فارس نوشت:

عضو ارشد جبهه پایداری در خصوص حضور در ساختمان ولنجک و ملاقات با احمدی‌نژاد گفت: بنده به دلیل مشکلات دولت دهم و از سال 89 با رئیس دولت دهم ملاقات نداشته‌ام و ارتباطی هم با دانشگاه ایرانیان ندارم؛ بنده خودم در دانشگاه علوم پزشکی شیراز توفیق خدمت دارم و تا پایان خدمت در این دانشگاه می‌مانم.

کامران باقری لنکرانی عضو ارشد شورای مرکزی جبهه پایداری در خصوص حضور در ساختمان ولنجک و ملاقات با احمدی‌نژاد، گفت: بنده به لحاظ برخی از مشکلاتی که در روند دولت دهم می‌‌دیدم از سال 89 با رئیس دولت دهم ملاقات نداشته و با او ارتباط هم ندارم ولی فکر نمی‌کنم ارتباط داشتن با رئیس دولت سابق جرم تلقی شود و فکر می‌کنم اگر مسئولان فعلی از مسئولان گذشته درباره تجربیات پرس و جو کنند، کمتر شاهد تکرار اشتباهات گذشته خواهیم بود.

وزیر بهداشت دولت نهم در پاسخ به این سوال که آیا برای حضور در دانشگاه ایرانیان به شما پیشنهادی ارائه شده است یا خیر، تصریح کرد: این کار اشتباهی است که ما همه بحث‌ها را به این جهت ببریم؛ اما در عین حال بنده هیچ ارتباطی با آن مجموعه ندارم.

لنکرانی در باره اینکه با توجه به اینکه آقای احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس نیز در حال تهیه لیست است شنیده شده که احتمالا نام شما نیز به عنوان یکی از اعضای این لیست مطرح است، تصریح کرد: بنده قبلا هم در انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره نهم گفته بودم به لحاظ اینکه جایگاه مجلس را نسبت به توانمندی‌های خود متفاوت می‌بینم بنای کاندیدا شدن ندارم. از مجلس ششم تاکنون همیشه پیشنهاد کاندیداتوری به بنده شده اما من به لحاظ اینکه فکر می‌کردم که در مجلس با توجه به نوع تعاملات و فضای حاکم همسویی ندارم هیچگاه داوطلب نشده‌‌ام و در حال حاضر نیز هیچ تغییری در این نوع تفکرم ایجاد نشده است.

وی در ادامه ضمن انتقاد از برخی رویه های دولت یازدهم به ویژه لایحه بودجه 93 گفت: لازم است که ما برخی از مسائل را با دید بازتری مورد بررسی قرار دهیم، متأسفانه در فضای کشور مسیری درست می‌شود که به نوعی تمام کاستی‌ها را به گردن دولت‌های گذشته و به ویژه دولت دهم می‌اندازند و در واقع انکار موفقیت‌ها و حرکات مثبت دولت قبل صورت می‌گیرد در حالی که ما باید با همه زمینه‌ها منصفانه برخورد کنیم. چرا که دولت نهم و دهم مانند همه دولت‌های دیگر نقاط مثبت و منفی داشته‌اند. لذا ما برای پیشرفت کشور باید آنها را شناسایی کنیم صرف اینکه بخواهیم در فضای عمومی کشور مرجع خود را این قرار دهیم که دولت قبل کارها را خراب کرده است، مشکلی از کشور حل نمی‌کند.

لنکرانی ادامه داد: یکی از مشکلات دولت قبل که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار گرفت، انتقادپذیری بود؛ انتقادپذیری می‌تواند برای هر دولتی یک نقطه قوت باشد اما سپردن منتقدین به دادگاه و بستن روزنامه‌ها رویه درستی نیست اما ما در دوره میرحسین موسوی و زمانی که نخست‌وزیر بود دیدیم که روزنامه مخالف او که روزنامه رسالت بود بارها برای تعطیلی و به دادگاه کشاندنش تلاش شد.

وی اضافه کرد: آنچه که ما نگران هستیم این است که برخورد دولت یازدهم با انتقادات چگونه خواهد بود؛ در دولت نهم و در یکی از دیدارها با مقام معظم رهبری ایشان فرمودند که اگر انتقادی به دولت غیرمنصفانه است، دولت همان انتقادهای غیرمنصفانه را هم به عنوان یک فرصت تلقی و روی آن تأمل کند.

وزیر دولت نهم درباره تز جدید حجاریان برای انحلال مجلس یادآور شد: تفکر انحلال مجلس ادامه تحصن مجلس ششم و ابطال انتخابات ریاست جمهوری دهم است؛ امروز نیز همان تفکر معتقد است دولت باید مجاز به انحلال مجلس باشد و نوعی دیکتاتوری پنهان است که در سال‌های پایانی قاجاریه در بین روشنفکران ما به صورت نهادینه درآمده است.

وی ضمن انتقاد از اظهارات اخیر یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور که مباحث انتخاباتی را مطرح کرده‌ بود، خاطرنشان کرد: یکی از صفات مورد پسند قرآنی استحکام در قول و ثبات در نظریات است اینکه وقتی کسی وزیر اطلاعات است یک نوع موضع‌گیری و در زمانی که مشاور رئیس جمهور در امور اقلیت‌ها می‌شود یک موضع‌گیری دیگری داشته باشد قابل دفاع نیست؛ واقعیت این است که منافع ملی کشور ایجاب می‌کند که به آرای مردم در هر صورت متعهد باشیم چرا که نمی‌توان برای رأی مردم تعیین تکلیف کرد. نظام نشان داده که به تک‌تک آرای مردم احترام می‌گذارد و ما دیدیم که در انتخابات سال 92 که نسبت به سال 88 فاصله نامزد پیروز بسیار کمتر بود، به آرای تک تک مردم احترام گذاشت.

27219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    5 6
    چه هلوی بی وفایی هستی دکی جون!!!