تسنیم نوشت:

منابع امنیتی لبنان گزارش دادند شیخ احمد الاسیر روحانی سلفی لبنانی که چندی پیش با نیروهای ارتش این کشور درگیر و سپس مجبور به فرار شد، یک واحد ویژه اطلاعاتی و امنیتی ایجاد کرده است.
به گزارش روزنامه الجمهوریه؛ منابع امنیتی لبنان اعلام کردند، شیخ الحمد الاسیر روحانی سلفی این کشور که پیشتر قصد سیطره بر شهر صیدا در جنوب این کشور را داشت، هم‌اکنون برای هدایت و مدیریت بهتر نیروهای شبه‌نظامی تحت امر خود، یک واحد اطلاعاتی و امنیتی ویژه‌ای را تأسیس کرده است.

به گفته این منابع، پس از درگیری‌های ژوئن گذشته مابین عناصر هوادار الاسیر و ارتش لبنان، که منجر به سیطره ارتش بر مناطق مورد منازعه و فرار الاسیر شد،‌ اکثر اعضای وابسته به این روحانی سلفی به اردوگاه عین‌الحلوه در جنوب لبنان فرار کردند. در این گزارش آمده است که پس از ورود به این اردوگاه، اکثر این افراد به شبه‌نظامیانی افراطی که آماده عملیات انتحاری هستند تبدیل شده‌اند.

الجمهوریه به نقل از منابع نزدیک به ارتش لبنان گزارش داد که روند تأمین مالی و پشتیبانی لجستیکی و تسلیحاتی این عناصر مسلح از خارج از لبنان همچنان ادامه داشته و این گروهک به یک تهدید امنیتی بالقوه خطرناک برای این کشور تبدیل شده‌ که آماده انجام هرگونه عملیات تروریستی علیه مخالفان خود و همکاری با گروهک‌ تکفیری همچون جبهه النصره و داعش است.

به گفته این منابع،‌ این افراد برای انتقال مهمات، سلاح و مواد منفجره از زنان وابسته به خود استفاده می‌کنند زیرا امکان بازرسی و کشف مواد مخفی شده توسط آن‌ها حساسیت‌زا و مشکل است.

با این حال طبق این گزارش احمد الاسیر برای کنترل بهتر و هدایت عملیاتی مؤثرتر عوامل خود به خصوص در اردوگاه عین‌الحلوه که تحت سیطره برخی گروه‌های فلسطینی است‌، یک گروه ویزه امنیتی ایجاد کرده است.

این روزنامه به نقل از منابع نزدیک به ارتش لبنان مدعی شده است که ارتش این کشور با بازجویی از ماجد الماجد (سرکرده سابق گروهک عبدالله‌عزام) توانسته است به اطلاعات مهمی در مورد حضور شبکه‌های تروریستی در مناطق الخروب، صیدا، اردوگاه عین‌الحلوه، صبرا و شتیلا و برخی از دیگر مناطق اسکان فلسطینیان در لبنان دست یابد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =