ایسنا نوشت:

پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) اعلام کرد، مردان مسلحی که به مرکز خرید در پایتخت کنیا حمله و 67 تن را کشتند، احتمالا در این حمله کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شبه‌نظامیان الشباب مرتبط با القاعده مسئولیت حمله 21 سپتامبر 2013 به مرکز خرید وست‌گیت در نایروبی، کنیا را برعهده گرفت. این گروه اعلام کرد که حمله مذکور اقدامی تلافی‌جویانه علیه کنیا به خاطر اعزام سرباز به سومالی برای مقابله با شبه‌نظامیان بوده است.

دنیس برادی، یکی از اعضای اف.بی.آی در نایروبی در مصاحبه‌ای گفت: ما معتقدیم که چهار مرد مسلح عامل حمله به این مرکز خرید در داخل این مرکز کشته شدند. تیم واکنش سریع ما شواهدی یافته و مشخص است که هیچ مهاجمی از مرکز فرار نکرده است.

وی افزود: تدابیر امنیتی شدید در اطراف محوطه وقوع جرم تلاش برای فرار را نیز غیرممکن می‌ساخت. بنابراین، هیچ یک از عاملان این حمله نگریختند.

مقام‌های پلیس فدرال آمریکا از همان روز اول در صحنه حاضر شده و نقش آنها در تسهیل و کمک به تحقیقات دولت کنیا و تحت تعقیب قرار دادن عاملان اصلی بسیار اهمیت دارد.

این مقام پلیس اف.بی.آی همچنین گفت: چهار تن در ارتباط با این حمله توسط مقام‌های دولت کنیا متهم شدند. علاوه بر این، تحقیقات برای تعیین دخالت شبکه الشباب در این حمله ادامه دارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =