۰ نفر
۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۹

ایسنا نوشت:

در پی ادامه عملیات ارتش عراق در استان سنی‌نشین الانبار با هدف بیرون راندن القاعده از این استان، شورای امنیت در بیانیه‌ای حمایت کامل خود از بغداد در رویارویی علیه تروریسم را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، شورای امنیت در بیانیه‌ای اعلام کرد که از دولت عراق در تلاش برای رویارویی با القاعده و بیرون راندن گروه‌های تروریستی از استان الانبار حمایت کامل می‌کند.

در این بیانیه آمده است: شورای امنیت حمایت همه جانبه خود را از تلاش‌هایی که دولت عراق برای حمایت از مردم این کشور مبذول می‌دارد اعلام می‌کند.

شورای امنیت همچنین در بیانیه خود قبایل عراقی، مسئولان محلی و نیروهای امنیتی استان الانبار را به ادامه همکاری‌هایشان برای جنگ علیه خشونت و تروریسم دعوت و بر اهمیت حفظ وحدت ملی در عراق تاکید کرد.

در همین حال، منابع عراقی اعلام کردند که درگیری‌ها میان ارتش عراق با گروه‌های مسلح در شرق شهر الرمادی در استان الانبار همچنان ادامه دارد.

محمد خمیس ابوریشه، یکی از رهبران قبایل الانبار اعلام کرد که افراد قبایل و پلیس موفق شدند بخش‌هایی از شهر الرمادی را از کنترل گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به "داعش" خارج کنند.

شهر فلوجه نیز شاهده درگیری‌هایی در مسیر سریع‌السیر شرق این شهر بود اما همچنان آرامش نسبی در این شهر حاکم است و تاکنون ده‌ها خانواده از این شهر به خاطر ناآرامی‌ها مهاجرت کردند به نحوی که هلال احمر عراق اعلام کرده تعداد خانواده‌هایی که از این شهر مهاجرت کرده‌اند حدود 13 هزار خانواده است.

از سوی دیگر، انور امین، فرمانده نیروی هوایی عراق اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش موفق شدند 60 درصد از قدرت گروه‌های مسلح را کاهش دهند.

در همین حال جمعی از خطیبان جمعه عراق در شش استان این کشور در نشستی بر حمایت اهالی استان الانبار از دولت در رویارویی علیه القاعده تاکید کردند.

در این نشست که با شعار "الانبار نماد مبارزه‌طلبی و پایداری است" حمایت اهالی این استان از ارتش اعلام شد.

منابع پزشکی در استان الانبار نیز اعلام کردند که از آغاز عملیات نظامی در تاریخ 30 دسامبر در دو استان فلوجه و الرمادی 60 غیرنظامی کشته و 300 تن دیگر زخمی شده‌اند.

بنا به گزارش این منابع در الرمادی 43 غیرنظامی کشته و 166 تن دیگر زخمی شدند. همچنین در فلوجه 17 تن در درگیری‌ها کشته و 132 تن دیگر زخمی شدند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    1 0
    جهان بر ضد تروریسم متحد شود.