تسنیم نوشت:

 روزنامه آمریکایی «ورلد تریبون» نوشت که گفت‌وگوهای محرمانه بین آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره احتمال توقف کمک‌های نظامی آمریکا به این رژیم در جریان است.
ورلد تریبون به نقل از برخی منابع دیپلماتیک نوشت: اسرائیل و آمریکا در نشست‌های دوجانبه گزینه‌هایی را برای کاهش کمک‌های نظامی آمریکا به تل‌آویو مطرح کردند و نمایندگان دو طرف در این نشست‌ها توافق کردند که اسرائیل به کمک‌های نظامی رسمی آمریکا نیاز ندارد.

در همین رابطه «موشی ارینز» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی که در دهه هشتاد و نود قرن گذشته 3 بار منصب وزیر جنگ این رژیم را بر عهده داشته و بارها خواستار استقلال نظامی این رژیم شده است، طی اظهاراتی در کنفرانس حزبی-پارلمانی درباره روابط بین آمریکا و اسرائیل گفت: اسرائیل نمی‌تواند همچنان به کمک‌های نظامی آمریکا به ارزش 3.2 میلیارد دلار در سال اتکا کند در حالی که آمریکا با بدترین بحران مالی از سال 1929 مواجه است.

وی افزود: آمریکا با بحران تریلیون‌ها دلار بدهی مواجه است و ما نیز اگر این کمک‌ها متوقف شود خرسند نخواهیم شد اما می‌توانیم بدون این کمک‌ها زندگی کنیم.

بر پایه این گزارش اعضای هیئت آمریکایی که در این کنفرانس در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی حضور داشتند، با تائید سخنان ارینز گفتد که کمک‌های آمریکا با وجود تعهدات باراک اوباما رئیس جمهور این کشور برای استمرار این کمک‌ها، دیگر به نفع اسرائیل نیست.

در همین رابطه «دان کرتزر» سفیر اسبق آمریکا در تل‌آویو تصریح کرد که می‌توان به یک توافق درباره نحوه تضمین همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی و بی‌نیاز شدن از کمک‌های امنیتی دست یافت زیرا کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل تنها درصد کمی از رشد تولید ناخالص داخلی در اسرائیل و فقط 1.5 درصد بودجه کل آن را تشکیل می‌دهد در حالی که جایگزین‌های زیادی برای دستیابی اسرائیل به تکنولوژی آمریکا وجود دارد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    1 4
    به اسراویل کمک نظامی نکنند؟ فکرش رو هم نکن. در امریکا این یعنی کفر.