رامی خوری نویسنده سرشناس جهان عرب در مقاله ای که در پایگاه اینترنتی میدل ایست آنلاین منتشر شد سلفی ها را به لاشخورهایی تشبیه کرد که از کرامت عربی و نزاکت بشری گذارن می کنند.

به گزارش خبرآنلاین رامی خوری ریشه حضور گروههای ترورسیتی النصره، داعش و سایر گروه های سلفی و تکفیری در منطقه را به دو عامل نسبت داده است: عدم کفایت، ظلم، خشونت و فساد رژیمهای حاکم عرب بعلاوه تهاجم نظامی جنایتکارانه یا اشغال توسط اسرائیل، آمریکا، انگلیس،‌ روسیه و دیگر قدرتهای خارجی.

این شرایط هر سال گروههایی متشکل از دهها هزار نفر از مردان جوان سرخورده، منحرف و گمراه را به وجود می آورد که به این جنبشها می پیوندند راهی که افراد منحرف در غرب پیش گرفته و در دهه های اخیر به گروههای تبهکار خشونت طلب، مکاتب دینی موهوم و گروههای مواد مخدر پیوسته اند.

گروههای سلفی-تکفیری نشانه هایی گذرا از مشکلات و کمبودهای کشورهای ما هستند نه طلایه داران آینده ما و کشورهای ما. آنها قادرند در کوتاه مدت با زور نظامی بر بخشهایی از مناطق خاورمیانه مسلط شوند اما در بلند مدت با روشهای حکومتی بهتر، تحول منصفانه و عادلانه اجتماعی-اقتصادی و حقوق شهروندان روبرو خواهد بود. افراطیون سلفی-تکفیری در بیشتر کشورهای عربی آواره اند و مانند لاشخورها از کرامت عربی و نزاکت بشری گذران زندگی می کنند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام KZ ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    10 0
    مطلب جالبی بود شاید در مورد بعضی گروه های داخلی در ایران هم صدق کنه!