اهواز تعطیل نشد/مردم «خودشان» به استقبال رئیس جمهور آمده بودند

هرچند در برنامه سفر رییس جمهوری به استان خوزستان استقبال مردمی پیش بینی نشده بود اما مردم سرزمین کارون بدون هیچ فراخوان و سازماندهی از فرودگاه تا مصلای شهر اهواز در مسیر حرکت خودروی حامل حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی حضور یافتند.

 رضا الیاسی: هواپیمای حامل رئیس جمهور در حالی در فرودگاه بین المللی اهواز فرود آمد که برای استقبال از رئیس جمهور ساماندهی گسترده دانش آموزان و دانشجویان صورت نگرفته بود و مردم به صورت خودجوش برای استقبال از حجت‌الاسلام روحانی به خیابانهای شهر اهواز آمده بودند و سازمانها و ادارات دولتی و خصوصی اقدام به زدن بنرهای تبلیغاتی و چاپ پوستر برای خیرمقدم به رئیس جمهور نکرده بودند.
مردم خوزستان برای استقبال از رئیس جمهور کشورمان به خیابانهای شهر اهواز و مقابل فرودگاه بین المللی این شهر آمده بودند. البته این استقبال با دوره‌های گذشته تفاوتهایی داشت اما حقیقت این است که خواسته‌های مردم این منطقه در مقایسه با خواسته‌های دوره گذشته حضور رؤسای جمهور در خوزستان تفاوت چندانی نکرده است.
روز گذشته زمانی که حجت‌الاسلام حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور برای نخستین بار وارد خیابانهای اهواز شد دیگر خبری از بنرهای متعدد برای خوشامدگویی از رئیس جمهور و یا استقبال سازماندهی دانش آموزان، دانشجویان و حتی سربازان نبود و افرادی که برای رساندن پیام و نامه‌های خود به استقبال رئیس جمهور آمده بودند، برای حضور در خیابانها از هیچ نهاد و یا سازمانی دستور نگرفته بودند.
طی سالهای گذشته در جریان سفرهای رئیس جمهور به استانهای مختلف شاهد ترافیکهای انسانی چندساعته در مقابل خودروی حامل رئیس جمهور بودیم و مشاهده می شد که درخواستهای خود را به صورت مستقیم به رئیس جمهور اعلام می کردند و رئیس قوه مجریه نیز فوراً این موضوعات را برای بررسی به اطرافیان خود ابلاغ میکرد اما در جریان سفر آقای روحانی به اهواز چنین اتفاقی رخ نداد و کمتر شاهد دویدن مردم به دنبال خودروی رئیس جمهور بودیم.
همچنین از نکات قابل توجه نخستین سفر رئیس جمهور به اهواز این بود که در خیابانهای فرعی شهر اهواز مانند دوره‌های اخیر سفرهای رئیس جمهور شاهد پارک شدن اتوبوسهایی که مردم را از شهرهای دیگر برای استقبال از رئیس جمهور به اهواز آورده بودند، نبودیم.
روز گذشته در اهواز دیگر شاهد هزینه‌های فراوان برای استقبال از رئیس جمهور و بزرگنمایی این موضوع نبودیم تا جایی که آیت الله جزایری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در مصلی اهواز اعلام کرد، سفر رئیس جمهور به خوزستان تشریفاتی نیست و در این سفر درباره مسائل مختلف همچون اشتغال، آبادانی، عمران و توسعه اقتصادی اقدامات مناسبی صورت خواهد گرفت. سیدشریف حسینی عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی که برای حضور در دیدار رئیس جمهور با نخبگان و دانشگاهیان اهواز به استانداری این شهر آمده بود، به «خبر» گفت: «سفر آقای روحانی با سفرهای رئیس جمهور سابق تفاوتهای فراوانی دارد و در این سفر دیگر شاهد تصویب 251 طرح نیستیم که به مرحله اجرا نرسیده است.»
وی همچنین درباره مراسم استقبال از رئیسجمهور گفت: «در سفرهای گذشته شاهد اسراف در هزینه‌ها بودیم اما این سفر، این‌گونه نیست و مردم خودشان به استقبال رئیسجمهور آمده اند و اتوبوس و پلاکارد از شهرستانهای دیگر به مصلی اهواز نیامده بود.»
وی تأکید کرد: «این دولت معتقد است میخواهیم واقعیات را به اجرا بگذاریم و این سفر نشان دهنده همین هدف هیأت دولت است.»
مصلی اهواز نخستین جایی بود که رئیس جمهور در آن به سخنرانی پرداخت. روحانی در مصلی درباره مسائل مختلفی همچون اقدامات دولت در 5 ماه گذشته، توسعه سیاست خارجی، برنامه‌های آتی دولت و به خصوص برنامه‌های کابینه برای استان خوزستان سخن گفت.
روحانی تأکید کرد که ماه ربیع الاول، ماه هجرت است و ما هم اکنون در این ماه قرار داریم و ما نیز به هجرت نیاز داریم و باید از شرایط بد اقتصادی، گرانی، بیکاری به سمت توسعه اقتصادی، اشتغال و مقابله با تورم هجرت کنیم.
وی همچنین تأکید کرد باید از روابطی با جهان که شایسته ایران نیست، به سمت رابطه سازنده با کشورهای دیگر هجرت کنیم.
روحانی در مصلی اهواز درباره مسائل هسته ای نیز سخن گفت. وی اعلام کرد که توافق ژنو تا چند روز دیگر اجرایی خواهد شد و این توافق نشاندهنده تسلیم قدرتهای بزرگ در برابر ایران و شکسته شدن سد تحریمهاست.
اما مهمترین بخش سخنان روحانی در مصلی درباره اقدامات دولت برای استان خوزستان بود. روحانی در این بخش از سخنان خود قولهایی به مردم داد که پیش از آن دولت اقدامات لازم برای محقق ساختن آنها را انجام داده بود. رئیس جمهور درباره حل مشکل آب شرب شهر اهواز نیز گفت: هفته آینده آب آشامیدنی شهر اهواز وصل خواهد شد و مشکل آب شرب خرمشهر و آبادان نیز به زودی برطرف خواهد شد.
وی همچنین درباره موضوع لایروبی اروند به مردم وعده حل مشکلات موجود را دارد و اعلام کرد که در این زمینه رایزنی های لازم با نخست وزیر عراق صورت گرفته و هماکنون هیأتی از عراق برای بررسی این موضوع در تهران حضور دارد.
رئیس جمهور در سخنان خود به شرایط نامساعد منطقه آزاد اروند اشاره و تأکید کرد: دولت مصمم است تمام آبادان و خرمشهر را منطقه آزاد اروند اعلام کند.
اما سیدشریف حسینی عضو هیأت رئیس مجلس درباره وعده‌های رئیس جمهور به مردم خوزستان اعلام کرد که خوشبختانه آقای روحانی وعده‌هایی را مطرح کرد که اقدامات لازم برای تحقق آن انجام شده و این وعده‌ها محقق خواهد شد.
رئیس جمهور پس از حضور در مصلی برای پاسخ به سؤالات نخبگان و دانشجویان خوزستان به استانداری اهواز رفت و به سؤالات نخبگان خوزستانی درباره مسائل مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و ورزشی پاسخ داد.
نخستین سفر داخلی رئیسجمهور در حالی روز گذشته آغاز شد که تمام اعضای هیأت دولت رئیسجمهور را همراهی نمیکنند و در حالی که رئیس جمهور امروز به دیدارهای خود در استان خوزستان ادامه خواهد داد، اعضای هیأت دولت به ریاست اسحاق جهانگیری در پاستور تشکیل جلسه خواهند داد تا علاوه بر بررسی مسائل استان خوزستان رد سفر رئیس جمهور مسائل کشور به خاطر حضور کابینه در سفر تعطیل نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی که در اجتماع مردم خوزستان در مصلای اهواز از هجرت از شرایط رکودی و تورم و گرانی و بیکاری به شرایط اشتغال سخن گفت.

مصمم به هجرتیم

روحانی در ادامه با بیان اینکه "ما روابط‌مان را با جهان بر مبنای منافع این ملت تنظیم می‌کنیم"، تاکید کرد: ما مصمم به هجرتیم. هجرت از شرایطی که در شأن ملت بزرگ ایران نیست تا رسیدن خواست تا مطلوب ایران.

وی ادامه داد: این هجرت، هجرت از جامعه‌ای است که دیگران برای ما شکاف ایجاد کردند، به یک جامعه متحد.

رییس جمهور این هجرت را هجرت به شرایطی معرفی کرد که ایران از جایگاه شایسته در سطح جهان برخوردار باشد.

روحانی همچنین با اشاره به اینکه تا چند روز دیگر توافق ژنو اجرایی خواهد شد، گفت: توافق ژنو یعنی تسلیم قدرت‌های بزرگ در برابر ملت ایران و شکستن دیوار تحریم.

از منافع و مصالح این ملت دفاع می‌کنیم

رییس‌جمهور با بیان اینکه "امروز پس از خلق حماسه سیاسی ملت بزرگ در 24 خرداد همه جهان در برابر عظمت این ملت به ناچار سر فرود آورده‌اند"، خاطرنشان کرد: ما به حول قوه الهی از منافع و مصالح این ملت دفاع می‌کنیم و به عنوان سربازان خط مقدم شما مردم در کمال قدرت از کشور و منافع ملی حراست می‌کنیم.

تا سه سال آینده همه زمین‌های خوزستان را آماده کشت می‌کنیم

وی درباره مسائل استان خوزستان نیز گفت: این سرزمین،‌ سرزمینی است که هر مقدار این دولت برای سرمایه‌گذاری تلاش کند، کم است. اولین قدمی که دولت قبل از آغاز این سفر برداشته و بحث‌هایش را انجام داده و به حول قوه الهی شروع می‌کند، احیای کشاورزی استان خوزستان است. ما برای آباد کردن 550 هزار هکتار سرزمین استان به 150 هزار میلیارد تومان بودجه نیازمندیم که این رقم در دولت پیش‌بینی شده است.

روحانی در ادامه افزود: ما از طریق صندوق توسعه در طول سه سال آینده همه زمین‌ها را آماده کشت می‌کنیم. در سفر رهبری در حدود 17 سال قبل این برنامه مورد تاکید قرار گرفته و قدم‌هایی هم برداشته شده است که باید تکمیل شود. امروز رییس‌جمهور قول می‌دهد که همه توان دولت برای انجام این پروژه بکار گیرد.

برنامه دولت برای احیای کارون

رییس‌جمهور همچنین در مورد رودخانه کارون اظهار کرد: کارون یعنی شریان حیات استان خوزستان،‌ کارون یعنی رودخانه‌ زیبایی‌ها،‌ برای احیای این رودخانه شورای عالی آب دولت تصمیم گرفت از سرشاخه‌های کارون جز برای آب آشامیدنی هیچ اقدام دیگری صورت نگیرد و هر طرح و پروژه‌ای که جزو برنامه بود اکنون متوقف می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه "برای احیای کارون باید مانع وارد شدن فاضلاب به این رودخانه شویم"، خاطرنشان کرد: طرح تصفیه شهر اهواز به سرعت پیگیری می‌شود ما این موضوع در دولت مورد بررسی قرار داده‌ایم و طرح تکمیل این پروژه‌ها را با دادن سرعت لازم در زمانی کوتاه که بعدا اعلام می‌کنم به اتمام می‌رسانیم؛ البته پروژه حل مسأله فاضلاب شهرهای دیگر استان نیز در دستور کار است.

آب آشامیدنی اهواز هفته آینده وصل می‌شود

 رییس‌جمهور در ادامه سخنرانی خود در جمع مردم اهواز، به مسأله آب در شهرهای مختلف استان خوزستان از جمله شهرهای اهواز، خرمشهر و آبادان اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله به حول و قوه الهی آب آشامیدنی اهواز هفته آینده وصل خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه "برای خرمشهر و آبادان نیز تلاش‌های پیگیری انجام خواهد شد تا در آنجا نیز در زمان کوتاهی این موضوع محقق شود"، به طرح‌های دیگری در مورد استان خوزستان اشاره کرد و افزود: از جمله این طرح‌ها، قطار شهری در اهواز و آزادراه بین بندر امام خمینی(ره) و تهران است که باقیمانده آن باید تکمیل شود.

وی به مشکلات شهرهای خرمشهر و آبادان نیز اشاره کرد و گفت: آنها سمبل مقاومت استان خوزستان در دوران دفاع مقدس هستند. مردم این شهرها در برابر متجاوزان مقاومت کردند.

حضور هیأتی از عراق در ایران برای بررسی لایروبی اروند

رییس‌جمهور تاکید کرد: برای آبادانی خرمشهر و آبادان دو طرح مدنظر است که از جمله این طرح‌ها، پاکسازی و لایروبی اروندرود است و ما باید این کار را با توافق دولت عراق به ثمر برسانیم.

روحانی با اشاره به سفر چندی پیش نخست‌وزیر عراق به ایران، افزود: در جریان سفر نخست‌وزیر عراق به تهران به صورت مفصل با ایشان صحبت کردیم و به او گفتیم که یکی از راه‌های مهم برای آبادانی آبادان، خرمشهر، بصره و... پاکسازی و لایروبی اروندرود است و توافق کلی در این زمینه حاصل شده و هم اکنون نیز هیأتی از بغداد در تهران است.

وی خطاب به مردم خوزستان ادامه داد: ما تلاش خود را در این مسیر ادامه می‌دهیم تا در اروندرود نه تنها کشتیرانی انجام و آبادانی ایجاد شود بلکه بتوان بخشی از بیکاری که شما به حق برای رفع آن شعار دادید برطرف کنیم.

مصمم هستیم آبادان و خرمشهر را به عنوان منطقه آزاد اروند اعلام کنیم

روحانی با بیان اینکه "امروز شرایط منطقه آزاد اروند مناسب نیست"، اظهار کرد: دولت مصمم است که کل آبادان و خرمشهر را به عنوان منطقه آزاد اروند اعلام کند.

رییس‌جمهور افزود: طرح‌هایی که اشاره کردم، موجب شکوفایی و حرکت در این استان خواهد شد. طرح اولی که به آن اشاره کردم موجب می‌شود که ظرف سه سال 550 هزار هکتار به همت مردم و تلاش دولت زیر کشت برود و 300 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند.

می‌توانیم خوزستان را به شرایط مطلوب برسانیم

روحانی در ادامه با بیان اینکه "ما می‌توانیم با اقدامات مؤثر، خوزستان را از شرایط فعلی به شرایط مطلوب برگردانیم"، گفت: البته در شهرستان‌های دیگر نیز طرح‌های دیگری مورد توجه است که ان‌شاءالله در برنامه‌های مختلف و در رادیو و تلویزیون به عرض ملت ایران خواهیم رساند.

سخنرانی رییس‌جمهور به زبان عربی

وی ادامه سخنان خود را به زبان عربی انجام داد و به اقشار و طوایف عرب منطقه خوزستان سلام و ارادت خود را ابراز کرد و گفت: خوشحالم که بین شما غیور مردان دیار خوزستان هستم. ما شجاعت شما را فراموش نمی‌کنیم.

رییس‌جمهور خطاب به مردم خوزستان گفت: شما شخصیت‌های بزرگی را به تاریخ تقدیم کرده‌اید و همچنین نمادهای ادبی و فرهنگی و دینی همچون دعبل خزایی،‌ ابی نواس و علی بن مهزیار را داشته‌اید.

روحانی همچنین گفت: شکی نیست که شما می‌توانید مشکلاتی که دارید پشت سر بگذارید، مشکلاتی که متأسفانه ایجاد شده است اما مطمئن باشید که ما در دولت جدید به همه آنچه که شما و قومیت‌ها اهمیت می‌دهید،‌ اهمیت خواهیم داد و این متضمن همان شعار ما در دولت جدید است.

رییس‌جمهور در پایان سخنرانی خود به زبان عربی افزود: ما امروز خدا را شاکریم که توانسته‌ایم به شهر شما بیاییم، شما را زیارت و از چنین فرصت بزرگی استفاده کنیم. ان‌شاءالله بار دیگر به این شهر سفر خواهم کرد و از میزبانی شما متشکرم و دست تک تک شما را با محبت و گرمی می‌فشارم.

حاشیه‌های مراسم

 در بدو ورود روحانی به مصلی، مردم حاضر با شعارهایی نظیر «روحانی سرافراز خوش‌آمدی به اهواز»، «صل علی محمد یاور رهبر آمد» و «دسته گل محمدی به شهر ما خوش‌آمدی» از حضور وی استقبال کردند.

برخی از حاضران عکس‌هایی از رییس‌جمهور و همچنین، مقام معظم رهبری، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و سیدمحمد خاتمی به همراه پرچم ایران در دست داشتند.

همسر حسن روحانی، وی را در این سفر همراهی می‌کند.

بر اساس این گزارش، در اولین حضور رییس‌جمهور در جمع مردم اهواز چندین گونی حامی نامه‌ها و مطالبات مردم که به صورت مکتوب درآمده بود، جمع‌آوری شد و در اختیار تیم همراه رییس‌جمهور قرار گرفت.

با وجود اینکه اولین سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جمع مردم خوزستان با تأخیر چند ساعته - به دلیل تأخیر در پرواز بخاطر مه‌آلود بودن آسمان اهواز - برگزار شد اما مردم خوزستان با استقبال زیاد از رییس دولت تدبیر و امید، این مراسم را به جلسه‌ای برای طرح مطالبات خود از رییس دولت قرار دادند.

مشکل گرانی مسکن، وضعیت آب استان و تهیه اقلام و بیکاری توجه به مشکلات مربوط به آبادانی استان از جمله مطالباتی بود که مردم خوزستان و شهر اهواز در قالب پلاکاردهایی، پیگیری آن را از رییس دولت درخواست کردند.

در طول مراسم سخنرانی در مصلای اهواز، مردم حاضر با در دست داشتن تصاویری از رییس‌جمهور، مقام معظم رهبری و همچنین تصاویر مشترک هاشمی‌ رفسنجانی، سیدمحمد خاتمی،‌ حسن روحانی به ابراز احساسات نسبت به حضور رییس‌جمهور در استان خود پرداختند.

برخی وزرا و معاونان رییس دولت تدبیر و امید از جمله ستاری معاون علمی رییس‌جمهور و فرجی دانا وزیر علوم که بعضاً پیش از حضور رییس‌جمهور وارد استان خوزستان شده بودند، در طول سخنرانی رییس‌جمهور در مصلی و در جمع مردم حضور داشتند.

در مراسم سخنرانی رییس‌جمهور در مصلای اهواز، نمایندگانی از قبایل استان با پوشش‌های خاص خود حاضر بودند.

صحبت‌های رییس‌جمهور به زبان عربی در بخش پایانی سخنرانی‌اش با استقبال چشمگیر حاضران مواجه شد و با تشویق و تکان دادن دست برای رییس‌جمهور، سخنان او را تائید می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی همچنین در جمع فرهخیتگان، نخبگان استان خوزستا با بیان اینکه "نمی‌خواهم از نهادی نقد کنم"، گفت: گاهی فشارها و تنگناهای مختلف برای اینکه پروژه‌ای به تصویب برسد یا کلنگ آن زده شود یا در لیست قرار بگیرد، ما را به جایی می‌رساند که امروز برای تکمیل پروژه‌ها 400 هزار میلیارد تومان پول نیاز داریم.

/212 27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام SE ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    انصاف هم خوب چیزیه! اینها رو می نویسین حاله آقای دکتراحمدی نژاد رو که حسرتشو داشت خراب میشه!
  • بی نام A1 ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    روحاني مچكريم كه رو اعصاب ما نيستي
  • بی نام A1 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    39 97
    میگن امروز استقبال خوبی نشده.
    • بی نام IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      30 5
      چون برادران ترتیب ساندیس و اتوبوس را نداده بودند. و جناب روحانی هم نیازی به عوامفریبی ندارندهمین استقبال مردمی براش کافیه. از طرفی توهین به مردم است که دانش آموز وکارمند را به اجیبار به اتقبال بیاورند. زنده باد روحانی پاینده خاتمی وهاشمی
  • بی نام IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    درود بر روحانی...زنده باد خاتمی
    • بی نام A1 ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      33 9
      روحانی مچکریم.
  • بی نام A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    60 6
    خبرآنلاین تو گفته بودی این توهین به مردمه حالا داری حرفات رو ماسمالی میکنی؟
    • حامد رها IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      15 1
      خدایی منم که عشق روحانی ام قبول دارم ، یجورایی خبر آنلاین با نقد تندش به سفر های استانی احمدی نژاد سوتی داد
  • ali IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    91 8
    درود بر تو و شیر پاکی که خورده ای
  • بی نام IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    پوشش تصویری صدا و سیما با کادرهای بسته و تکراری خود داستان دیگری است. مقایسه کنید با پوشش تصویری سفرهای دور اول احمدی نژاد که یک نهاد قدرتمند استقبال را سازماندهی می کرد.
  • بی نام IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    48 44
    درسته که این حضور مردم خود جوش و برای علاقه به رئیس جمهور محبوب بوده است ولی اینجور حرکت در کنار اتومبیل ایشان شایسته نیست و بهتر بود در مکان مشخصی حضور پیدا میکردند
    • مرتضی A1 ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      36 2
      به امید روزی که مردم پشت ماشین مسئولان ندوند
  • بی نام A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    75 10
    زنده باشی تا هم دین را وهم ایران را زنده کنی
  • رسولی IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    لطفا تصاویر اخبار بیست و سی رو که امشب پخش کرد با تصاویر سفرهای استانی احمدی نژاد مقایسه کنید...
  • بی نام A1 ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    رئیس جمهور محبوب مردم
  • مسلم IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    35 85
    کاش کمی رعایت انصاف کرده بودید. شما واقعا زمان سفر رییس جمهور قبلی به خوزستان خودتون اومده بودید حال و هوای شهرو ببینید؟
    • بانو RO ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      19 10
      بله من اونجا بودم. هیچ خبری نبود
    • بی نام IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
      5 6
      حتما زیاد خرج کرده بودند که حال و هوا عوض شه.
  • بی نام A1 ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    5 22
    مردم عکس روحانی وخاتمی و هاشمی رو در دست داشتین ... این استقبال سازمان دهی نشده بود... هر کاری که می کنم نمی تونم این دوتا رو کنار هم بزارم و بازم بگه سازمان دهی نشده بود
  • بی نام A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    10 8
    هفته آینده آب آشامیدنی شهر اهواز وصل خواهد شد و مشکل آب شرب خرمشهر و آبادان نیز به زودی برطرف خواهد شد. خوب حتما این طرح عرض 5ماه ساخته شده/اینم یکی از مصوبه های دولت احمدی نژاد/چرا اینقدر تهمت الکی می زنید/
  • محمد A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    6 1
    آخرش معنی واژه " خود جوش " مشخص نشد که نشد .
  • مهرداد IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    25 8
    من ساکن اهواز هستم و در اداره دولتی کار میکنم،واقعاً جایی تعطیل نشد حتی ادارات دولتی،مثل سالهای گذشته نمایشهای تشریفاتی انجام نشد و لباس محلی هم بر تن رئیس جمهور پوشانده نشد!!!مشخص بود این یک سفر نمایشی و تبلیغاتی نیست و واقعاً به منظور انجام کار هست.
  • ندایی پور A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    3 2
    با سلام خدمت همه دوستانی که برای خبر فوق کامنت گذاشته اند و احترام زیاد به نظراتشان، من فکر نمی کنم مشکل فعلی ما این مسائل باشند ، باید همه مردم آنهایی که خود را یک ایرانی می دانند کمک کنیم تا در دنیا کشورمان را با افتخار یاد کنند بقیه مسائل همه فرعی هستند. الان در جامعه بین الملل وجهه خوبی از ایران و ایرانی وجود ندارد. ادامه وضعیت موجود بین ایران و جامعه بین الملل بدخواهان ایران را جری تر و ما را گوشه نشین تر خواهد کرد پس به هوش باشیم و در طبل تفرقه نکوبیم
    • نفس A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
      1 1
      اقای ندایی پور کی در طبل تفرقه میکوبه ؟ کسایی که به خاطر توجیه کردن استقبال کنندگان احمدی نژاد تهمت کیک ساندیس میزنن این باعث تفرقه نمیشه ؟ این خبر انلاینم که جهت گیریش مشخصه واسه یه سایت خبری زشته این جوری قضاوت کردنا اهواز تعطیل نشد! واین که شما گفتین جایگاه ایران تو جهان خوب نیست هم باید بگم تا وقتی که ما طرفدار حزب الله هستیم کشور های حامی اسرائیل روی خوش نشون نمیدن وحزب الله هم یعنی ایران یعنی ما باید دست از خودمون بکشیم واین امکان نداره بهتره به جای پیوستن به کفر خودمون رو قوی کنیم برای حرفی برای گفتن داشتن
  • بی نام EU ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    7 3
    دیگر خبری از بنرهای متعدد برای خوشامدگویی از رئیس جمهور و یا استقبال سازماندهی دانش آموزان، دانشجویان و حتی سربازان نبود و افرادی که برای رساندن پیام و نامه‌های خود به استقبال رئیس جمهور آمده بودند، برای حضور در خیابانها از هیچ نهاد و یا سازمانی دستور نگرفته بودند. واقعا بوداره يعني واقعا قبلا اينجوربوده
  • رضا IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    5 6
    یعنی اگه پایتخت عوض شه هر بار روحانی بیاد تهران ما هم باید اینجوری بدوییم؟ اووه نه!
  • بی نام A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    6 2
    ((مصمم هستیم آبادان و خرمشهر را به عنوان منطقه آزاد اروند اعلام کنیم.))اگر قرار هست این اتفاق بیفتد و فقط جهت بهره برداری عده ای از خواص به کار گرفته شود.همان بهتر که این منطقه در همان گوشه خود بماند درد را بیشتر نکنیم
  • بی نام IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    5 3
    هزینه ی سفر استانی چقدره؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    10 19
    همه چی مثل گذشته است .فقط از دست سخنرانی های انچنانی ازاد شدیم .
  • بی نام US ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    0 0
    تقسیم بر دو کردن مردم کار درستی نیست..! برای هر دو رییس جمهور مردم با عشق اومدن..! خبرانلاین عزیز ایرانی واقعی باش.! ایرانی مرد بود.! تهمت نمیزد.. تخریب نمیکرد.!