ایسنا نوشت:

کی‌تانو مدیر کل خلع سلاح و علوم وزارت خارجه ژاپن عصر امروز شنبه با علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار گفت: مخالفت با تولید و اشاعه سلاح‌های کشتار جمعی سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران است و بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران کنوانسیون‌های بین‌المللی مربوط به ممنوعیت تولید و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی را امضاء و تصویب کرده است.

وی افزود: مبنای فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، نیاز به فناوری و انرژی هسته‌ای برای توسعه علمی و اقتصادی کشور است.

بروجردی در ادامه این دیدار گفت: جهانشمولی معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای به ویژه در منطقه خاورمیانه از خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران است.

وی خطر واقعی در منطقه را تاسیسات و تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی دانست و گفت: وجود حتی یک بمب هسته‌ای امنیت کل جهان را تهدید می‌کند و جامعه جهانی باید برای امحای همه سلاح‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی تلاش کند.

بروجردی در پایین این دیدار با اشاره به توافق هسته‌ای اخیر کشورمان با 1+5 گفت: اجرایی شدن توافق ژنو و برداشتن گام‌های بعدی نیازمند حسن‌نیت و اعتماد متقابل است.

وی با اشاره به عملکرد خصمانه آمریکا علیه ملت ایران در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: بدبینی به آمریکا یک نگاه ملی است.

کی‌تانو مدیرکل خلع سلاح و علوم وزارت‌خارجه ژاپن نیز در این گفت: ژاپن از خلع سلاح هسته‌ای در منطقه و جهان استقبال می‌کند.

کی تانو مدیرکل خلع سلاح و علوم وزارت خارجه ژاپن با اشاره به توافق هسته‌ای کشورمان با گروه 1+5 بر سر پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران گفت: ژاپن علاقه‌مند به اجرای تعهدات طرفین بر مبنای حسن‌نیت بوده و تلاش می‌کند در راستای اجرای آن نقش سازنده‌ای ایفا کند.

کی‌تانو در پایان ابراز امیدواری کرد: در سال‌های پیش‌رو توسعه همکاری‌های دوجانبه ایران و ژاپن با شتاب بیشتری پیگیری شده و شاهد ارتقای چشمگیری در سطح مناسبات دو کشور باشیم.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =