رونامه آرمان گفت وگویی با محمد ترکان انجام داده است:

*معتقدم که رفتار مجلس در برابردولت یازدهم کاملا طبیعی است. خصوصا رفتاری که برخی از نمایندگان مجلس با وزرای دولت یازدهم دارند. من سوال‌های مکرر و برنامه‌ریزی شده برخی از نمایندگان مجلس از وزرا را بر اساس ماهیت آنها طبیعی می‌دانم. 

*به طور عمده نمایندگان مجلس نهم از آقای روحانی حمایت نکردند،نه تنها حمایت نکردند بلکه تفکرشان هم با آقای روحانی متفاوت بوده است. بنابراین می‌توان اینگونه برداشت کرد که ماهیت سیاسی مجلس با دولت متفاوت است. چون بسیاری از نمایندگان مجلس طرفدار فکر و جناح آقای روحانی نبودند در حال حاضر بر اساس ماهیت اندیشه سیاسی خود، با دولت تقابل می‌کنند. بنابراین در دولت نگران این گونه برداشت‌ها نیستیم و معتقدیم تقابل برخی نمایندگان و دولت که اکنون تحت عنوان سوال از وزرا آن هم به تعداد زیاد به جریان افتاده است؛ طبیعی و بر اساس ماهیت سیاسی مجلسیان است.
* خط مشی اکثریت مجلس؛ خط مشی که توسط دکتر روحانی اتخاذ شده نیست. بنابراین تا آخر دوره مجلس نهم هم این رویکرد ادامه دارد. تعدادی از نمایندگان مجلس که پروژه تقابل با دولت را تحت عنوان سوال مکرر از وزرا دنبال می‌کنند طرفدار خط مشی دولت قبل هستند. البته باید دانست که خط مشی دولت قبل منسوخ شده است.
* ما از مردم استدعا می‌کنیم که هوشمندانه اعمال و رفتار نمایندگان منتخب شان را رصد کنند و بر اساس آن نمایندگان‌شان را انتخاب کنند. آیا مردم روش نمایندگانشان را می‌پسندند یا خیر؟ اگر می‌پسندند در انتخابات دور بعد مجلس هم به این نمایندگان رای بدهند.
*قبول نداشتن قانون، قبول نداشتن مقررات، قبول نداشتن نظم و انضباط موجب می‌شود که نه یک بابک زنجانی بلکه«بابکان»پدید بیاید. هر کسی فکر کند که یک مرتضوی و یک بابک قانون‌شکن داریم، بی‌تردید در اشتباه است.
*من معتقدم که تنها کاری که می‌شود کرد، تحمل است. ما از مردم استدعا می‌کنیم که فعالیت آنها را به خوبی رصد کنند و اگر دیدند که این رفتار درست و منطقی نیست در انتخابات مجلس آینده تجدیدنظر کنند. وزرا اگر وارد معرکه پاسخ دادن به تمام سوال‌ها شوند باید کار و زندگی خودشان را کنار گذاشته و از صبح تا شب در مجلس و با مجلسیان نشست و برخاست کنند، ظاهرا عده ای این را روند بیشتر می‌پسندند. در حالی که وزرا باید کار کنند.

/212 27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332192

برچسب‌ها