آسوشیتدپرس در گزارشی به انتقاد از سیاست های اوباما در منطقه غرب اسیا پرداخته و عمده آنها را شکست خورده تلقی کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، آسوشیتدپرس در تحلیلی به انتقاد از سیاست باراک اوباما و نحوه عمل او در ارتباط با غرب آسیا پرداخته و نوشته است با گذشت پنج سال از وعده دولت اوباما برای بازسازی روابط با کشورهای خاورمیانه و بهبود چهره آمریکا در جهان اسلام، به نظر می رسد راهبرد منطقه‌ای این کشور و کنترلش از دست در رفته باشد.

باراک اوباما ناگهان با تحولات پرشتاب و شومی از افغانستان تا تونس مواجه شده و هم‌زمان میان عربستان و ایران جنگ قدرتی سخت و علنی در گرفته است. وی اکنون برنامه بزرگ دوره اول خود را برای بازیابی موقعیت و نفوذ واشنگتن از نو تنظیم کرده است.

این برنامه اکنون برنامه‌ای کوچک‌تر است که ظاهرا مبتنی بر پاسخ‌های خلق‌الساعه است که هدف آن صرفا حفظ فلسفه وجودی آمریکا در فضایی است که روزبه‌روز بی‌ثبات‌تر و خصومت‌آمیزتر می‌شود.

در این گزارش آمده است آمریکا هم اکنون در همه کشورهای عربستان سعودی، مصر، سوریه، عراق، افغانستان، یمن و حتی ترکیه و خصوصا بحران سرزمین های اشغالی با مشکلات عدیده ای دست به گریبان است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اهوازی IR ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    11 1
    اتفاقا خوب عمل می کند و اگر میشد قانون آمریکا تغییر بدهند و اوباما برای سومین بار رئیس جمهور شود خواهیم دید که نزدیکی او به ایران و دوری از اسرائیل منافع بیشماری برای آمریکا خواهد داشت از جمله تسخیر قلب ملت ها و با توجه به این که سرمایه داران بزرگ آمریکا دیگر صهیونیستی نیستند و آمریکایی هستند و دیگر صهیونیست ها تاثیری در سیاست های آمریکا ندارند این شدنی خواهد بود
  • شاکی از اوباما A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
    0 0
    آنطورکه رسانه های محلی آمریکایی اعلام کرده اند در 12 سال گذشته بیش از 779 نفر در گوانتانامو زندانی شده اند که از بین آنها فقط 17 نفر محاکمه و محکوم شده اند