ایسنا نوشت:

وزیر دفاع پیشین آمریکا در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تاکید کرد که اعمال هرگونه تحریم جدید علیه ایران "یک اشتباه وحشتناک" خواهد بود.

رابرت گیتس، وزیر دفاع پیشین آمریکا روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری پی.بی.اس گفت که پس از موافقت ایران با مذاکره درباره برنامه هسته‌یی‌اش، آمریکا "چاره‌ای" نداشت جز این که پشت میز مذاکرات با ایران بنشیند.

گیتس در این گفت‌وگو‌ تحریم‌هایی که کنگره در حال بررسی آن است "یک اشتباه وحشتناک" و "خطای استراتژیک" دانست.

او گفت که سوال اصلی این است که در توافق هسته‌یی نهایی چه اتفاقی می‌افتد و افزود که شش ماه یک ضرب‌العجل قاطعانه برای توافق هسته‌یی خواهد بود.

وزیر دفاع پیشین آمریکا با ادعای این که مقامات ایران در کاهش سرعت دشمنان‌شان مهارت بالایی دارند، مدعی شد که این خطر وجود دارد که مذاکرات بیش‌تر از شش ماه طول بکشد.

گیتس افزود: اعمال تحریم‌های جدید در مرحله کنونی یک اشتباه وحشتناک است و یک خطای استراتژیک خواهد بود.

وی افزود که هرگونه تحریم جدید باید منوط به شکست مذاکرات باشد و این امر دست رییس‌جمهور آمریکا در میز مذاکرات را قوی‌تر خواهد کرد.
/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۶
    1 0
    چون ممکنه منجر به جنگ بشه یک اشتباه وحشتناکه. بمب بیفته تو ایران تاسیسات نفتی عربستان رو دود شده فرض کنید. نفتکش سالم از تنگه هرمز عبور نخواهد کرد. هیچ پایگاه نظامی امریکایی از حملات غافلگیر کننده در امان نخواهد بود. اقتصاد نفتی دنیا فلج خواهد شد. وقتی قدرت نظامی برتر نیستی دیگه چاره ای جز جنگ نامتقارن نیست که ایران توش استاده.