مهر نوشت:

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: همزمان با بیست و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی 24 هزار برنامه عمومی برای اقشار مختلف در حوزه های فرهنگی و هنری، قرآنی و مذهبی، علمی و پژوهشی، خدماتی و رفاهی، ورزشی و سرگرمی و گردشگری در نظر گرفته شده است.
محمدحسین زارع، رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی صبح امروز در اولین نشست از سلسله نشست های فجر انقلاب با اشاره به اینکه جوهر انقلاب عقیده و ایمان به اسلام است،گفت: معجزه انقلاب حاکمیت بخشی به دین خدا است که باید آن را مدیون امام دانست.

وی افزود: اگر امروز انقلاب اسلامی در جهان بزرگ و محترم شمرده می شود، آن را باید وامدار عظمت روح امام دانست.

زارع با اشاره به اینکه اگر نظام انقلاب اسلامی در جهان صلابت داشته و بزرگ شمرده می شود، مدیون پشتیبانی، ایثار و استقامت مردم و حمایت های رهبری و امام است، گفت: دهه فجر به عنوان خواستگاه ارزش های اسلامی، دهه افزایش آگاهی و بصیرت نسبت به چگونگی جهت گیری درست انقلاب، تبیین آرمان های انقلاب، معرفی دستاوردهای انقلاب، دشمن شناسی و اعلام برائت از دشمنان است.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: این موارد هدف اصلی بزرگداشت دهه فجر است که در کنار آن امیدآفرینی و آگاهی بخشی نسبت به راه آینده انقلاب نیز مورد توجه ستاد دهه فجر است.

وی پیشرفت و عدالت در سایه حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی را شعار امسال دهه فجر عنوان کرد و گفت: ایام دهه فجر بهترین فرصت برای ارائه تحلیل واقع بینانه از حقایق ایران و جهان و نیز بررسی میزان تحقق سند چشم انداز است.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه 24 کمیته تخصصی به مناسبت بزرگداشت ایام دهه فجر در ستاد مرکزی دهه فجر تشکیل شده است، ادامه داد: 630 کمیته تخصصی در مراکز استان و 13 هزار و 600 کمیته تخصصی در سطح شهرستان ها مسئولیت برنامه ریزی برای برنامه های دهه فجر را برعهده دارند.

زارع با اشاره به اینکه تا این لحظه بیش از 24 هزار برنامه در سطح بین المللی و استانی تدارک دیده شده است، خاطر نشان کرد: برگزاری نشست ها، همایش بایسته های حمایت از تولید، همایش تولید و اقتصاد مقاومتی، کارگاه های تبیین دستاوردهای انقلاب، تجلیل از فرزندان نخبه، تجلیل از زنان روستایی، تجلیل از شهدای علم و فناوری، جشنواره های علمی با عنوان نوآوری و شکوفایی، جشنواره کارگری، تجلیل از دانش آموزان مبتکر، نمایشگاه های کارآفرینان و نمایشگاه صنایع دستی بخشی از برنامه های این ستاد است که متناسب با نامگذاری امسال در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه های ستاد دهه فجر در سال 92 نسبت به سال گذشته، 9 درصد رشد کمی داشته است، گفت: تکریم و زنده نگه داشتن یاد و اندیشه امام(ره) باعث تداوم راه انقلاب است، اما و رهبری برای ما تجسم عینی ائمه در زندگی هستند.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی ادامه داد: 22 بهمن ماندگارترین و پربرکت ترین روز در ایام دهه فجر است چون این روز زمان دستیابی ملت به استقلال و آزادی است که امسال نیز می تواند نقطه عطفی برای حماسه آفرینی سیاسی باشد.

زارع گفت: نمایش مقاومت و استواری مردم و نیز اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران در اولویت برنامه های دهه فجر قرار دارد.

وی با اشاره به برنامه های سراسری از جمله آئین های ماندگار و شناخته شده دهه فجر ادامه داد: گرامیداشت لحظه روز تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به میهن در ساعت 9:33 دقیقه صبح روز دوازدهم بهمن در حرم مطهر امام خمینی(ره) و به طور همزمان در سراسر کشور، برگزاری مراسم میهمانی لاله ها در 18 هزار گلزار شهدای کشور در هفدهم بهمن ماه به همراه عطرافشانی و گلباران گلزارهای شهدا، مراسم بانگ تکبیر در شامگاه 21 بهمن با نورافشانی در مراکز استانی و 300 شهرستان، برگزاری مراسم سراسری راهپیمایی 22 بهمن در بیش از پنج هزار شهر و شهرستان و روستا، اجرای برنامه همسرایی گروه سرود هزار و 357 نفره دانش آموزان بسیجی در مراکز استانی و شهرستانی و گروه 22 هزار نفره در شهر تهران از جمله برنامه های برگزاری دهه فجر است.

زارع همچنین با اشاره به برنامه های خارج از کشور گفت: برنامه های دهه فجر در خارج از کشور شامل محموعه برنامه هایی است که با مسئولیت نمایندگی های سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف با رویکرد تبیینی در جهت ترویج گفتمان انقلاب، معرفی ایران و دستاوردهای انقلاب اسلامی به صورت اعزام گروه های فرهنگی و هنری به خارج از کشور، برپایی مراسم ویژه در محل اقامت حضرت امام خمینی(ره) در پاریس، نجف و ترکیه، برگزاری هفته فیلم، برپایی نمایشگاه عکس، رونمایی از کتب ترجمه شده، برگزاری همایش ها و نشست های فرهنگی و برپایی محافل جشن در نمایندگی‌های سیاسی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از جمله این برنامه ها خواهد بود.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه 24 هزار برنامه عمومی در شش حوزه فرهنگی و هنری، قرآنی و مذهبی، علمی و پژوهشی، خدماتی و رفاهی، ورزشی، سرگرمی و گردشگری در نظر گرفته شده است، گفت: 147 همایش صنفی از جمله همایش سازمان های غیردولتی، همایش اساتید، فضلا و طلاب حوزه علمیه و ائمه محترم جماعت، همایش زن و حفظ ارزش های انقلاب و همایش استانی عشایر و معتمدان و سران طوایف از جمله برنامه های عمومی است.

وی برگزاری هزار و 435 کارگاه آموزشی، اجرای 845 برنامه دیدار از آسایشگاه جانبازان، ایثارگران، پیشکوستان انقلاب، مراکز تاریخی، مناطق محروم، مناطق عملیاتی و خانواده شهدا، برگزاری 860 یادواره شهدای انقلاب اسلامی، برگزاری دو هزار و 410 مسابقه ورزشی در سطوح مختلف بین المللی، کشوری، استانی و بومی و اجرای بیش از هزار و 800 فعالیت خدماتی و رفاهی را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در دهه فجر دانست.

زارع در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه سخنران مراسم 22 بهمن چه کسی است، گفت: طبق مصوبه ای که سالیان سال است اجرا می شود، سخنران مراسم 22 بهمن در تهران رئیس جمهور خواهد بود.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به ضرورت تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی گفت: سال بنام حماسه سیاسی و اقتصادی نامگذاری شده است بنابراین اگر قرار است در این زمینه برای این مساله اتفاقی بیافتد بهتر است این اتفاق در دهه فجر باشد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه حماسه اقتصادی ستاد دهه فجر نمی تواند ورود زیادی داشته باشد، گفت: انتظار می رود این حماسه از سوی دولت و دستگاه های دولتی رقم بخورد؛ مردم دوستدارند در این ایام اخبار خوش و شادی آفرین بشنوند بنابراین از بیان صحبت های تنش زا در حوزه های سیاسی باید خودداری کرد.

زارع همچنین در پاسخ به خبرگزاری مهر در پاسخ به بودجه امسال ستاد بزرگداشت دهه فجر با توجه به وضعیت اقتصادی و شرایط بودجه گفت: بودجه ستاد برخلاف تبلیغات دشمن میلیاردی نیست، چون کار ستادی و مردمی انجام می شود و برنامه ها در بخش های مختلف از جمله کانون های مردمی مانند مسجد، کارخانه، کلاس درس و مدرسه برپا می شود که خود این کانون ها متولی هزینه ها می شوند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =