رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه در دنیای معاصر هیچ سدّی نمی‌تواند جلوی آگاهی مردم را بگیرد، به مصادیق انحرافات افراطیون به حرکت‌های مردمی سالهای اخیر در کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: افراط، بیداری اسلامی را به روز سیاه کشانده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از اعضای انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، اطلاع‌رسانی و رشد آگاهی مردم را رسالت پیامبران و همه انسانهای عاقل دانست و اظهار کرد: در دنیای معاصر هیچ سدّی نمی‌تواند جلوی آگاهی مردم را بگیرد و تلاش برای بی‌خبر نگه داشتن مردم بیهوده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به قوانین و مصرحات قانون اساسی گفت: آزادی رسانه‌ها در حد قانون اساسی هیچ صدمه‌ای به کشور نمی‌رساند.

ایشان با اشاره به جایگاه عقل در دین مبین اسلام و تأکید آن به عنوان پیامبر باطنی، نگاه فقهای شیعی، مخصوصاً شیخ مرتضی انصاری را بسیار مهم خواند که آنچه عقل حکم می‌کند، شرع نیز حکم می‌نماید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان سیر تاریخی جنایاتی که افراطیون در جوامع اسلامی از صدر تاکنون ‌کرده‌اند، گفت: تعصبات کورکورانه جنایات ضد بشری را در تاریخ تکرار می‌کند و کشتن مخالفان سلیقه را حلال می‌پندارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان گوشه‌هایی از صبوری‌های پیامبر اسلام و بزرگانی چون مالک اشتر، مخصوصاً در مقابل توهین‌کنندگان، گفت: اگر مبنا دین باشد، باید سعه‌صدر داشته باشیم، چون بردباری از خصوصیات بزرگان دین اسلام است.

ایشان با بیان نگاه قرآن در تفاوت ایمان واقعی و تسلیم شدن، گفت: با زور و فشار نمی‌توانیم عقل کسی را هدایت کنیم وهیچ کس با زور مومن نمی‌شود و یا دین خود را از دست نمی‌دهد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دفاع از آزادی مطبوعات را امری ذاتی برای همه انسانها دانست و گفت: کسانی که از بیان حقایق می‌ترسند، از سانسور در رسانه‌های استفاده می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان مصادیق انحرافات افراطیون به حرکت‌های مردمی سالهای اخیر در کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: افراط، بیداری اسلامی را به روز سیاه کشانده و جوامع را از سکوت قبرستانی دوران استبداد به هیاهوی قبرستانی رسانده که کشت و کشتار دائمی مردم است.

در آغاز این دیدار آقایان مظفر، صفایی، سحرخیز و خانم مفیدی به عنوان اعضای انجمن دفاع از آزادی مطبوعات، ضمن ارائه گزارش از اوضاع رسانه‌های کشور، به بیان دیدگاههای خویش برای تعمیق آزادی قلم در جامعه پرداختند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد راد A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    2 3
    رئیس جمهور با سخنرانی خود در جمع هنرمندان فرهیخته و تأثیرگذار کشور، گام خوبی در این راستا بود. باید قدر این فرصت را بدانیم و تا عملی شدن سخنان رئیس جمهور از ایشان حمایت کنیم و اجازه ندهیم مخالفان مانع تراشی کنند.
  • بی نام A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    6 3
    یادم نمی ره زمان خود شما آقای هاشمی چه خفقانی رو کشور بود . صد رحمت به آقای خاتمی .
  • یک رفیق قدیمی IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    10 2
    جناب هاشمی در دوران خودتان چقدر آزادی بود من هیچ وقت آن دوران را فراموش نمی کنم روزنامه انگشت شمار .آستین کوتاه ممنوع. تلوزیون دوشبکه . ویدیو اوه اوه بگیرن پدرتو درمیارن. جاز در عروسیها ممنوع. و.......
  • بی نام GB ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    7 3
    هاشمی زنده است تا نهضت زنده است
  • بی نام IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    6 4
    زنده باد بزرگ مرد سیاست ایران آیت الله هاشمی خدانگهدار تو
  • حسین توانگر EU ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    6 2
    از آقای رفسانجی بپرسید آیا در زمان ریاست جمهوری خودشان هم این عقیده را داشتن ؟ لطفا
  • بی نام A1 ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    9 5
    اباالفضل علمدار/ هاشمی رو نگه دار درود بر یار صدیق حضرت امام(ره)، درود بر دلسوزترین یاور انقلاب، درود بر امید ملت ایران
  • مهربان توسی A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    9 5
    افرین بر ایت ا... هاشمی
  • اماج A1 ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    4 2
    سعدیا گرچه سخن دان و مصالح گویی در عمل کار براید به سخن دانی نیست........................... لطف کنید و این نظر را قرار دهید
  • امید A1 ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    2 3
    احسنت
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    0 2
    واعظان کین جلوه بر محراب و منبر میکنند , درردوره ریاست جمهوری خودشان و موقعی که خودشان در راس قدرت بودند ان کار دیگر کردند. قافیه را ول کن معنی را بچسب
  • امیدامید A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    0 0
    این حرفا با پیشینه شما منافات داره آقای هاشمی