وزیر نفت گزارشی از فعالیت​های شرکت​های نفتی به رئیس جمهور ارائه کرد.

به گزارش خبرآنلاین بیژ نامدار زنگنه صبح امروز در جریان دیدار حجت الاسلام حسن روحانی با مدیران و کارکنان صنعت نفت که در منطقه نفتی دارخوین برگزار شد در تشریح فعالیت های صنعت نفت گفت: در بحث تولید نفت روی زمین به شرکت مناطق نفت خیز جنوب اروندان و نفت مناطق مرکزی مسئولت تولید نفت را بر عهده دارند . از این میان شرکت مناطق نفت خیز جنوب با 43 میدان نفتی و گازی از ظرفیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه شرکت نفتی اروندان مربوط به غرب کارون است و میدان های مشترک دارد، درباره فعالیت دارخوین گفت: این میدان مشترک نیست و از نیمه اول سال 80 با قراردادی که با شرکت انی بسته شد فعالیت خود را آغاز و از نیمه اول سال 83 به بهره برداری رسید.

وزیر نفت درباره وضعیت تاسیسات نفتی ایران گفت: هم اکنون تاسیسات نفتی ما در جنوب به طور کلی فرسوده است و باید نوسازی شود و این از اهمیت بالایی برخوردار است.

زنگنه با تاکید بر اینکه استفاده روشن ویژه اختصاص یافته از نفت صورت نمی گیرد  تاکید کرد: در همین رابطه موضوع 2 درصد درآمد نفت تصویب شد اما این موضوع در مرحله بروکراسی هضم شد.

زنگنه افزود: اگر 2 درصد در آمد نفت در این منطقه هزینه شود جای دوری نمی رود و در همین رابطه مسایلی که در جاهای دیگر می بینیم باعث نگرانی است.

زنگنه خطاب به رئیس جمهور گفت:  تولید نفت ما افزایش می یابد و موضوع تحریم با تدبیر شما و مقام معظم رهبری برداشته می شود و بزرگترین هدیه شما به صنعت نفت حل همین موضوع است.

وزیر نفت تاکید کرد: باید 2 درصد درآمد تولید نفت هر منطقه به همانجا اختصاص یابد.

امروز رئیس جمهور با حضور در شهر دارخوین از تاسیسات نفتی اروندان بازدید کرد. 

219219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 333018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد خلیلی IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    1 4
    آقای زنگنه سپاه که هرچیزی می سازد چرا از توان شان استفاده نمی کنی ؟ از قایق و قالیچه پرنده تا باکتری هایی که در داخل آتشفشانهای اعماق دریاها زندگی می کنند. یه سر به قرارگاه سازندگی شان بزن .
  • تبعیض A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    8 1
    باور کنید یکی از این مناطق منطقه نفت خیز بهمئی استان کهگلویه و بویر احمد و همجوار خوزستان است و جالب اینکه یک کارخانه یا طرح تولیدی در این شهر نیست/آخه اینو آدم باید به کی بگه
  • یک شرکتی منطقه ویژه عسلویه A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    9 6
    ای کاش ایشون یک مقدار به فکر رفع تبعیضی باشند که با اومدن ایشون بین ما همکاران شرکتی بوجود آمد.چرا الان همکاران ما یکی درمیون از شرکتی تبدیل وضعیت شدند و یکی درمیون شرکتی باقی ماندند؟چرا روند تبدیل وضعیتها متوقف شده یا اگه هم حرفش بیاد وسط شرطهایی میگزارند که شامل حال ما نشود؟آیا خون تبدیل وضعیتها از خون ما رنگی تره؟بس کنید و در جهت رفع تبعیض قدم بردارید نه در جهت منافع پیمانکاران که با این کار احمدی نژاد جیب آنها به خطر افتاد.اگه قرار باشد که این دولت در جهت منافع پیمانکاران قدم بردارد خیلی زود مردم دلشان برای احمدی نژاد تنگ خواهد شد.ما کسی رو میخواهیم به فکر کارگر باشد و توان مقابله با زیاده خواهی پیمانکاران رو داشته باشد
    • یک تازه بیکار شده نفت IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
      14 9
      فکر نمی کنم تحت هیچ شرایطی دل کسی برای احمدی نژاد تنگ بشه. شاید هنوز هم عده ای کم سلیقه باشن!!! به امید پایداری دولت تدبیر و امید
  • میگو فسفری IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    2 3
    مناطق نفتی غیر نفتی تداریم نفت ملی است مشکل از1جای دیگه ست پول نفت رو به مساوی تقسیم کنید همه جا آباد میشه البته به همه13.6میلیارد دلار نمیرسه اما بیشتر از 45500تومن میشه یعنی چیزی بین این دو تا
  • شهره IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    4 0
    اقای زنگنه بعداز سی پنج تازه شما به فکر افتادید . به یاد مناطق محروم افتادید. مناطقی.که نفت داره. اب اشامیدنی نداره ومردم محروم زیاد داره. سی پنج سال حرف عمل عمل لطفا سریع .
  • بی نام A1 ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    3 5
    چرا دو درصد جناب زنگنه؟ 30 تا استان داریم چطوری حساب کردی که فقط 2 درصد از منابع نفتی باید به استان های نفت خیز برسد؟
    • بی نام A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
      4 0
      منظورم اینه که کمه! باید بشه 10 درصد حداقل