۰ نفر
۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۰

تسنیم نوشت:

وزیر خارجه آلمان در خصوص شهرک سازی های اسرائیل که موجب تضعیف مذاکرات به اصطلاح صلح با فلسطینیان شده است، به این رژیم هشدار داد.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، « فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر خارجه آلمان در نخستین سفر رسمی خود به فلسطین و سرزمین های اشغالی از زمان تصدی این سمت در ماه دسامبر، گفت: «واضح است که ادامه ساخت و ساز در شهرک ها واقعا بر روند مذاکرات صلح تاثیر می گذارد.»
وزیر خارجه آلمان که کشورش از حامیان نزدیک اسرائیل است، از تلاش های «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در زمینه متقاعد کردن فلسطینی ها و اسرائیلی برای موافقت با طرح «چارچوب توافقنامه»، حمایت کرد.
این وزیر آلمانی پس از دیدار با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله واقع در کرانه باختری، ‌گفت: «ما در مرحله مهمی از فرایند (صلح) قرار داریم و به حمایت پایدار از این تلاش ها پایبند هستیم.»
فرانک والتر اشتاین مایر، روز دوشنبه، به عنوان نماینده آلمان در مراسم تشییع جنازه «آریل شارون» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی شرکت کرد.
از سوی دیگر، «صائب عریقات» مذاکره کننده ارشد فلسطینی ها گفت: «ما از جامعه جهانی خواسته ایم اسرائیل را به انتخاب یکی از دو گزینه شهرک سازی و مذاکرات متقاعد سازد. کسانی که از تشکیل دو دولت مستقل حمایت می کنند بایستی اسرائیل را به توقف سریعتر شهرک سازی ها مجبور کنند.»
محمود عباس طی روز های اخیر بار دیگر اعلام کرد در صورتی که سرزمین اشغال شده بیت المقدس شرقی پایتخت دولت آتی فلسطینی نشود، هیچ صلحی محقق نخواهد شد.
محمود عباس همچنین بار دیگر تأکید کرد تشکیلات خودگردان فلسطین، اسرائیل را به عنوان دولت یهودی به رسمیت نخواهد شناخت.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =