ایسنا نوشت:

آسوشیتدپرس گزارش داد که تحت فشار دولت آمریکا، دموکرات‌های سنا که خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران بودند تمایل خود را برای به تعویق انداختن طرح تحریم‌ها و دادن شانس موفقیت به مذاکرات نشان دادند.

هری رید، رهبر اکثریت سنای آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که رأی‌گیری درباره بسته تحریم‌های ارائه شده توسط رابرت منندز و مارک کرک، سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکایی با وجود درخواست‌های میک مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان و تعداد زیادی از حامیان این طرح، به این زودی انجام نخواهد شد.

به گزارش خبرگزای آسوشیتدپرس رید روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: ما قصد داریم منتظر بمانیم و ببینیم چه می‌شود.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا تاکید کرده بود که دور جدید تحریم‌ها علیه ایران مذاکرات هسته‌ای با تهران را از مسیر خود خارج می‌کند و به نظر می‌رسد که مقامات آمریکایی روز سه‌شنبه به پیشرفتی در این زمینه دست یافتند.

ریچارد بلومنتال، سناتور دموکرات آمریکایی و یکی از حامیان طرح تحریم‌ها گفت: من فکر می‌کنم هدف از طرح تحریم‌های جدید علیه ایران قدرتمند‌تر کردن رئیس جمهور است، نه ایجاد مانع برای مذاکرات که امیدواریم موفقیت‌آمیز باشد. تا زمانی که پیشرفتی صورت گیرد، پیشرفتی که معنادار و آشکار باشد، ممکن است نیازی به رأی‌گیری در این زمینه نباشد. من فکر می‌کنم این امر بستگی به اتفاقاتی دارد که در روزها و هفته‌های آینده می‌افتد.

سناتور بن کاردین، یکی دیگر از حامیان تحریم‌های جدید گفت که موافقان این طرح و دولت آمریکا یک هدف را دنبال می‌کنند،‌ اطمینان از اینکه ایران به یک کشور هسته‌ای تبدیل نمی‌شود.

کاردین گفت: اگر قرار باشد به یک استراتژی با دولت برسیم تا بتوانیم هماهنگ با یکدیگر کار کنیم، باید در این زمینه صحبت کرد و اکنون این اتفاق افتاده است.

دموکرات‌های سنای آمریکا قرار است امروز(چهارشنبه) در کاخ سفید با اوباما دیدار کنند تا درباره دستور کار سال میلادی جدید با وی گفت‌وگو کنند.

ایران و گروه 1+5 اخیرا به توافقی در زمینه اجرای گام اول توافق هسته‌ای موقت ژنو دست یافتند.

بسیاری از دموکرات‌های هم‌حزب رئیس جمهور آمریکا در حمایت از طرح تحریم‌ها به جمهوری‌خواهان آمریکایی پیوسته‌اند و از آن طرف 10 نفر از رؤسای مهم کنگره در نامه‌ای به اوباما مخالفت خود را با این اقدام اعلام کرده‌اند.

سناتور کارل لوین، سناتور دموکرات آمریکایی و رئیس کمیته خدمات مسلح کنگره روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت که تحریم‌های یک اشتباه است می‌تواند احتمال موفقیت مذاکرات را کاهش دهد.

وی تاکید کرد که اگر مذاکرات با شکست مواجه شود کنگره به سرعت برای اعمال اقدامات تنبیهی جدید دست به کار خواهد شد.

لوین گفت: همه این‌ را می‌دانند. فکر می‌کنم ایرانیان هم این را می‌دانند.

سناتور تیم کین، سناتور دموکرات آمریکایی و رئیس کمیته روابط خارجی سنا در زمینه خاورمیانه در جمع خبرنگاران گفت: من یکی از حامیان قوی تحریم‌های فعلی هستم و حقیقتا مایلم در صورت شکست مذاکرات به تحریم‌های اضافی رأی مثبت بدهم،‌ولی در حال حاضر ما برای اولین بار پس از سال‌ها مذاکراتی جدی را با ایران آغاز کرده‌ایم.

بیل نلسون، سناتور دموکرات آمریکایی گفت که جان کری، وزیر امور خارجه این کشور به کنگره گفته است که تحریم‌های جدید در مذاکرات اختلال ایجاد می‌کند و افزود: من حرف وزیر امور خارجه باور می‌کنم.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    3 3
    تهدید به غنی سازی اورانیوم تا 60 درصد موثر واقع شد.