توافق نهایی عراقچی و اشمید/واکنش کاخ سفید به طرح سناتورها:اگرخواهان جنگ باایران هستید، بگویید

درحالی که نمایندگان ایران و 5+1 شب گذشته در وین به توافق در زمینه رفع اختلافات رسیدند برخی سناتورهای حامی رژیم صهیونیستی سعی می​کنند توافق ژنو اجرایی نشود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین روز جمعه دومین دور مذاکرات عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان ومعاون  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به پایان رسید. طی دو روز مذاکره فشرده بین عراقچی و اشمید در ژنو، راه حل مسائل باقی مانده در خصوص نحوه اجرایی شدن توافق ژنو در سطح مدیران ارشد سیاسی میان جمهوری اسلامی و کشورهای 1+5 مورد بررسی و جمع بندی قرار گرفت.

آنگونه که تسنیم گزارش کرده است پس از پایان این دور از مذاکرات ؛ سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اعلام خبر پایان مذاکرات ژنو اعلام کرد که درباره مسائل باقی‌مانده به توافق رسیدیم. مذاکره کننده ارشد کشورمان با اعلام اینکه هیچ اختلاف نظری بین ایران و گروه 1+5 باقی نمانده است، گفت که تأیید نهایی منوط به تصمیم پایتخت‌ها است.وی در ادامه افزود که بیانیه‌ای طی روزهای آتی در صورت موافقت رسمی همه طرفین با متن آن منتشر خواهد شد.

در همین حال برخی از سناتورهای آمریکا در تلاش هستند تا طرحی را به تصویب برسانند که بر اساس آن تحریم ها جدیدی علیه ایران وضع شود. این اقدام احتمال شکست در مذاکرات هسته​ای با ایران را بالا می برد. آنگونه که مهر گزارش کرده است، کاخ سفید در واکنش به تلاش سناتورها برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران اعلام کرد که اگر عده‌ای خاص از اعضای کنگره خواهان جنگ هستند بهتر است این مطلب را به اطلاع مردم آمریکا برسانند.

"برنادت میهان" سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید با بیان این موضوع در ادامه گفت : اگر برخی از اعضای کنگره می خواهند که ایالات متحده دست به اقدام نظامی بزند، باید در برابر مردم آمریکا این سخن را بگویند. به گفته میهان، طرح سناتورها در تضاد با اقدام مسالمت جویانه دولت برای برطرف کردن نگرانی‌های جامعه جهانی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران است.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اظهار داشت طرح پیشنهادی سناتورها جامعه جهانی را دچار تفرقه کرده و باعث می شود ایران نیز موضع سخت تری بگیرد و مذاکرات احتمالا پایان یابد.

برنادت میهان همچنین گفت که اگر اعضای کنگره خواهان جنگ با ایران نیستند، چرا باید از طرحی حمایت کنند که احتمالا راه را بر دیپلماسی می بندد و آمریکا را بر سر دو راهی جنگ یا پذیرش پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران قرار می دهد.

27219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 332005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 45
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عرشیا A1 ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    هزاران افرین بر تیم دیپلماسی ایران .به امید روزی که با توافق همه جانبه تمام افراطیهای خارجی و ایضا داخلی برای همیشه از صحنه روزگار محو بشوند .
    • مهرداد IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      اینایی که منفی میدن احتمالا طزفدار صهیونیستها نیستند ؟ خدا عاقبتون رو بخیر کنه .
    • بی نام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      چقدر شما ساده اید این حرکت سنا ودولت آمریکا بازی سیاسیه به زودی بهتون ثابت می شه
    • مسعود -ر A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      17 5
      بی نام دومی: دیپلوماسی یعنی همین دیگه! یا باید دعوا کرد یا باید صحبت کرد. در ضمن صحبت کردن به این معنی نیست که از حق و حقوق صرف نظر کرد! نه اینطور نیست! این مذاکرات همانطور که رهبر عزیز فرمودند موجب میشود چهره واقعی آن کس که نمیخواهد مسالمت امیز رفتار کند آشکار شود. و در ضمن آن چهره ای که از ایران در دنیا به عنوان کشور و ملت خطرناک ساخته اند از بین خواهد رفت. پس ما در هر صورت پیروز هستیم.
    • بی نام IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      15 4
      اینایی که میدن از طرف کیهان و افراطی ها هستن
    • بی نام A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      6 1
      يعني اين هميشه در صحنت تو حلقم،ايول
    • یکی A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      7 2
      توی این دنیا تقریبا همه چی بازی سیاسی امیدوارم اینو متوجه بشی
    • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      7 4
      بی نام جان توهم توطئه است دیگه، کار کار انگیلساست. :)))
    • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      16 4
      بی نام جان ما ساده بودیم که 84 نرفتیم به هاشمی رای بدیم، گذاشتیم اون 8 سال کذایی تو تاریخ مملکت ثبت بشه... در ضمن الان دیگه ساده نیستیم گلدااااریم
    • میلاد4060 A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      آخه دلتون به کجای توافق خوش است این همه امتیاز دادیم هیچ امتیازی نگرفتیم اگه این کار برای ایران امتیاز محسوب میشه من کل مذاکراتو تو 10 دقیقه جمع می کنم!!! کمی برید توافق اولیه رو مظالعه کنید بعد از روحانی و ظریف تشکر کنید!!!
    • امیر IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      9 1
      شما دقیقا چند وقته دچار توهم توطئه هستید؟
    • مرضیه IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      12 0
      خطاب به بی نام : دوست عزیز اصلا ما ساده ، شما پیچیده ! فقط چوب لای چرخ ما نذارید لطفا...
    • من خودم تنها A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      9 1
      اونایی که به حقایق منفی میدن درک چندانی از وضعیت منطقه ندارن و فقط دنبال گیردادن به مسئول یا یک شخصیت هستن ولی نمیدونن که همین تلفن همراهی که تو دستشون هست تکنولوژیش دست همین کشورهاست واگه نمیخواستن به ایران گوشی بدن کسی نمیتونست کاری کنه جز تیم مذاکره کننده که انصافا نسبت به(دولت) قبل خوب عمل کردن...نمونش اپل استور و گوگل پلی که وقتی رابطمون بد شد روی ایران بستن.بیایید حقایق رو ببینیم و خودمون به خودمون منفی ندیم............
    • رکسانا IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      21 0
      آقای بی نام و میلاد 4060، این همه امتیاز مفت و مجانی به چین و روسیه دادیم ، حالام یک امتیازهایی به آمریکا بدیم، چه اشکالی داره. مردم خسته شده اند. ظاهرن شماها نفستون از جای خیلی گرمی بلند میشه که همچنان دنبال خط و نشان کشیدن، تحریم و جنگ هستین! دست دستگاه دیپلماسی ایران درد نکنه! اگر نتیجه مثبتی حاصل بشه ما خیلی هم ممنون و سپاسگذارشون هستیم!
    • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      0 0
      عرشیا جان از صحنه روزگار حذف کردن خودش یک نطر افراطی است
    • اریا A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      3 2
      آقا میلاد و دوست ناشناس شما باید با 1نگاه به منفی هایی که بهتون دادن متوجه این امر بشید که مردم ما با حرف ها و سیاست های شما مخالفن و خواهان رابطه حسنه با امریکا و غرب هستن پس خواهشن هیییسسس........
    • بی نام A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      2 3
      پاسخ به میلاد... این همه ضرری که این 8 سال بابت این قضیه کردیم رو چی.. اصلا میتونی حساب کنی؟
  • حسین IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    8 0
    100 بار از این حرف ها شنیدیم که توافق شد و....... تا در عمل پول های ایران آزاد نشود و تحریم ها برداشته نشود نمیشود باور کرد و نباید باور کرد.
  • محمد A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    8 4
    دنیا بداند : ما ذلت نمی پذیریم .........................
  • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    20 3
    به نظرم خانم سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا لب مطلب رو صاف و پوست‌کنده بیان کرده و این سوالیه که باید از نمایندگان تندروی کنگره و تندروها در ایران پرسید... جنگ می‌خواید؟ یه جا با هم قرار بذارید اینقد همدیگرو بزنید که همتون با هم به درک واصل شید و ما از شرتون رها شیم.
  • علی.مطالعات 92 IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    11 1
    با عرض احترام و خسته نباشید خدمت استاد گرانقدرم دکتر عراقچی،خداقوت... امیدواریم که با سنگ ندازی های برخی کشورهای منطقه (عربستان) و بویژه برخی مطبوعات داخلی (...) مواجه نشویم.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    3 5
    چرا ما با كلمات خارجي درگيري داريم؟ بالاخره نام اين خانم اشميت است يا اشميد
  • بی نام A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    روحانی ظریف تیم مذاکره کننده مچکریم. این روزها رو 8 سال تو رویا می دیدیم
    • بی نام EU ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      129 1
      منم خوشحالم اما این انتظارات حداقلی و کف مطالبات یه زندگی عادیه. رویا زندگی در رفاه و اسایش و امنیته
  • سعید A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    خسته نباشید دمتون گرم
  • محسن اکبری A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    4 3
    الان چهار ماهه این منفی دهنده ها دارن میگن به زودی بهتون ثابت میشه ....!! غافل از اینکه الان چند دهه است که به ما ثابت شده
  • ایرانی A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    4 1
    برنادت میهان،به کسانیکه خواهان جنگ اند بگو ایران نه عراق است نه افغانستان...اگر پیشرفته ترین تجهیزات رو هم بکار بندید هنوز هستند و بسیارند کسانی که با خونشان بر آتش جنگ طلبی تان بتازند و جهنم را برایتان تداعی کنند. البته میدونم خبر انلاین این نظر رو قرار نمیده
  • آبين IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    9 0
    در اين مقطع دولت آمريكا با حكومت ايران خوب تا ميكنه بهتره دست از شعار مرگ بر آمريكا برداريم
  • بی نام IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    11 3
    اونجا هم مثل ايران شعبون بي مخ داره ها!
  • محرمی A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    11 1
    با صحبتهایی که مقام معظم رهبری فرمودند(19دی) میشد حدس زد که بزودی سناتورهای صیهونیست تلافی خواهند کرد
  • حمید A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    2 19
    روزی رو میبینم که این ندونم کاریهای این دولت باعث شه باز یه احمدی نژاد دیگه ظهور کنه. هی افراطی افراطی میکنن تا تفریطهای خودشون رو توجیه کنن. همین. اگه دولت قبلی در مذاکرات به جای دیالوگ منولوگ داشت،‌این دولت به جای مذاکره التماس میکنه. اگه این انتقادات صهیونیستیه من تندروترین صهیونیست تاریخم
  • بی نام US ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    9 4
    چو ایران نباشد تن من مباد
  • ماتینا A1 ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    9 3
    مردم آمریکا هم مثل مردم ایران خواهان صلح و دوستی اند، امیدوارم برنامه ها طوری پیش بره که هم ما وهم اونا بتونیم از کشور هم دیگه دیدن کنیم.
  • بی نام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    10 4
    يك دعا هست كه مي گويد خدا عاقبت ما را عبرت ديگران نكند . امروز هم كه با خيال راحت و دور از احتمال جنگ در حال مذاكره با امريكا هستيم به لطف حماقتهاي صدام حسين و البته گير كردن امريكا در باتلاق عراق و عدم تمايل انها براي تكرار آن ماجراست . آنچه در عراق گذشت بايد آينه عبرت تندروهاي داخلي و خارجي باشد كه در جنگ هيچ كس برنده نمي شود . شما چين و كره شمالي را با هم مقايسه منيد ، چين كسوري بود كه كمونيست و دشمني با امريكا را به كره صادر كرد اما حالا خود يك نظام ابرسرمايه داري شده و در حال چپاول كردن منابع طبيعي كره شمالي است و به ريش نداشته مردم بيچاره آنجا مي خندد
  • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    5 6
    توافق نهایی یعنی چه؟ یعنی به زودی تحریمها برداشته خواهد شد؟ یعنی بیکاری از بین میرود؟ قیمتها به 4 سال پیش بازمیگردد؟ یعنی میتوانیم حداقل هفته ای یکبار به فرزندانمان گوشت و مرغ بدهیم بخورند؟
  • مسعود IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    8 4
    مردم ايران ديدند كه در سياستهاي خارجي 8 سال گذشته چه بلايي بر سر كشور و مردم در همه حوزه ها آمد از اقتصاد بگيريد تا سياست داخله و خارجه و فرهنگ و محيط زيست و ... . ديگه بسه. مردم ديگه طاقت ندارند انتخابات اخير هم راي قاطعي براي تغيير وضعيت وخيم و روشهاي غلط و اشتباه بود. مردم به خوبي ديدند كه از كنار تحريمها عده اي خاص چگونه با ويژه خواري به ثروتهاي كلان و نجومي و غيرقابل تصور دست يافتند . همانگونه كه در ايران كاسبان تحريم وجود دارند كه منافع خود را كه در اقليت محض هستند به منافع عموم مردم ترجيح مي دهند در آمريكا نيز اين لابيهاي رانت خوار و اين كاسبان وجود دارند. شايد روشهاي رانت خواري و كاسبي شان فرق كند اما در هر حال هر دو جماعت در ايران و آمريكا حسابي كاسبي مي كنند.
  • شهروند IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    3 2
    پاسخ به میلاد. بله ما خیلی امتیاز دادیم ولی این در شرایطی که ما تک وتنها بودیم در مقابل یک دنیا. مث ابتدای شروع به کار کشور چین تا می تونست یه خریدار باج میداد. زیر قیمت تولید می فروخت تا زمانی که تولید کننده اون محصول تو بازار هدف حذف میشه واون وقت شروع به ترک تازی می کنه و خریدار هم مجبوره باهاش کنار بیاد.این اول کاره فقط امیدوارم . در ادمه از اون ور بام نیفتیم و مسئولان به جای توافق به انفعال نرسند.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    0 13
    اگه یک درصد اونا تحریم جدید تصویب. کنند اون وقت روحانی. هست که زشت ميشه خداوند کنگره را نابود کند.
  • بی نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    6 4
    روحانى متشکريم
  • بی نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    1 3
    خداییش خیلی جالبه تفکر افراطی های راست ایران و راست آمریکا و اسرائیل شبیه به هم شده...
  • حمید A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    1 2
    آقا میلاد شما راهکاری داری پیشنهاد بده شما در چه مقامی هستی حتمن مریض نداری تا بدونی تحریمها با دارو چکار کردن نفست از جای گرم در میاد اگه هم دست راستی هستی که تکلیف مشخصه شما تحریمها رو برای چاپیدن مردم میخاین به نام استکبار به کام شما
  • رضا RO ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    2 0
    ببنید چه ماهرانه تیم هسته ای کاری کرده که حالا خود آمریکایی ها می ترسن که اگه مذاکرات متوقف بشه به ضررشونه این خودش یعنی پیروزی
  • دوست IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    0 3
    خدا کنه جنگ بشه ملک ارزون بشه نمیخواهید روزی بشه نیاوران بشه متری یک میلیون پس بیایید همه دعاکنیم کنگره فرمان جنگ بده
    • ali IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
      0 0
      خیلی کوته فکری. متأسفم.
  • بی نام EU ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    1 0
    ﺍﻳﻦ ﺳﻨﺎﺗﻮﺭﻫﺎﻱ ﺗﻨﺪﺭﻭﺍﻣﺮﻳﻜﺎﻳﻲ ﻇﺎﻫﺮﺍﺗﻮي ﺍﻳﺮﺍﻥ ﻋﻮﺍﻣل ﻧﻔﻮﺫﻱ ﺩﺍﺭﻥ.ﺩﻭﺗﺎﺩﻭﻟﺖ ﺑﻌﺪﺍﺯ 35ﺳﺎﻝ ﺩﺍﺭﻥ ﺑﺎﻫﻢ ﺧﻴﻠﻲ ﻣﻨﻂﻘﻲ ﻣﺬﺍﻛﺮﻩ ﻣﻴﻜﻨﻧﺪﺑﻪ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻫﻢ ﻣﻴﺮﺳﻨﺪ ﻭﺍﻧﻮﻗﺖ ﺗﻮﻱ ﺩﻭﺳﻮﻱ ﺍﻗﻴﺎﻧﻮﺱ ﺍﻃﻠﺲ ﻳﻚ ﻋﺪﻩ ﺍﻱ ﺩﺍﺭﻥ ﺧﻮﺩﺷﻮﻥ ﺑﻪ ﺍﺏ ﺍﺗﻴﺶ ﻣﻴﺰﻧﻦ ﻛﻪ ﻣﺒﺎﺩﺍ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺭﻭﻱ ﺧﻮﺵ ﺑﺒﻴﻨﻨﺪ.ﻭﺍﻗﻌﺎﺟﺎﻱ ﺗﺎﺳﻒ ﺩﺍﺭﻩ.ﻳﻌﻨﻲ ﺑﺎﺧﺘﻦ ﺗﻮﻱ ﺍﻳﻦ ﺍﻧﺘﺨﺎﺑﺎﺕ ﺍﻳﻨﻘﺪﺭ ﺑﺮﺍﺗﻮﻥ ﺳﺨﺖ ﺑﻮﺩ.