۰ نفر
۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۷

واحد مرکزی خبر نوشت:

بستری شدن عبدالعزیز بوتفلیقه در فاصله زمانی 48 ساعت مانده به فراخوان اعضای برگزار کننده انتخابات ریاست جمهوری الجزایر، پرسش های زیادی در خصوص وضع واقعی جسمانی او که بر اثر بیماری ضعیف شده است، به وجود آورده است. با این حال گفته می‌شود طرفدارانش برای چهارمین دوره ریاست جمهوری از او حمایت می کنند.
بنابر اعلام خبرگزاری رسمی الجزایر، رئیس جمهوری باید روزهای 16 یا 17 فرمانی را برای تشکیل جلسه کمیسیون برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امضا کند. این کمیسیون قرار است تاریخ انتخابات را برای 90 روز بعد تعیین کند. اگر این فرمان جمعه منتشر شود تاریخ انتخابات برای 17 آوریل خواهد بود.

براساس قانون اساسی الجزایر ، بوتفلیقه که خود از 14 سال پیش ریاست جمهوری الجزایر را برعهده دارد تا 45 روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری برای اعلام نامزدی خود وقت دارد.
دفتر ریاست جمهوری الجزایر سه شنبه با اعلام بستری شدن بیمارستان 76 ساله یک روز پس از انتقال او به پاریس در بیمارستان نظامی وال دو گراس ،‌تاکید کرد انتقال او به این بیمارستان فقط برای معاینات عادی بوده است و او برای این جمعه به کشور باز خواهد گشت.
دفتر ریاست جمهوری الجزایر در بیانیه ای که در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد همچنین تصریح کرد وضع جسمانی او مطمئنا و به شکلی تدریجی بهتر می شود. عبدالعزیز بوتفلیقه در سال 2013 ، 80 روز را در این مرکز پزشکی گذراند.
روزنامه الخبر نوشت :« رئیس جمهوری الجزایر پیش از عزیمت خود به فرانسه فرمان را امضا کرده است و از طریق آن گروه برگزار کننده انتخابات ریاست جمهوری را فراخوان داده است.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از الجزیره ، به نوشته این روزنامه عرب زبان خصوصی ، این بستری شدن دوباره بوتفلیقه نه فقط موجنب ازسرگیری بحث ها در خصوص نامزدی او در انتخابات سال 2014 خواهد شد بلکه هم اکنون پرسش هایی در خصوص توان جسمی او برای پایان بردن سومین دوره ریاست جمهوری او به وجود آورده است .»
روزنامه عرب زبان الشروق که بیشترین شمارگان را در این کشور دارد نوشت :« رئیس جمهوری در زمانی به بیمارستان نظامی بازگشت که عرصه سیاسی وارد مرحله انتظار شده است .»

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =