ایسنا نوشت:

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی از تدوین طرحی به صورت آزمایشی برای دو سال خبر داد که در صورت به تصویب رسیدن آن جلسات علنی مجلس کاهش یافته و بحث نظارت و تنقیح قوانین به شدت پیگیری شود.

یونس اسدی در گفت و گو با ایسنا، بیان این مطلب افزود: آنچه که در سایت ها و برخی رسانه‌ها در این زمینه منعکس شده، اصل موضوع نیست. در واقع اصل مطلب این است که مجلس به عنوان یک سیستم درآید در حالی که هم اکنون کارهای مجلس مانند نظارت به صورت متفرقه انجام می‌شود و اگر یک نماینده‌ای بخواهد نظارت می‌کند و اگر نخواهد نظارت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون در هفته 3 روز جلسه علنی مجلس برگزار می‌شود، گفت: تعداد 3 روز برای برگزاری جلسات علنی خیلی زیاد است به خاطر این که الان حدود 35 سال است که همچنان قانون تصویب می‌کند. لذا با تدوین این طرح به دنبال این هستیم که به مدت دو سال به صورت آزمایشی فرصتی فراهم شود تا دیگر قانونی به تصویب نرسد و بحث نظارت و تنقیح قوانین پیگیری شود و بینیم که چه قوانینی داریم و چه قوانینی نداریم و آسیب‌شناسی صورت گیرد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در همین راستا پیشنهاد شد که در مدت 6 ماهه معاونت قوانین مجلس طرح نظارتی جامعه را برای مجلس تدوین کرده و ارائه کند که بر اساس آن چارچوب سوال از وزراء تعریف شود که در چه مواردی از یک وزیر می‌توان سوال پرسید.

اسدی خاطر نشان کرد : البته بیشترین تاکید برای کاهش جلسات علنی مجلس و افزایش وظیفه‌ی نظارتی قوه مقننه است.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =