۰ نفر
۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰

فارس نوشت:

تحلیلگر سیاسی معروف ترکیه تاکید کرد که «رجب طیب اردوغان» بی شک نظام سیاسی پارلمانی حاکم بر ترکیه را تغییر خواهد داد و رئیس‌جمهور نیز نخواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری تحلیلی T24 ترکیه، «شامل طیار» نماینده «غازی عنتاب» و از تحلیلگران سیاسی در مورد انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه گفت: «از آن جایی که برای نخستین بار در ترکیه رئیس جمهور بر اساس آرای مردم انتخاب می‌شود، این انتخابات ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. اما درک و ذکر این واقعیت نیز مهم است که جناب اردوغان رئیس جمهور نمی‌شود. به این معنی که با پایان دوران مسئولیت عبدالله گل، دوران ریاست جمهوری در نظام سیاسی ترکیه به پایان می‌رسد و اردوغان نخستین رئیس نظام سیاسی ریاستی ترکیه خواهد بود. شک نکنید که او نظام ترکیه را از پارلمانی به ریاستی تغییر می‌دهد».

«کرد پرس» در ادامه به نقل از او نوشت: «گروه‌ها و باندهای مخوفی در داخل صفوف جماعت پیروان «فتح الله گولن» نفوذ کرده‌اند که تنها خواسته آنها فرمول ترکیه منهای اردوغان است و وظیفه اصلی ما افشای این چهره‌های نفوذی است».

طیار از تحلیلگران کُرد عضو حزب عدالت و توسعه است که در حوزه‌های امنیتی و تحلیل مسائل مربوط به پ‌ک‌ک هم سوابق طولانی دارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =