بره‌نیس بژو برای فیلم «گذشته» ساخته اصغر فرهادی در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم پالم اسپرینگز برنده جایزه شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برندگان این دوره جوایز پالم اسپرینگز شنبه شب (بامداد یکشنبه به وقت ایران) در رستوران اسپنسر در الم اسپرینگز در کالیفرنیا معرفی شدند.

یک هیئت داوری ویژه متشکل از منتقدان فیلم بین‌المللی پس از بررسی 46 فیلم از 76 فیلمی که امسال به نمایندگی از کشورهای خود به بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و ششمین دوره جوایز اسکار معرفی شده بودند، جایزه فیپرشی بهترین فیلم خارجی‌زبان سال را به «فروپاشی حلقه شکسته» ساخته فلیکس فان گرونینگن از بلژیک اعطاء کرد.

این فیلم درباره رابطه‌ عاشقانه یک هنرمند خالکوبی و یک موزیسین و یکی از 9 فیلم راه‌یافته به فهرست کوتاه بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار امسال است.

داوران فیپرشی جشنواره پالم اسپرینگز شامل کارستن کاستلان از هالیوود ریپورتر، گیورگی کارپاتی از «ماگیار نمزت» مجارستان و استیون رای از فیلادلفیا اینکوایرر، جایزه بهترین بازیگر مرد سال در یک فیلم خارجی‌زبان را به مس میگلسن برای «شکار» به کارگردانی توماس وینتربرگ از دانمارک اعطاء کردند. این فیلم یکی از 9 فیلم فهرست کوتاه بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار است.

بره‌نیس بژو نیز برای «گذشته» ساخته اصغر فرهادی جایزه بهترین بازیگر زن سال در یک فیلم خارجی‌زبان را برد.

استیون رای درباره نقش‌آفرینی بژو در «گذشته»، گفت: «تصویر بره‌نیس بژو از زنی در حال یک گذر عمیق که می‌کوشد در را روی یک ارتباط ببند و در همان حال دری دیگر را باز بگذارد، یک سمفونی از احساسات را ارائه می‌کند: افسوس، حسرت، عشق، لطمه و نیاز. شاید او شخصیتی مردد داشته باشد، اما نقش‌آفرینی بژو همچنان درست و واقعی است.»

بژو سال 2013 نیز برای «گذشته» جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم کن را دریافت کرد. فیلم فرهادی که نماینده ایران در اسکار بود نتوانست به فهرست کوتاه نامزدهای بخش فیلم خارجی‌زبان راه پیدا کند.

بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم پالم اسپرینگز 3 تا 13 ژانویه (13 تا 23 دی) برگزار می‌شود. امسال 191 فیلم از 60 کشور به نمایش درآمدند. برنده جایزه تماشاگران یکشنبه معرفی می‌شود.

سایت رسمی جشنواره فیلم پالم اسپرینگز / 11 ژانویه / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =