. کاش کمی تاریخ میخوندیم و قدرت تحلیل علمی بر اساس واقعیات داشتیم.
  • حمید IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۴
    0 0
    رجب افندی... چاه مکن بهر کسی اول خودت دوم کسی