ایرنا نوشت:

 ˈریاض حجابˈ نخست وزیر سابق و فراری سوریه در پی بروز اختلافات و جنگ قدرت، از ائتلاف معارضان سوری کناره گیری کرد.
به گزارش خبرگزاری ˈآناتولیˈ، حجاب به همراه گروهی دیگر از رهبران خارج نشین سوریه در اعتراض به تحولات اخیر در ائتلاف معارضان سوری و جنگ قدرت در میان آنان از این ائتلاف کناره گیری کرد.

نشست ائتلاف معارضان سوری در استانبول و در پشت درهای بسته برگزار شد و برخی اخبار منتشر شده حاکی از اختلاف نظرهای عمیق در بین اعضای این ائتلاف است.

نخست وزیر سابق و فراری سوریه با انتشار اطلاعیه ای که بعد از کناره گیری از ائتلاف معارضان سوری منتشر کرد، از اختلاف نظرها در ائتلاف و نیز حاکمیت یک گروه در این ائتلاف خبر داد.

وی که نامزد ریاست ائتلاف معارضان سوری شده بود، اعلام کرد که برای ممانعت از قطب بندی در ائتلاف و فراهم آوردن امکان طرح تمامی دیدگاهها، نامزد ریاست ائتلاف معارضان سوری شده بود.

در نشست ائتلاف معارضان سوری در استانبول ˈاحمد الجرباˈ که توسط عربستان سعودی حمایت می شود، برای دومین بار به ریاست ائتلاف انتخاب شد.

بر اساس این گزارش، در نشست شورای ائتلاف معارضان سوری با بروز اختلاف نظرها میان اعضا ، 40 نفر از اعضای این شورا، استعفا کرده اند.

ˈزیاد حسنˈ نماینده ˈجبهه ترکمنهایˈ سوری در این ائتلاف در گفت و گو با خبرگزاری آناتولی با اعلام استعفای 40 نفر از اعضا گفت: دلیل استعفای هر یک از آنان از جمله ترکمنها، اعضای ستاد ارتش و برخی از بازرگانان، اعتراض به بی کفایتی مسوولان ائتلاف بوده است.

26152

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    7 1
    ننگ بر هرچی خاین وطن فروش تروریست
  • بی نام A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    10 1
    آخی فکر کردی الان میشی رئیس جمهور؟
  • بی نام A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    2 1
    بی کفایتی مسوولان ائتلاف؟ شوخی میکنی.