روزنامۀ انگلیسی ایندیپندنت، چاپ لندن از شکل گیری جبهۀ تازه در سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس در گزارشی به این نکته اشاره کرده است که جبهه تازه ای در جنگ سوریه ایجاد شده و مخالفان بشار اسد هم اکنون علاوه بر نیروهای اسد با نیروهای القاعده نیز در نبرد هستند.
این روزنامه نوشت نیروهای حامی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به سمت شهر مهم حمص اعزام می شوند و شورشیان میانه رو و سکولار سوریه باید همزمان با نیروهای اسد و گروه های وابسته به القاعده بجنگند. ایندیپندنت نوشت: جنگ داخلی سوریه از یک حمله خونین به حمله خونین دیگری ادامه دارد و همچنان از میان مردان مسلح و مردم خسته، گرسنه و بیمار تلفات می گیرد. اما در میان این کشتار، خطوط نبرد تازه ای شکل گرفته است و مخالفان دچار دو دستگی شده اند و میانه روها با افراط گرایان درگیر شده اند. در این میان هیچ کس امیدی ندارد که صلح به سرعت حاصل شود، اما این امید وجود دارد که این آغاز راهی باشد که به توافق بیانجامد. داعش که یکی از زیر مجموعه های القاعده است اعلام کرده هر کس که با آتش بس موافقت کند خیانتکار است، برخی دیگر از گروه های اسلام خواه نیز با آن موافق هستند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    46 4
    ننگ بر تروریسم و حامیاش
  • بی نام IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    28 34
    شورشیان میانه رو !!!!! هنوز بعد از این همه بدبختی که سر مردم و کشور سوریه اوردند نمی خواند قبول کنند که اینا یه مشت تروریست عقب مانده بیشتر نیستند و میانه رویی اونجا نیست یا اگه هست اونقدر کمه که در حقیقت اصلا به حساب نمیاد.
    • بی نام A1 ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
      4 1
      یه سوال دارم ازت چرا هر وقت حرف بحرین میاد میشند مردم عادی ولی سوریه همه مخالفا تروریست میشند ! خبرانلاین جواب بده
  • حامد IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    27 15
    همه کشورهایی که در سوریه دخالت میکنن، از جمله عربستان، ترکیه، قطر و ... و همینطور همه طرفهای درگیر داخلی از اسد گرفته تا سلفیها و ائتلاف مخالفین باید پاسخگوی جنایاتی که در سوریه انجام میشه، باشن و این وضع افتضاح رو به خاطر سوریه و مردمش جمع کنن. این چه مسخره بازی ایه!؟ اسد از یک طرف و مجموعه مخالفین از طرف دیگه از جمله ائتلاف مخالفین و همچنین داعش و جبه النصره در حال نبردن. مخالفین با هم اختلاف دارن و ارتش آزاد با داعش و جبهه النصره درگیره. جالبتر اینکه داعش و جبهه النصره هم با همدیگه در حال جنگ هستن! در این آشفته بازار اقلیتهایی مثل کردها و مسیحیها چاره جز دفاع از خودشون ندارن و اونها هم بیشتر اوقات با مخالفین درگیر میشن. واقعا متاسفم برای مسئولان سوری و کشورهایی که این وضع رو ایجاد کردن.
    • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
      0 0
      اقا حامد این یک بازی دو سره است که هر طرف فقط طرف دیگری را مقصر می داند در حالیکه هر دوطرف درگیر مقصر و مسبب جنایت رقم خورده هستند.
    • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
      2 2
      سخنت در کل درسته ولی دولت سوریه وسط اینهمه تروریست چه راهی جز مبارزه با وحشی ها داره دوست من؟! اگه دولت سوریه نبود که تروریست ها الان تمام مردم سوریه رو کشته بودند نه چند هزار نفر
  • آقا خوبه IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    2 0
    عجب خر تو خری شده