۰ نفر
۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵

مهر نوشت:

دولت عراق در اعتراض به صادرات نفت منطقه کردستان عراق به ترکیه کاردار این کشور در بغداد را احضار کرد.

به گزارش  روسیا الیوم، دولت عراق در بیانیه ای مراتب اعتراض خود را به مسئولان ترکیه در خصوص به واردات نفت از منطقه کردستان عراق بدون موافقت بغداد ابراز کرد.

حسین الشهرستانی معاون نخست وزیر عراق در امور انرژی "آوه گیلان" کاردار ترکیه در بغداد را احضار کرد و به خرید نفت از منطقه کردستان عراق بدون موافقت حکومت مرکزی بغداد اعتراض کرد.

شهرستانی از دولت ترکیه خواست که به توافقنامه امضا شده میان بغداد و آنکارا پایبند باشد. وی اظهار داشت: عراق صادرات نفت از طریق مرزهای بین المللی و بدون موافقت دولت عراق را تجاوز به منابع نفتی این کشور تلقی می کند. دولت عراق طرف ترکیه را مسئول قانونی این اقدام می داند.

گفتنی است نوری المالکی نخست وزیر عراق روز گذشته نیز در دیدار با هیئتی از منطقه کردستان از وجود درخواست هایی برای قطع بودجه این منطقه از حکومت مرکزی در صورت ادامه صدور نفت به ترکیه خبر داده بود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیروان IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    0 0
    منابع و انرژی های سرشار شما رو ما می فروشیم و با آن انواع و اقسام اسلحه می خریم(از امریکا) ، تا در مواقع ضروری بکوبیم تو سرتون. اینه که حق اعتراض ندارید ، چون ما بر حقیم! اگه باور ندارید از عموسام جان نظر خواهی کنید.