الحیات در گزارشی به امکان اقبال عمومی نسبت به نامزدی ژنرال السیسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر پرداخته است.

به گزارش خبرآنلاین این روزنامه عربی چاپ لندن  در گزارشی به بررسی وضعیت انتخبات ریاست جمهوری مصر و نامزد شدن یا نامزد نشدن ژنرال السیسی در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور پرداخته و نوشته است این مسئله به موضوع مورد مناقشه میان مطبوعات و محافل سیاسی مصری تبدیل شده است.

این روزنامه در ادامه نوشته است در مصر اعتقاد بر این است که ژنرال عبدالفتاح السیسی فرمانده ارتش این کشور برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد خواهد شد و وی به علت محبوبیتی که اکنون در مصر دارد شانس زیادی برای پیروزی در انتخابات دارد.صرف نظر از مناقشات و بحث هایی که مخالفان نامزد شدن السیسی دارند محبوبیت السیسی و آمال و آرزوهایی که به آن بسته شده است قابل انکار نیست.

با این همه این روزنامه نزدیک به عربستان سعودی نوشته است او هنوز این ارزیابی ها را به صورت قطعی قبول ندارد و هنوز نگفته است که آیا نامزد خواهد شد یا خیر. این روزنامه در بخش دیگری با بیان اینکه او به یک قهرمان ملی تبدیل شده این سوال را مطرح کرده است که آیا او تجربه جمال عبدالناصر را تکرار خواهد کرد؟آیا فضای موجود و محبوبیتی که دارد به او امکان می دهد که در صورت پیروزی در انتخابات از تکرار اشتباهات عبدالناصر خودداری کند؟

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    6 7
    چرا مردم مصر از این آقا خوششون میاد؟ این که یک دیکتاتوره.
  • یک رفیق قدیمی IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    3 7
    این السیسی مثل بختک بر سر این ملت بیچاره سالها آوار خواهد ماند خداوند چه راست گفته که ما سرنوشت شما را عوض نمی کنیم جز خودتان بخواهید اینا گول وعده های پوشالی السیسی . عمرو موسی.البرادعی را خورد ه اند مثل مبارک 30 سال در قدرت بمانه تا همچنان فقر وبدبختی و قوم گرایی دست از سر این جماعت بر نداره