ایسنا نوشت:

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی با بیان اینکه "بسیاری از نمایندگان فعلی مجلس، در انتخابات اخیر ریاست جمهوری به دنبال فردی به جز آقای روحانی بودند"، گفت: اکنون نمایندگان باید سلیقه‌های سیاسی خود را کنار بگذارند و برای حل مشکلات مردم تعامل مثبتی را با دولت در پیش بگیرند.

محمدرضا راه‌چمنی، با بیان اینکه "سوال پرسیدن از وزرا حق قانونی نمایندگان مجلس و با هدف اصلاح امور انجام می‌گیرد"، خاطرنشان کرد: نمایندگان باید در موارد ضروری از وزرا سوال بپرسند.

این فعال سیاسی در ادامه با انتقاد از طرح سوالات زیاد از وزرای دولت یازدهم، تصریح کرد:‌دولت نزدیک به پنج ماه است که فعالیت خود را شروع کرده است و در واقع هنوز در اول کار قرار دارد. باید اجازه داد تا دولت لااقل یک سال فعالیت کند و سپس نمایندگان دولت را ارزیابی کنند.

وی افزود: مجلس باید با دولت تعامل سازنده‌ای داشته باشد و تلاش کند مشکلات کشور را با همراهی دولت حل کند. اگر قرار باشد هر روز وزرا به جای برنامه‌ریزی برای حل مشکلات کشور به دنبال پاسخگویی به سوالات نمایندگان باشند، وقت آن‌ها گرفته می‌شود. نمایندگان می‌توانند از راه‌های دیگری دغدغه‌های خود را به گوش وزرا برسانند.

راه‌چمنی در همین رابطه افزود: هیات رئیسه مجلس و رؤسای کمیسیون‌ها می‌توانند با برگزاری جلسات مختلفی با حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و نماینده سوال کننده، دغدغه‌ها را به دولت منتقل کنند تا بدین وسیله هم وقت وزرا گرفته نشود و هم سوالات بیش از حد در مجلس مطرح نشود.

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی با تاکید بر ضرورت همراهی نمایندگان مجلس با دولت، اظهار کرد: مردم با شور و نشاط به صحنه انتخابات ریاست جمهوری آمدند و حماسه سیاسی را در 24 خرداد خلق کردند. اکنون نباید به گونه‌ای عمل شود که مردم دچار ناامیدی شوند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه "ادامه روند طرح سوالات غیرضروری از وزرا موجب می‌شود که این‌گونه القاء شود که نمایندگان اجازه نمی‌دهند دولت برای حل مشکلات کشور فعالیت کند"، تاکید کرد: مردم ممکن است دید مساعدی نسبت به نمایندگانی که سوالات غیرضروری و زیاد مطرح می‌کنند، پیدا نکنند.

راه‌چمنی در پایان گفت: نمایندگان مجلس باید با تدبیر بیشتری ضمن حفظ مسئولیت نظارت خود بر دولت، با این قوه در جهت حل مشکلات مردم همکاری بیشتری داشته باشند.

27219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    0 0
    "اکنون نمایندگان باید سلیقه‌های سیاسی خود را کنار بگذارند و برای حل مشکلات مردم تعامل مثبتی را با دولت در پیش بگیرند."!!!!!!!!!!!! باشه نماينده ها هم متحول شدن و گفتن چشم حتماً! اي خدااااا!