ایسنا نوشت:

همزمان با ادامه عملیات ارتش عراق در استان الانبار منابع عراقی از حمله گروه‌های مسلح به مقرهای امنیتی شهر فلوجه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع عراقی اعلام کردند، گروهی از افراد مسلح روز دوشنبه به مقرهای امنیتی شهر فلوجه در استان سنی‌نشین الانبار حمله کردند.

بنا به گزارش این منابع افرادی مسلح مقر پلیس در شهر فلوجه و یک مرکز پلیس در غرب این شهر را هدف انفجار قرار دادند.

افراد مسلح همچنین به منزل محمد علیوی، رئیس پلیس جدید شهر فلوجه که اخیرا به این سمت منتصب شده بود حمله کردند.

همچنین یک منبع در بیمارستان فلوجه اعلام کرد که در حمله نیروهای ارتش عراق به بخش‌هایی از شهر فلوجه 9 تن کشته و 9 تن دیگر زخمی شدند.

در همین حال، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در سفرش به بغداد ضمن ابراز نگرانی نسبت به اوضاع استان الانبار از مقامات عراقی خواست تا ریشه‌های خشونت در عراق را بررسی و آن را ریشه‌کن کنند.

وی گفت: دوست دارم از رهبران عراقی بخواهم که دلایل مشکلات عراق و خشونت‌ها را ریشه‌کن کنند.

شبکه الجزیره نیز اعلام کرد: درگیری‌ها میان ارتش عراق با گروه‌های مسلح وابسته به القاعده در استان الانبار که از دو هفته گذشته آغاز شده همچنان ادامه دارد.

همچنین قبایل عراقی اعلام کردند که افراد مسلح سه خودروی متعلق به نیروهای عراقی را در شرق شهر الرمادی به آتش کشیدند.

پیشتر نوری مالکی، نخست‌وزیرعراق ضمن دعوت مجدد از قبایل این کشور برای بیرون راندن گروه‌های تروریستی از عراق اعلام کرد: ارتش برای ممانعت از کشتار بیشتر در شهر فلوجه وارد نخواهد شد.

وی در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت: ما می‌خواهیم بدون اینکه هیچگونه خونریزی در فلوجه به بار آید گروه‌های تندرو را از این شهر بیرون برانیم چرا که مردم فلوجه از مشکلات زیادی رنج می‌برند.

مالکی در ششم ماه جاری میلادی نیز از مردم فلوجه خواسته بود که خودشان تروریست‌ها را از این شهر بیرون کنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =