آمریکا نگرانی تازه ای درباره تحریم ها پیدا کرده است.


کاخ سفید نسبت به انتشار اخبار مراودات تجاری جدید ایران و روسیه که می تواند تحریم های فلج کننده این کشور علیه ایران را تقریبا از کار بیندازد واکنش نشان داده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری روسی ایترتاس کاخ سفید از گزارش های اخیر مبنی این که روسیه و ایران درحال مذاکره درباره قرارداد تهاتری هستند به شدت بیمناک و نگران شده است. گفته می شود بر اساس چنین قراردادی قرار است ایران در برابر تحویل نفت به روسیه ، کالا و اجناس از این کشور دریافت کند. «کایتلین هایدن» سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا به خبرنگاران گفت: «ما نگران این گزارش ها هستیم و جان کری وزیر خارجه مستقیما امروز این نگرانی را در ملاقات با سرگئی لاوروف همتای روسی خود مطرح کرد.»

این سخنگو افزود در صورتی که این گزارش ها صحت داشته باشد، چنین قراردادی با توجه به این که با توافق گروه پنج به اضافه یک با ایران مغایرت خواهد داشت، نگرانی های جدی به وجود خواهد آورد و می تواند به طور بالقوه تحریم های امریکا را هدف قرار دهد. شماری از رسانه های غربی جمعه گذشته اعلام کردند مسکو و تهران درحال گفتگو درباره الگوی معاوضه ای هستند که براساس آن روسیه روزانه 500 هزار بشکه نفت خام ایران را دریافت خواهد کرد و در ازای آن کالا در اختیار تهران قرار خواهد داد. طبق شایعات رسانه ای، حجم این معاملات ، به یک و نیم میلیارد دلار در ماه بالغ خواهد شد.

این اقدام ایران و روسیه می تواند برای تندروها و حتی خود اوباما حاوی پیام محکمی مبنی بر این باشد که ایران به هر ترتیبی که شده مایحتاج خود را به دست خواهد آورد و حتی ممکن است بدون نیاز به توافق هسته ای و حتی با وجود تحریم ها، چرخ امورات خود را بگرداند. اگرچه این وضعیت ناگزیر ایران را بیشتر از گذشته به روسیه وابسته خواهد کرد که این موضوع نیز در نوع خود برای امریکایی ها چندان خوشایند نخواهد بود.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    22 3
    وقتی با وجود توافق ژنو آمریکا اومد و خلاف توافق چندتا تحریم جدید اضافه کرد چرا یاد بند های توافق نامه نبود؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!