ایسنا نوشت:

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی گفت که ژنرال دیوید پترائوس، فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در عراق، باید برای کمک به پایان بحران در عراق، به این کشور برود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، سناتور جان مک کین، جمهوری‌خواه، در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی ان ان گفت: من پیشنهاد می‌کنم که ژنرال دیوید پترائوس، رئیس مستعفی سیا و رایان کراکر، سفیر سابق آمریکا در عراق بار دیگر به این کشور بازگردانده شوند تا برای توقف خشونت‌ها و ناآرامی‌ها به مقام‌های دولت بغداد کمک کنند. نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق به این دو نفر اعتماد دارد.

رایان کراکر بین سال‌های 2007 تا 2009 سفیر آمریکا در عراق و بین سال‌های 2009 تا 2012 سفیر آمریکا در افغانستان بود. وی در سال 2012 میلادی به دلایل نامشخص مربوط به سلامتی‌اش از سمت خود بازنشسته شد.

مک کین همچنین گفت که معتقد است عراق یک هدف فراموش شده نیست و ایالات متحده ممکن است پیشنهاد حمایت و پشتیبانی لجستیکی به این کشور ارائه کند.

سناتور جمهوری‌خواه مک کین همچنین انتشار کتاب جدید رابرت گیتس، وزیر دفاع اسبق آمریکا را مورد انتقاد قرار داد و گفت: اگر من گیتس بودم، در انتظار انتشار کتاب "وظیفه: خاطرات یک وزیر در جنگ" می‌ماندم که درباره انتقادهای تند از چگونگی پرداختن باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در افغانستان است. البته باید بگویم که رابرت گیتس بهترین کارمند خدمتگزار مردم آمریکاست.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =