آقای روحانی در دیدار با هنرمندان حرف هایی زد که حالا حالاها مناقشه برانگیز خواهد بود. یکی از جملاتی که ظاهرا برعده ای و از جمله آقای رحیم پور ازغدی گران آمده است این جمله بود: تقسیم هنرمندان به ارزشی و غیر ارزشی بی معناست. آقای رحیم پور ازغدی در جشنواره عمار فرموده اند این جمله از اساس غلط است چرا که در قرآن هم شعرا به دو دسته تقسیم شده اند.

آقای ازغدی را از سال های دور می شناسم، اگر بگویم آدم ناخوانده و نامطلعی است، بی انصافی کرده ام اما این را به ضرس قاطع می توانم گفت که جهان را از منظر سیاست می نگرد و مصداق تام و تمام سخن حضرت مولاناست که فرمود:

پیش چشمت داشتی شیشه کبود

زان سبب عالم کبودت می نمود

و درست به همین دلیل سخنش چندان قابل اعتنا نیست. اگر آقای ازغدی را آدم آزاد منشی می دانستم که بی ملاحظه قدرت سیاسی این و آن به نقد سخنانشان می نشیند،در تعرض او به حسن روحانی ایرادی نمی دیدم اما هشت سال در مقابل سخنان حکیمانه و ارزشمند معجزه هزاره سوم خاموش ماندن و گاه حتی تاویل های شبه حکیمانه و فلسفی از آن حرف ها ارائه دادن و آن گاه در همان آغازین روزهای حسن روحانی در مقابل حرف هایش رگ گردنی شدن، بی تعارف یعنی... و باز به تعبیر حکیمانه حضرت مولانا:

چون غرض آمد هنر پوشیده شد

صد حجاب از دل به سوی دیده شد

این مقدمه کوتاه را از این رو عرض کردم تا بدانید با نقد حسن روحانی مشکلی ندارم که مشکل غرض ورزی است و مسئله ای را غلط طرح کردن. آن هایی که در آن جلسه حضور داشتند و یا خبرمشروحش را در رسانه ها دنبال کردند می دانند که آن سخن(text) در آن زمینهcontext)) چه معنایی دارد. آقای روحانی بحث فلسفی نمی کردند، عده ای از هنرمندان به صراحت و بی ریا از مشکلاتشان گفتند و از موانعی که بر سر ارائه آثار هنریشان در جامعه وجود دارد. از بی سلیقگی ها و تنگ نظری ها و بی اعتنایی ها و...الخ. آقای رئیس جمهور در چنین فضایی و صدالبته در واکنش به آن ها که به وزیر ارشادش به دلایلی کاملا غیر فرهنگی کارت زرد داده بودند حرف هایی زد. حرف هایی که به نظرمن تا به امروز یکی از بهترین سخنرانی های ایشان بوده. یکی از درخشان ترین فرازهای ایشان درآن سخنرانی این جمله بود: اگر فضای هنری در افغانستان و عراق فعال بود اشغال این دو کشور امکان پذیر نبود. اگر عمری باقی بود فردا-پس فردا در باره این جمله خواهم نوشت. بگذریم. بله، در آن فضایی که عرض کردم آقای روحانی به قصد دلجویی از هنرمندان گفتند: تقسیم هنر به هنر ارزشی و غیرارزشی کار بی معناییست و آن وقت آقای ازغدی در پاسخ چنان می گویند کانهو حسن روحانی نصاراست و چیزی از کتاب آسمانی مسلمانان نمی داند. این که در سوره مبارکه شعرا چه آمده را طفلان دبستانی هم می دانند، بحث بر سر تفسیر قرآن نیست، بحث بر سر این است که بسیاری از مدعیان ارزش مداری با تقسیم بندی هایی از این دست چه جفاها که برهنرمندان و دلسوزان حقیقی این آب و خاک روا نداشتند و در عوض چه آدم های بی هنر و ریاکاری را که برنکشیدند. بحث بر سر این است که تقسیم بندی هایی از این دست به ابزاری بدل شده برای به عزلت کشاندن بسیاری از هنرمندان متعهدی که در هنرمند بودنشان و در شرافتمند بودنشان هیچ آدم منصفی شک ندارد. بحث بر سر این است که با طرح مباحثی این چنینی سال هاست که صورت را نکو گرفته ایم و اصلا و ابدا به این که دیگران دارند چه کارهایی در آن زیر صورت می دهند نداریم. سال هاست که دربند نقش ایوان مانده ایم غافل از آن که در بسیاری از موارد خانه از پای بست ویران است. آقای رحیم پور ازغدی علاوه بر بی ربط خواندن  سخنان آقای روحانی ایشان را به کاسبی کردن و دغدغه ریاست داشتن متهم کردند و این که کسی که چنین طرز تفکری دارد در مقابل خط امام و خط انقلاب و خط انبیا قرار دارد. چه می توان گفت؟ خیلی چیزها. اما مجال اندک است، پس فعلا این دوبیت حکیمانه را از حضرت خاقانی داشته باشید تا بعد:

کارکرد جهان دون عجب است

همه سوگ است و نام او طرب است

آن که نادان ستور او به تک است

وان که دانا کمیت او عقب است 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331934

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 151
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    مشکل اقای رحیم پور این است که فقط سخنرانی میکند و دیالوگ برقرار نمیکند نظرات ایشان غالبا بسادگی ابطال پذیر است استدلالات ضعیف و عوامانه دارند که در اینمورد هم عیان شده است اصولا کارکرد سخنرانیهای ایشان اقناع عوام است توصیه میکنم مخاطبان خود را تغییر دهند و از انها توقع بازخورد داشته باشند
    • فیلوسوفر IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      44 15
      کاملا موافقم.
    • الیمی A1 ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      38 33
      افرادی مثل رحیم پور به هیچ عنوان هدایت نمی شوند ::::: من دوستی دارم که ادعای داشتن علم لدنی می کند ::::::: از این دسته ادم ها تا دلتون بخواد زیاد هستند ..... اما اگه از همین آقا بپرسید که بلاخره باید در زندگی ثبات داشته باشیم یا تغییر ،،،،، بلد !!!! نیست جواب بده ..... حالا آقا برا ما غرب شناس شده !!!
    • بی نام IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      5 7
      جوک قشنگی بود خندیدیم
    • سلمانیان A1 ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      28 18
      1. بنده با مدرک دکترا و رشته فلسفه بسیار از استاد رحیم پور استفاده می کنم. 2. اگر به مخاطبان ایشان نگاه کنی یا اساتید دانشگاه اند یا دانشجویان. همگی هم جوان هستند. 3. ایشان ده ها سخنرانی در مجامع علمی دنیا داشته است که در تمام آنها فرهختگان با تواضع از سخنرانی ایشان استفاده کرده اند. راستی چرا اینقدر کودکانه درباره اساتید قضاوت می کنیم.
    • الیمی A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
      4 29
      دکتری فلسفه :::: شما بگید در این جهان بینی که آقای رحیم پور داره معرفی می کنه باید تغییر کنیم یا باید ثبات داشته باشیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اصلا شما خودت جواب بده :::: تازه این یک سوال هستش ::::: راجع به سنت و مدرنیته و برخورد منطقی با اون ،،، ایشون چه صحبت مثبتی تا به الان داشتند :::::::::::: در ضمن هر وقت تمام سخنرانی های ایشون رو گوش دادی بعد بیاین نظر بدین نه با 30 یا 40 تا سخنرانی !!! همش رو !!! درضمن باید صحبت بقیه رو هم شنید :::: تمام سخنرانی های استاد الهی ،،،، تمام سخنرانی های دینانی ،،،، تمام سخنرانی های جوادی آملی ،،،، تمام سخنرانی های دکتر سروش ،،،، تمام سخنرانی های استاد مطهری ،،،، تمام سخنرانی های شهید دکتر شریعتی :::::::::::: بعد می تونید در مورد استاد بودن یا نبودن ایشون صحبت کنید
    • دکتری الهیات A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
      9 35
      آقای سلمانیان من پای حرفای این آقا خندم می گیره ... واقعا جالبه ... چون صحبت های ایشون چیزی برای فکر کردن نداره ... یک مشت حرفهای عامه پسند
    • دکتر منفرد A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
      6 119
      کودکانه نیست واقع بینانه است ،،،، علوم انسانی حال حاضر به هیچ عنوان نمی توانند پاسخگو برای سوالهای عصر جدید باشند .
    • بی نام IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
      0 0
      نه که الآن شما هم نویسنده این کامنت و هم پاسخ دهندگان الآن در قله هدایت تشریف دارد...نه که با تحقیق به تحلیل سخنان آقای رحیم پور پرداخته اید، اصلا همتون علامه دهر خبر آنلاین ببینم چقدر بیطرفی، ببینم جرأتشو داری این کامنتو تائید کنی حس میکنم شما فقط کامنت هایی که به مزاقتان خوش می آید را تائید میکنید
  • رعوف A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    بسیار جالب و با دید شاید جدید به موضوع پرداخته اید.جای امیدواریه که تفکرات امثال شما چاپ میشوند.
  • صدرا A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    به نظرم حرف های ایشون که خیلی بیشتر بوی طرفداری سیاسی میده تا آقای ازغدی!!
    • بی نام A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      24 9
      حداقل حرفهاي ايشون(نويسنده اين متن) هيچوقت از صداوسيما پخش نميشه(صداوسيمايي كه مثلا از پول بيت المال هست)
  • علی IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    آقای سیدعبدالجواد موسوی، تمام حرفهات درسته ولی یه غلط ویرایشی داشتی. از مولوی نقل قول کردی و شعری گفتی ولی ایشون رو "حضرت مولانا" خطاب کردی. ولی در واقع ایشان فقط یک شاعر بزرگ فارسی و ایرانی هستند ولی مولانا (به معنی مولای ما) نیستند. لقب مولانا را طرفداران افراطی صوفیه برای ایشان باب کردند. بهتر است ایشان را "مولوی" بنامیم. یا هر لقب دیگر که دوست دارید. ولی استفاده از کلمه "مولانا" صحیح نیست.
    • بی نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      مولای ما علی علیه السلام و ائمه اطهار هستند. نه یک شاعر. و این از ارزشهای مولوی نمی کاهد. ایشان مثل حافظ و سعدی از افتخارات ایرانی و از بزرگترین شاعران کشورمان هستند. ولی مولای ما نیستند که به ایشان بگوییم مولانا.
    • بی نام A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      چه اشکالی داره ، مگر نه اینکه در کلام خداوند یکتا به اولیا و الوالامر اشاره شده ، شما از کجا میدانید ؟ شاید حضرت مولانا در نزد پروردگار مهربان در جایگاه این اولیا قرار داشته باشند . اگر تذکر شما بخاطر سنی بودن مولوی بلخیست ، باید بگویم این چیزها و این مرزها و گروه و دسته بندیها از وسوسه های شیطان است و همچنان که حضرت حق فرموده ، ملاک و معیار چیزهای دیگریست ، لطفا بیدار شوید
    • سلیمی A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      اتفاقا مولانا صحیح تر از مولوی است. چرا که مولوی صفتی است برای اشعار مولانا. در حقیقت مولانا تشابه لفظی دارد با آن مولانا که به معنای مولا و سرور ما است.
    • بی نام IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      مولوی در مقام و جایگاه اولیا و اولی الامر؟!! داداش غلو نکن دیگه.
    • رضا ب. IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      این دوستمون که در جواب گفته این دسته بندیها از وسوسه های شیطانه خیلی باحال تشریف داره. اتفاقا رفیق گلم این متفرق شدنها و بی حرمتی به ساحت امام معصوم و جانشین برحق پیامبر هستش که از وسوسه های شیطانه. لطفا خودتون از خواب بیدار بشید.
    • علی IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      سلیمی جان خسته نباشی. اینکه گفتی "مولوی صفتی است برای اشعار مولانا" واقعا جمله ثقیلی بود. اونجور که ما میدونیم به علمای اهل سنت میگن مولوی. این رو هم میدونیم که مولوی بلخی قبل از شاعر بودنش مثل پدرش یه عالم دینی بوده. حالا ما میگیم اگه میخواید بهش بگید مولوی، باشه اشکال نداره، بگید، ولی انصافا مثل طرفدارای افراطی و دوآتیشه صوفیه بهش نگید مولانا. چون مولانا یعنی مولای ما. و ایشون که مولای ما نیست. همین... دیگه قضیه رو نپیچون عزیز.
    • بی نام A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      "مولانا" کاملا صحیح هست و ایشان هم مولای ما هستن.
    • بی نام IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      متاسفم که شما مولانا را به شاعری می شناسید گرچه خودش نیز از شاعری گریزان بود. مولانا قبل از شاعری مدرس و مفسر قرآن بوده.در ضمن کلمه حضرت به معنای آقا و بزرگ است و ایشان به واقع در بیان فلسفه اسلامی سرآمد بود.
    • لر بچه RO ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      چه گیری دادید به مولا نا و مولوی!! دوستان اینها اسم خاص هستن،حالا اینکه در ابتدا وجه تسمیهش چی بوده الله اعلم ولی چیزی که هست الان منظور از مولانا و مولوی یه شاعر خاصه که همه میشناسن وربطی به رابطه ی ولی و مولی علیه و این حرفا نداره!!!بعدم شما بهتره به نقد محتوای مقاله بپردازید تا جرئیاتی که به عنوان شاهد مثال آورده شده.البته اگه الان از منم ایراد نگیرید که این متن مقاله نبود و تعریف دیگه ای داره و از این حرفا.......!!!
    • احمد ت A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      این منفی - مثبت های مربوط به کامنت اول و پاسخ های اون مشکوک نیست ؟!!! آخه مطلب مهمی نبود که بخواد این همه جلب توجه کنه
    • حضرت مولانا EU ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      اینهمه مثبت برای این نظرها واقعا توی این سایت عجیبه . آقای روحانی درس فقه رو تا اجتهاد خوندن نیازی به تفسیر شماها ندارن /
    • بی نام NL ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      یا خدا . مثبت منفی هارو نگاه بکن . یا خبرانلاین بهت حمله کردن . یا واقعا تفکر مردم ایران اینه . قطعا در حالت دوم من و امثال من از ایران رفتنی هستیم . فقط دیر و زود داره
    • یا مهدی IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      "مولای ما" آخرین ذخیره زهرایی حسین است و امشب سالروز آغاز امامتشان است.
    • احمد IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      به این میگن مغلطه ؛ جناب علی آقا شماهم بنوعی راه آقای ازغدی را میروی!!! مگر هرکسی اسم این شاعر را مولانا گفت یعنی مولای ما !!!!
    • پاسخ A1 ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      بی دلیل نبود مولانا به قونیه((ترکیه)) سفر کرد و در ایران نموند چون می دونست ایرانی ها هیچ وقت نمیتونن ارزش واقعی شو درک کنند هر سال برای مولانا در ترکیه جشن میگیرند ما حتی برای فردوسی هم این کارو نمیکنیم
    • مهدی IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      دمت گرم علی آقا خیلی قشنگ بحث رو به بیراه کشیدی. مگه حرف اقای موسوی سر اسم مولوی یا مولانا بود ؟!!! اصل مطلبو گرفتی ؟ متوجه شدی چی گفت ؟!!!!
    • الیمی A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      هر جا که این علی آقا هست !!!!! تا دلت بخواد مثبت هم هست اون هم برای خودش !!!!! برای پست های اقای اعلمی فریمانی هم همین مولانا و ... رو نوشته و خودش برا خودش مثبت زده .... این بار اولش نیست .... حالا آقا علی بدان که مولای هر کس اگر عقل او باشد نه در این دنیا ضرری می کند نه در آن دنیا ::::::::: سوره یونس آیه 106 و 107 ::::: غیر از خدای یکتا کسی را مخوان که به حال تو نفع و ضرری ندارند ، و گرنه از ستمکاران خواهی بود و اگر خدا برای تو ضرری خواهد هیچ کس دفع آن نتواند کرد جز خود او و اگر خیر و رحمتی خواهد احدی رد آن نتواند کرد خدا فضل و رحمت خود را به هر کس بخواهد می دهد و او آمرزنده و مهربان است :::::::::::
    • بی نام EU ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      22 49
      خبر ببند این نظر سنجی های دروغ رو همه میدونیم که اعتدالگرای و دکتر روحانی اکثریت مطلق آرا هستند .
    • سینا IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      هر کسی از ظن خود شد یار من / از درون من نجست اسرار من ... واقعا متاسفم که چقدر در به بیراهه کشاندن مسائل و مغلطه کردن و انگ زدن به دیگران استادیم.
    • بی نام IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      40 9
      بحث دولت محبوب دکتر روحانی نیست. بحث اشتباه ویرایشی آقای موسوی در بکار بردن اشتباه کلمه "مولانا" است.
    • رضا IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      26 53
      این آقا در حدی نیست که سخنان استاد رحیم پور رو نقد کنه
    • بی نام IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      7 151
      مولوی نگید. کوچه مرغیها رو در ذهن تداعی میکنه.برای یه فارسی زبان مولانا "مولای ما" را به ذهن متبادر نمیکنه.هر چند که دلیل پیدایش مولانا همین چیزی هست که شما فرمودید. اما مردم امروز با مردم قرن هفتم فرق میکنند و منظورشون ملای ما نیست.
    • بی نام US ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      دوستان مذهبی! منفی و مثبت ها هم حق الناس هست ها! دستکاری نکنید لطفا. خیلی جالبه. در کشور ما در بحث منفی مثبت ها هم قشر مذهبی و متدینین عدالت رو نسبت به باقی جامعه رعایت نمیکنن. و اینجا هم از امتیازات و ابزارها و روش های غیر عادی ای که دارن استفاده میکنن و حق بقیه رو ضایع میکنن.
    • علی IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      271 8
      دوستان عزیزم لازم میدونم این توضیح را بدهم که هرگز شکی در عظمت شعرهای مولوی ندارم و بنظرم مولوی، فردوسی، حافظ و سعدی چهار ستون اصلی شعر و ادب فارسی هستند. من انتقادم تنها به اغراق کردن و غلو در مورد مولوی بود. و عرض کردم استفاده از کلمه "مولانا" برای ایشان ناصحیح است. بنظرم از نظر شعر ایشان می تواند یک مرجع مفید باشد ولی از جنبه های دیگر، نمی توانند. و در جنبه های غیر از شعر، قطعا منابع و مراجع صحیح تری برای رجوع وجود دارد.
    • بی نام US ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      20 74
      آقای علی به شما و همفکرانت توصیه میکنم در این بیت «حضرت مولانا» که وصف شماست کمی اندیشه کنید! پیش چشمت داشتی شیشه کبود / زان سبب عالم کبودت می نمود
    • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      13 76
      8 سال قبل هم شمارو مشغول جنگ و جدال برسر الفاظ بیخودی کردن که وضع این شد. تورو خدا ول کنین مولوی درسته یا مولانا اصل موضوع رو بچسبید و دیگه وقتش رسیده که بدونید اون مرد با سو استفاده از اعتقادات و ... حتی کیا رو هم فریب داد. آری اینچنین بود برادر
    • بی نام IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      11 21
      واقعا داره سر خبر انلاین چی میادش؟خبرانلاینی که مردم بهش اعتماد داشتن کجا هست؟سید عزیز میبینی؟حتی تو سایت ها هم مردم تحت فشار هستن.یه عده حمله کردن به سایت با کامنتاشون..با منفی مثبت هاشون.همه این منفی مثبت ها برعکس هست اشتباهی هست.در عرض چند ثانیه عوض شدش.نمونه دیگرش قسمت موبایل و خبر ایفون.برید اون صفحه ببینید امار منفی مثبت ها چجوری شده و چه توهین هایی شده.خبر انلاین مردم بهت اعتماد دارن ولی داری کاری میکنی مردم ازت زده بشن.یاده خبر انلاین بی طرف بخیر که طرف مردم بود.سید عزیز مردم پشتت هستن.اینا یک عده باج بگیر هستن که دارن با مثبت منفی ها و کامنتا بازی میکنند چون منافعی دارن.کامنت من تایید نمیشه سیدددددددد حداقل خودت بخون بدون دل مردم از خبرانلاین ناراحته..یکی به داد مردم برسه.افراطی هاا
    • بی نام IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      12 13
      جناب علی آقا لقب مولانا در اسلام فقط مخصوص اولیا و انبیا و اوصیا هستش نه هر کس دیگه ای.در ین دوره زمونه اگه مولوی شایسته این لقب نیست خیلیهای دیگه هم نیستن
    • بی نام IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      7 13
      دوستان این دو اسم رو به یاد داشته باشید..(((علی))که تو صفحه های سیاسی که مربوط هست به مطهری خاتمی هاشمی زیبا کلام و جریان88 و این نویسنده عزیز سید موسوی کامنت میذاره و امار مثبت منفی رو عوض میکنه.اسم دیگر هم..((باقر)) هست که مربوط به فناوری اطلاهات هست و دلال و فروشنده اپل هست و دشمن خونی سامسونگ تو قسمت موبایل و اینا کامنت میذاره و امار مثبت منفی هارو عوض میکنه...این دو شخص برای همه روشن شدن.سید تو اگر با مسولین خبرانلاین ارتباط داری حرف دل مردم رو بهشون برسون که مردم ازین وضع ناراضی هستن.مردم میخوان عدالت برقرار بشه نه سایت دست یه عده افراطی و دلال بیافته که با مردم بازی کنند.منم فکر نکنم نظرم تایید بشه ولی حداقل بخون سید و به مدیر سایت خبر بده که به داد مردم برسن.مردم دیگه بی اعتماد شدن!!
    • بی نام IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      14 56
      سیدعبدالجواد موسوی مردم پشتت هستن و ازت حمایت میکنند...درود بر شما
    • بی نام A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
      17 2
      خبرآنلاین اتفاقا نظراتی که مخالف شما باشد را اصلا تایید نمی کند ولی برای چندمین بار می نویسم بحثی که اینجا راه افتاده هیچ ربطی به سیاست و سیاسیون ندارد. این بحث فقط بیان می کند که استفاده از واژه مولانا کاملا اشتباه است. دلایل این موضوع هم کاملا در پیامها توضیح داده شده. فکر نمی کنم درک این موضوع خیلی سخت باشد. کسی با سیاست کاری ندارد.
    • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
      47 4
      متاسفانه عده ای از دوستان به اصطلاح روشنفکر با طرح مسائلی از قبیل تهمت کم و زیاد کردن آرای مردم و دیگر انگها این محیط را آغشته به سیاست بازی و از چشم انداختن میکنند. این دلیل نمیشود هرکسی با مثبت و منفی های خلاف میلش مواجه شود کار را به تقلب و تهمت دستکاری در مثبت و منفی بکشاند که این نیست اوایل شاید کمی برنامه های نرم افزاری مشکلی داشت که آن هم رفع گردیده بیائید در کنار هم از تجربیات یکدیگر به نحو احسنت استفاده نماییم و احترام یکدیگر را رعایت کنیم خبر آنلاین و دست اندر کارانش خسته نباشند.
    • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
      3 38
      جالبه نظرات بالا هم در عرض چند ثانیه امار منفی هاشون زیاد شد چون حرف دل مردم زده شده بود توشون و افراطی هارو لو داده بود که کیا هستن و با چه اسم هایی کامنت میذارن..مردم دیگه شمارو شناختن افراطی ها که دارید چیکار میکنید با خبرانلاین...
    • بی نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
      2 33
      اون دوست افراطی بالا کامنت داده و معلوم هست خودش امار مثبت و منفی هارو عوض کرده و من براش متاسف هستم حالا داره ماست مالی میکنه که اره نه همه چی درست هست.ببین اقای افراطی شکست خورده در انتخابات اینجوری میخوای به چی برسی؟همه فهمیدن شما یک گروه هستید که دارید امار مثبت و منفی رو عوض میکنید.کسایی که تو اقلیت هستن میان این کارارو میکنند که بگن ما رای داریم.خبرانلاین رسیدگی کن به این وضع که مردم همه ناراضی هستن ازین افراطی ها
    • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
      1 26
      منم برای شما متاسفم دوست افراطیم که خوده شما نظرات رو مثبت و منفیشو عوض میکنی
    • بی نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
      1 25
      درود بر مردم اگاه کشورم که دست این افراطی هارو رو کردن که امار مثبت منفی هارو تغییر میدن..بی ابروییش موند برای افراطی هایی طرد شده از کشور که 4 میلیون هم رای نداشتن...مردم با شما نیستن..شما تنها تر از همیشه هستین
    • جعفر IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
      0 0
      خیلی باحالی !!!!!!!! وسط دعوا داری نرخ تعیین می کنی !!!!!!
  • بی نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    14 57
    نکته سنجی شما بسیار متین و عالی اما جناب دکتر روحانی بعنوان شخص دوم مملکت در گفتن تعابیر خود میباید بشدت نکته سنج باشند و از گزک دادن به دست چنین افرادی بشدت بپرهیزند .در تایید پاسخ شما فرق ارزشی و غیر ارزشی را در تیر اندازی بی مورد یکی از دوستان ارزشی ما دیدیم که کل جامعه ارزشمداران ایران را زیر سوال برد چند روز یک کار بیخود و بی ارزش یک ادم ارزشی الت دست بهانه جویان خارج نشین شد .
  • سهراب IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    حرفاش بیشتر حب و بغض داره تا روشنفکر مابانه ......... آقای رحیم پور ازغدی رو میگم !!
    • الیمی A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      40 9
      افرین دقیقا همین طوره ... در سخنرانی که در جمع وزیر خارجه دولت احمدی نژاد و کلا دستگاه امور خارجه داشت و متاسفانه تلویزیون هم سانسور نکرد ایشون گفتند:::::: که این مردم شریف ایران که هی می گن شریف شریف ،،،، 200 هزار نفری بودند که رفتند جنگیدند حالا هی می گن مردم شریف و شجاع :::::::::: منظورش این بود که حتما بقیه بیشرف بودند .
    • بی نام A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      5 0
      حرفاش بیشتر حب وبغض داره تا روشنفکر مابانه:))) جمله بندیت منو کشته. خب مگه مجبوری از کلمات قلمبه سلمبه استفاده کنی؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    21 94
    با تشکر از آقای علی لاریجانی که رسانه ایشان حرفهای حق را آزادانه منتشر میکنند و خوشحالیم که رییس مجلسی داریم که از افراط به دور است.
  • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    سخنانشان صددرصد یا غرض و مرض ادا می شود
  • بی نام DK ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    32 86
    اگر نمی شناختمت می گفتم این حرفهات از روی صداقته اما تو این چند سال نوشته هاتو خوندم رنگ لعاب سیاسی داشته پس به دیگران انگ سیاسی نزن چون خودت بدتری
  • بی نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    آخه يه بار پاي صحبتهاي ايشون بشينيد و ببينيد چي ميگه؟! اگه دو كلمه حرف حساب توش بود بعد دو مورد ساير نظراتش مطلب بنويسيد!!!!
  • بی نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    35 5
    وان که دانا کمیت او عقب است!!
  • بی نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    امکانات و تریبون های گسترده بیت المال که در اختیار سخنرانی های منو لوگ ایشان قرار میگیرد نمونه بارز تبعیض و بی عدالتی است که توهم خود را محور حق دانستن و بقیه را باطل فرض کردن را نیز سبب شده. باید گفت دست آورد هنری،اخلاقی واجتماعی ملموس شما در سیستمی که 8 سال گذشته وجود داشت و شما از پشتیبانان و نظریه پردازانش بوده ای چه بوده ؟
  • بی نام EU ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    50 11
    بسیار مختصر وبسیار مفید
  • كاوه A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    اقا جواد موسوي ...از شما انتظار مي رود كه برخلاف سطحي نويسان و سياست بازها درباره هراظهار نظري با كنايه زدن به اينكه «پس چرا 8 سال ساكت بودين شروع نكنيد..».اين نوع استدلال مثل آنهايي است كه وقتي در مورد ماجراي تيراندازي مداح مشهور كسي انتقادي مي كند ناگهان لباس ارسطو مي پوشند و مي گويند« مگر خودت ديدي ؟مگه به چشم خودت ديدي؟»منظورم استدلال ها و گوشه كنايه هايي است كه در حد خاله زنكي سياست بازان است و ساحتش از شما بايد به دور باشد.قرار نيست تا ابد بگيد :«ا..ا...زرنگي ...پس چرا توي اون 8 سال حرفي نزدي ..»خوبيت نداره...بگذر از اين مرحله حكيم جوان.
    • بی نام A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      31 34
      صد در صد موافقم.علت اين همه منفي را هم نمي فهمم.آقاي موسوي حرف حقي دوستمان زده
  • محسن اکبری A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    ایشون با حرفای فلسفی و ته لهجه ی مشهدی با تمام احترامی که برای یک روشنفکر در هر سمت و سوی سیاسی که باشند قائلم اما باید بگم که دوره ی حرفای فلسفیه بدون پشتوانه دیگه به سر آ م د ه است .....
  • بی نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    از نابغه اى كه به احمدى نژاد ميگه« چريك متعهد به فقراى دنيا» انتظار بيشتر از اين دارى سيد؟ متاسفم واسه افرادى كه اين ادم رو نظريه پراز جديد خودشون ميدونن!
    • بی نام A1 ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      13 50
      باشه تو خوبی و همفکرانتون.
    • ارمین A1 ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      16 52
      برای خودت متاسف باش که تعصب چشماتو کور کرده
    • بی نام A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      10 26
      اونو تا حالا نشنیدم بماند که احمدی اصلا چریک نیست !!!! بعد آقا به نظرتون این طور نوشتن که (یکی ازدرخشان ترین فرازهای ایشان درآن سخنرانی این جمله بود:) زیاد ذوب شدن نیست می ترسم این روند ادامه بدید به از دست دادن دامن برسه پس سعی کنید اشتباه روحانی رو علی رغم گرایشات سیاسی بپذرید
  • بی نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    آقای ارغنده را زیاد جدی نگیرید هر آدمی اگر 8 سال در کما باشد بعد از بهوش آمدن به این زودیها به حالت اول بر نمی گردد.
    • هادی A1 ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      74 3
      منظورتون حسن رحیم پور ازغدی بود دیگه؟!
  • بی نام A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    70 10
    بازیگردان جملات قلنبه سلمبه ازغدی
  • امید IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    حرفهای تو قابل اعتنا نیست مثلا از ناپختگی تو همین که گفتی: "این که در سوره مبارکه شعرا چه آمده را طفلان دبستانی هم می دانند" واقعا! دوست داری سنگ روحانی رو به سینه بزنی بزن ولی حرف حق رحیم پور ازغدی رو نمی شه ندید گرفت
    • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      در این که موسوی می خواسته از رئیس جمهور مورد علاقش دفاع کنه شکی نیست ولی خودمونیم این که ازغدی بخواد به روحانی یاد بده که تو سوره مبارکه شعرا چی اومده هم دیگه خیلی ضایعه، خداییش خیلی تابلو که ازغدی دشمن قسم خورده حسن روحانیه.
  • بی نام A1 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    من که چنتا از سخنرانی های اقای پوراذغدی را دیدم و ایشون رو انسان بسیار دانشمندی یافتم. شخصی که هم زیاد میداند و هم در عقاید مذهبی خودش تند روی نمیکنه. شما گویا از ایشون کینه عمیقی به دل دارید که اینطور به ایشون حمله میکنید. ریشه این نفرت رو باید در جای دیگه ای جستجو کرد. شاید روزی روزگاری مثلا در مورد حجاب چیزی گفته که به مذاق شما جوان عزیز خوش نیامده و از ان زمان تصمیم گرفته اید که در هر فرصتی به ایشون بتازید. کدام حرف ایشون رو الان نادرست تشخیص دادید؟ این که هنر رو میشه به ارزشی و غیر ارزشی یا اخلاقی و غیر اخلاقی تقسیم کرد؟ این رو که هر کودک مدرسه ای هم تایید میکنه و میپذیره که همه چیز حتی هنر قابل تقسیم بندی به بد و خوب و معقول و غیر معقول و اخلاقی و غیر اخلاقی... است.
    • بی نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      تقریبا با هیچکدام از نظرات پورازغدی موافق نیستم. چون واقعا شورشو درآورده و همه صحبتهاش رنگ و بوی سیاسی (طرفداری از افراطیون) داره. ولی خب اتفاقا نظراتشو در مورد حجاب می پسندم. از معدود آدمایی هست که جانانه از ساحت حجاب دفاع میکنه. در مورد مسائل مذهبی و اعتقادی هم اگه مرتب قصدش نباشه که از مطلبی که میگه برداشت سیاسی به سود افراطیون بکنه، باهاش موافقم.
    • قاسم A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
      2 1
      در مورد صادق هدایت توهین بیجائی کرد که لایق خودش هست.
  • بی نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    26 97
    "با نقد روحانی مخالف نیستم اما غرض ورزی..." با این رویکرد شما چطور باید روحانی را نقد کرد!!! ... ... اینجوری..."به به این کار اقای روحانی... "چه چه ان کار اقای روحانی...! میگویند ازادی در ارائه نظر هست....به شرط انکه با من موافق باشد!!! اینطور که هرکس حرف بزند دارد غرض ورزی میکند !! هنر ایا ارزشی و غیر ارزشی ندارد؟!!...با این اوصاف محصولات هالیود همگی مفید اند حتی اگر به پیامبر اسلام توهین کنند..حتی اگر ایرانیان را با فیلم 300 نشان دهند و ... بی اساس تر از جمله "هنر برای هنر " تا کنون نشنیده ام.....کما اینکه بگوییم چاقو برای چاقو...
  • احمد A1 ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    24 19
    جناب آقای موسوی این عبارت که در سوده شعرا چه گفته است را بچه دبستانی هم میداند تعبیر درستی نیست وفهم قرآن فراتر از آن است که چنین تعبیر شود ضمنا به آقای ازغدی هم میگویم با عرض پوزش جنابعالی مفهوم شعر وشعرای قرآن رانفهمیده اید باید توجه داشته باشید که شعر وشاعر در قرآن ربطی به نظم سرایان ندارد
  • محمد حسین A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    24 19
    آخر من نفهمیدم آقای ازغدی چی گفته بود. من نمی دانم این از کی باب شده که در نقد یک نظر یا سخن یک کتاب می نویسیم بدون آنکه مخاطب بفهمد. اصلا حرف اصلی طرف چه بوده است. بابا خب یک پاراگراف هم می گفتی آقای ازغدی چی گفته؟
  • هادی A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    32 77
    آقای موسوی بزرگ شو عزیزم...
  • بی نام A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    31 65
    چند تا کامنت اولی ظرف چند دقیقه مثبتاش 300 تا رفت بالا خبر جان دیگه شورشو در اوردن بعضی دوستان ارزشی یه فکری برا این کامنتا بکن
  • بی نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    23 34
    طرف گفته قرآن می فهمی؟ تو میگی مولوی؟
  • جواد A1 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    74 9
    آدم هایی مثل رحیم پور ازغدی دیگران رو فقط یا سفید می بینند یا سیاه!
  • خبر A1 ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    31 50
    خبر آنلاین لطفا روشن کنید منفی و مثیت ها را خودتون دسنکاری می کنید یا توسط هکرها و ارتش سایبری تغیراتی کاملا واضح ایجاد می شود!حیثیت خود را کم کم جمع کرده اید،یک باره از دست ندهید
    • بی نام A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      9 5
      گویا مثبت ها رو خودشون خودکار به موراد انتخابی میدهند.
  • حسن A1 ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    53 5
    سلام افرین سید
  • جواد IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    9 30
    من درباره سخنان رییس جمهور محترم و آقای رحیم پور نظری ندارم ولی درباره مولانا به دو بیت از عبدالرحمن جامی اشاره می کنم در بزرگی این مرد: مثنوی مولوی معنوی// هست قرآنی به لفظ پهلوی// من نمی‌گویم که آن عالی‌جناب// هست پیغمبر، ولی دارد کتاب
  • بی نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    18 11
    بیکارترین نویسنده خبرآنلاین
  • بی نام A1 ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    15 21
    باز این سید ضد ولایت دهنش رو وا کرد.
  • امین EU ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    4 3
    بخشهایی از سخنان رییس جمهور: « هنر یعنی عروج فکر از سطح عادی به سطح متعالی؛ همانکه در عرفان و فلسفه اسلامی به عالم اعلی تعبیر می‌شود...همه هنر همین است که حکیم سخن فردوسی بزرگ گفته است مردمی بودن و صداقت، این همه هنر است... هنر، هر کار بدون عیب است و ما همه باید تلاش کنیم هنرمندانه حرف بزنیم، عمل کنیم و تعامل داشته باشیم، یعنی هنر مردمداری. هنر و ارزش، پیوندی ذاتی دارند...» سؤال: اگر تعریف کسی از هنر این بود، آیا در نگاه او می توان سکس و پورنو و... اساسا هنر نامید؟ و آیا اساسا کار غیر ارزشی یعنی کاری که انسان را از عروج و تعالی بازدارد هنر محسوب می شود؟ پس کاملا بجا گفت که هنر ارزشی و غیر ارزشی نداریم. هنر اگر هنر باشد ارزشی است همانگونه که انسان اگر انسان باشد حیوان ناطق است.
    • محمود IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      6 2
      احسنت. آری. اما مشکل اینجاست که خیلی از کسانی که خود را هنرمند می پندارند، هیچ وقت کارهایشان مصداق " « هنر یعنی عروج فکر از سطح عادی به سطح متعالی؛ همانکه در عرفان و فلسفه اسلامی به عالم اعلی تعبیر می‌شود.." نبوده و بل بر خلاف و ضد اینها بوده. اما در جامعه خود ما هم کم نیستند این طور افراد. که یا خود و یا دیگران آنها را هنرمند می پندارند. بحث یر سر واژه ها نیست. اگر سخنان حسن رحیم پور را هم بخوانید متوجه می شوید که صحبت او هم بر سر یافتن مصداق همین چیزهایی است که خود رئیس جمهور فرموده اند. درست که معنای اصلی هنر و هنرمند آنچیزی که آقای روحانی گفته اند. اما در عرف مثلا به هر کس که نقاشی می کشد هنرمند می گویند. و آقای رحیم پور هم بر اساس معنای عرفی گفته است که هنرمند ارزشی و غیر ارزشی داریم.
  • سامان IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    6 4
    سخن اقای پور ازغدی کاملا صحیحه واقعا منطقیه بعضی از اقایون مخالف حب و بغض دارند در ضمن متاسفانه یه عده ای تبدیل شدند به سخنگو و وکیل مدافعه اقای روحانی چرا با حرف حق اقای پور ازغدی برخورد جناحی می کنید مطلب اقای موسوی پاسخ سخنان اقای پور ازغدی نبود ایشون لطف کنند به جای مطرح کردن حرفهای بی ربط با موضوع جواب اقای پور ازغدی رو بدن
  • حاجب A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    3 3
    با سلام این رسانه را می پسندم علت آن همه پرسی و جمع آوری نظر مخاطبین است لطفآ خطی عمل نکنید و با طرح مسائلی از قبیل کم و زیاد کردن آرای مردم و دیگر انگها این محیط را آغشته به سیاست بازی و از چشم انداختن ننمایید این دلیل نمیشود هر که خلاف میلش مواجه شود کار را به باند بازی و تقلب بکشاند که این نیست اوایل شاید کمی برنامه های نرم افزاری مشکلی داشت که آن هم رفع گردیده بیائید در کنار هم از تجربیات یکدیگر به نحو احسنت استفاده نماییم و احترام یکدیگر را رعایت کنیم خبر آنلاین و دست اندر کارانش خسته نباشند
  • احمد A1 ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    5 1
    حالا این ازغندی جزو ارزشی هاست یا غیر ارزشی ها
    • بی نام IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      2 3
      آقا جان. اسمش ازغدی هست نه ازغندی. ازغندی از سربازجوها و شکنجه گرهای کمیته مشترک زمان شاه بود.
  • رضا A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    7 12
    نویسنده این مطلب یعنی اقای موسوی هم از دکتر روحانی بیسوادترست و هم از اقای ازغدی...مثلا با این نوشته میخواد اظهار فضل کند ...این یکی از بدبختی های جامعه ایران است
  • بی نام IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    36 5
    بیان عقیده آزاده ولی حق نداری برای تقویت حرفتان به قران بی حرمتی کنی
    • بی نام A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      9 34
      الان كجاش به قرآن بي حرمتي شد؟!
    • بی نام A1 ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      10 51
      خب كجاش بي حرمتي شد؟ به جاي اينكه منفي ميدي حرف بزن. اصلا هم منفي بده هم حرف بزن. كجاي اين متن به قرآن بي حرمتي كرده؟
    • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
      2 37
      آقا واقعا برام سئوال پيش اومده يكي جوابم رو بده كجاي اين متني كه خونديم به قرآن بي حرمتي شده؟
  • احمد A1 ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    8 5
    آن چه این نویسنده نوشته بسیار درست و متعدانه است. منبری های کم محتوایی که ذهن خود و دانش اندک خود را معیار حق و باطل می دانند نباید آنقدر حدی گرفته شوند که در جایگاه اندیشمندان قرار گیرند. آقای ازغدی منبری خوش سخنی است که هیج وقت سعی نکرده اندیشه های عمیق جهان نو و حتی جهان اسلام را به درستی مطالعه کند. او صرفا سخن گوی یک جناح تندروی سیاسی است که سعی می کند رنگ و لعاب اسلامی به آن بزند.
    • طه IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      4 0
      چه خوب بود جواب می دادید که آیا همه هنرمندان حتی مخالفان شما (احمدی نژادیها) ارزشی هستند یا خیر اگر جواب مثبت است تمام حرفهای شما نقض می شود و چه خوب بود حرفهای آقای رحیم پور را نقد می کردید نه ایشان را تخطئه و...
  • محسن A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    3 2
    به نظر میاد شما هم آقای موسوی نظر رحیم پور رو در مورد هنر ارزشی و غیر ارزشی تایید می کنید! مشکل شما سوء استفاده هایی هست که از این تقسیم بندی ها میشه! این ها ربطی به هم نداره و هر کدومشون در جای خودش باید بررسی بشه!
  • من A1 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    2 2
    بعضیا غرض دارن بعیضا مرض دارن!بعضیا ...... انصافا به من حق بدین که کمی نا امید باشم.
  • حافظ IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    2 2
    من متوجه نمیشم چرا سر چیزای بدیهی بحث میکنید خب بعله ... منم میدونم در سایه دین و اسلام به خیلی ها تهمت میزنن همونطور که در سایه ی دموکراسی و حقوق بشر اسرائیل میتونه همین الان کل تهران رو با یک بمب اتمی نابود کنه و کسی هم جرات نمیکنه حرفی بزنه ولی یادتون باشه همونطوری که از دین سو استفاده میشه از جمله ی " هنر برای هنر " هم میتونه سو استفاده بشه مثل زمان شاه که نگم بهتره............ از هرچیزی میشه سو استفاده کرد نه فقط "دین" البته بدبختانه الان توی دوره ای هستیم که دین برای بعضیا شده نون و آب ولی همه اینا دوره داره ... این نیز بگذرد !!! امیدوارم انشالله در دوره های بعدی یه "چیزهای دیگه" نشه نقاب برای "بعضی ها" متوجه هستید آقای موسوی ؟ منظورم دقیقا قضیه ی اینور بوم اونور بومه
  • آرش A1 ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    12 4
    به غضنفر ميگن فولدرهاي شخصيتو چه جوري تو كامپيوتر مخفي ميكني؟ميگه اسمشونو عوض مي كنم ميزارم غرب از نگاه استاد رحيم پورازغدي! اينجوري فكر كنم كسي ديگه فضولي نكنه
  • سجاد A1 ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    7 3
    جالبه ، هنرمندان و روشنفکران دولتی کم کم دارند از لاک خودشون بیرون میان . کسایی که همیشه تهمت دولتی بودن به این و اون می زدن حالا برای دولت و دولتی ها در مقابل هر نقدی قلم فرسایی می کنند . خیلی جالبه . خوب خودتون رو نشون بدید .
  • احمد IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    5 2
    چند خبر شما را خوانده ام. انصافا بدون تعارف یا هر چیز دیگری باید گفت در جمله "با نقد حسن روحانی مشکلی ندارم" ار افعال معکوس استفاده شده است.
  • بی نام A1 ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    8 5
    آقای رحیم پور از روشنفکران ناب و نادر این روزگار است که حرفهای بسیار اساسی و بدون غرض و مرض می زنند! که مخاطبان بسیار خاصی دارد!!!! از این گونه متفکرین عصر جدید بسیار کم داریم.!
  • بی نام IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    8 26
    ببین اصلاح طلب های دو زاری تواین سایتی که ب یشترین بودجه را به ناحق از دولت دریافت می کند در مدرد ادمی که همه زندگی لش در مورد اسلام وفلسفه بوده نظ ر می دهند با اون رییس جمهور بی سوادتون
    • بی نام A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      17 7
      ادم اطلاح طلب باشه اونهم دوزاری بهتر از اینکه اصولگرا باشه و اختلاس میلیاردی بکنه!!!!! ضمنا سواد افراد را کسانی امثال جواد تعیین نمیکنند !!! بلکه صحبت و شخصیت و فهم و اقبال اندیشمندان به آن فرد تعیین میکند!!!
    • جیم جارموش A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      10 3
      از شواهد اینطور بر میاد که جنابعالی و دارو دستتون دوزاری هستین و به خاطر ساندیس مجانی چه کارها که نمیکنید ! درضمن این سایت متعلق به اصول گرایان است نه اصلاح طلبان ! سواد شما هم که از سر و روی کامنتتان میباره هزار ماشالله 2 خط نوشتی 20 تا غلط املایی داری البته بیش از این هم از شما انتظاری نمیره
    • حسین IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      0 2
      اگر شما از مریدان ایشان هستید و پای سخنرانی های ایشان میشینید و اینطوری با احترام گروهی از انسانها رو مخاطب قرار میدهید که ...
  • محمد A1 ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    20 6
    تو این چند سال امثال ازغدی متکلم الوحده شده اند و خود فیلسوف پندار. 8 سال خزعبلات احمدی نژاد را تایید میکردند حالا یک دفعه کلام شناس و قرآن شناس شده اند.
  • محمود IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    9 6
    آقا سید عزیز؛ من بسیار علاقه مندم شما و همه ی دوستانی که اینقدر حساسند که نقدهایی که نسبت به دولت فخیمه و رئیس جمهور محترم وارد می شود مقرضانه است یا نه، بروند در آرشیو هشت ساله ی گذشته نگاه کنند و ببینند با این معیارها و ملاک های سنجش غرض ورزی! چند درصد از نقدهای انبوه وارده به رئیس جمهور کذایی سابق مغرضانه بوده و چند درصد غیر مغرضانه! اصلا آیا با این معیارها، نقدهایی که خود شمایان سابق بر این وارد می کردید مقرضانه بوده یا خیر؟؟ اصلا آیا می شود نقد غیر مغرضانه به این دولت وارد کرد؟؟ چرا خود شمایان نمی آیید و شیوه ی نقد غیر مغرضانه را به ماها که بلد نیستیم نمی آموزید؟؟ نکند مثل برخی ماها در طول هشت سال گذشته، گمان می کنید که دولت فخیمه معاذالله معصوم است و عاری از هر گونه خطا و اشتباه؟
    • يه دختر A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      8 3
      به نظر ِ من ِخواننده، ملاك روشنه: اگر هم در دولت قبل منتقد بوده اي هم در اين دولت، به اين معني است كه اعتراضهايت غرضورزانه نيست(مثل آقاي مطهري. ايشون هر نقدي به اين دولت بكنه، حتي اگه من ِ نوعي اون نقد رو قبول نداشته باشم ولي قبول دارم كه دلسوزانه هست و مغرضانه نيست) ولي بعضيها 8سال چشم‌بند بر چشمشان گذاشته بوده اند و حالا ،به ناگهان، بينا شده اند!
  • محمود IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    5 1
    ادامه کامنت قبلی که البته بعید است منتشر کنید آقایان بی غرض!! مخاطب کامنت هم خودتانید اول. نه مردم. نکته ی دیگر این است که حضرت امیر علیه السلام فرموده اند که به آنچه گفته می شود نگاه کن نه به کسی که سخن را گفته است. در حالی که شما از همان اول راجع به شخصیت آقای رحیم پور و آنهم نظر شخصی خودتان درباره آن صحبت کرده اید و بر اساس آن حرف ها را نقد کرده اید. اگر واقعا شما طرفدار بی غرضی و نقد غیر مغرضانه هستید و به شععور مخاطب هم احترام می گذارید، متن کامل سخنان ایشان را منتشر کنید. و چه خوب است که متن سخنان رئیس جمهور محترم هم در کنار آن باشد و بعد هم نقد خود را بگذارید تا خواننده اگر چیزی را می پذیرد، بر اساس شعور و منطق خودش باشد نه چیزی که شما با فنون ژورنالیستی تان به او منقل می کنید.
  • بی نام A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    8 15
    متاسفم میبینم اینطور بی رحمانه به اقای رحیم پورازغدی حمله میکنی. ادبت کجاست بچه؟ ایشون یک اندیشمند قابل احترام هستند. از فرصتی که برای نوشتن مطلب تو یک سایت داری سو استفاده نکن.
  • ععع IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    6 20
    رودکی پدر شعر ایران .
  • بی نام IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    5 6
    در همه اقشار جامعه ارزشي و غير ارزشي افراد وجود دارند چرا به شما برمي خورد آقاي هنرمند بي هنر
  • محمود A1 ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    4 1
    این شعر خیام را خوب بخوانید یکم تفکر کنید قومی متفکرند در مذهب ودین قومی به گمان فتاده در راه یقین می ترسم اران که بانک اید روزی کای بی خبران راه نه ان است ونه این
  • زارع A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    6 2
    واقعا این کامنتها خوندنیه!! تقریبا همشون به حاشیه پرداختند ولی به لب حرف این مقاله فقط چند نفر اشاره کردند!
  • ممدرضا A1 ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    5 2
    اگه بادقت سخنرانی روحانی رو میخوندین . ایشون هنر رو زیبایی معرفی کردن یعنی فرضا شعرای بدی که شمامیگین رو ، روحانی اصلا هنرمند نمی دونه که حالا سر خوب وبدش دعوا کنیم . چون هنر از دیدگاه ایشون یعنی زیبایی ...
  • بی نام IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    7 18
    این سایت و مخاطباش واقعا سطح پایین هستند
    • جیم جارموش A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      41 2
      کسی از شما دعوت کرده بیای همچین سایتی ؟ بدو برو سایت لنگه کفش دات کام یا ساندیس دات کام هرکدوم دوست داشتی من تضمین میکنم هم اون سایت هم مخاطبانش در حد شما هستند و احساس غریبی نمیکنی !
  • بی نام A1 ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    5 4
    احسنت عالی نوشتی دستت درست♥فقط کاش مینوشتی این رحیم کی هست؟!!!
  • بی نام A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    7 22
    خبر تا جلوی این حمله مفتضحانه اصحاب ضد حق الناس به کامنت ها رو نگیری من باهات قهرم حیف مقاله های خوب سید عزیز!
  • محمود IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    608 9
    مولانا افغانی بود نه ایرانی.
  • ali IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    15 13
    آقای موسوی پز روشنفکری گرفتی باز؟
  • بی نام IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    9 5
    اقای موسوی، افراطی گری چیز خوبی نیست.
  • عبداله IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    74 10
    یکی کردن هنرمند ارزشی و غیرارزشی کاسبی است/ عده ای که می گویند هنر ارزشی و غیرارزشی نداریم دغدغه ریاست دارند
  • باانصاف IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    41 6
    مرد و مردونه صحبتهای آقای ازغدی درسته. ایشون فرمودن: "من معنی این جمله را نمی فهمم که هنر ارزشی و ضدارزشی وجود ندارد. یعنی سینمایی که مروج شرک و خرافه است با سینمایی که مروج توحید و عبادت مساوی است؟ اینها به دنبال چیزی هستند که برایش کف بزنند، اینها دغدغه حقیقت ندارند، دغدغه ریاست دارند....."
  • بی نام A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    61 13
    ببخشید آقای موسوی شما خودت کی هستی و چه سوادی داری که میگی حرف آقای رحیم پور قابل اعتنا نیست ؟ بی حرمتی تا کجا ؟ ایشان نظرشان را داده و شما هم نظرت رو بده . در چه جایگاهی هستی که می گویی حرفهای ایشان قابل اعتنا نیست ؟ فکر کنم جنابعالی دچار توهم شده اید که درباره همه چیز نظر می دهید.
  • آوین A1 ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    9 12
    خب سید جان شما هم مطالبت عمدتا احساسی و بر مبنای گرایشات سیاسیِ. در اینکه آقای رحیم پور ازغدی هم سیاست زده هستند حرفی نیست اما خداییش آقای دکتر روحانی هم بعضی وقتا...!!! به هر حال از ایشون توقع دیگه ای هست. حالا دکتر احمدی نژاد بود یه حرفی!
    • بی نام IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      7 4
      آقای روحانی اصلا قصد ندارند پشت دین پنهان شوند بلکه سخنانشان را بر اساس اموزه های دینی بیان می دارند بی آنکه لباس دین به آن بپوشانند. از رفتار ایشان بسیار خشنودم چون در 8 سال گذشته به دین خیلی صدمه خورد و دولت قبلی تمام اهمال کاری های خودش را به پای دین و خصوصا مذهب می نوشت. آقای رحیم پور ازغدی هم هنوز تفکراتشان بسیار خام است چون آنرا در مواجهه با سایر افکار قرار نداده تا ایرادات فکری اش مشخص شود پس به بلوغ نرسیده. به قول مولانا: سخت گیری و تعصب خامی است/ تا جنینی کار خون اشامی است. آقای ازغدی هم فعلا در حالت جنینی است. امیدوارم بالاخره به دنیا بیاید!
  • بی نام IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    3 9
    افراطی های اصول گرا به این صفحه و کلا خبرانلاین حمله کردن
  • بی نام A1 ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    0 2
    پ فضای ......و شعر در این گفت و گو زیاد شده و همه یک چیزی گفتن ولی من میخوام مثل مردم گزوین اشعر واقعی بخوانم و آن این است " روحانی قهرمان شب هر جا دوست داری بمان " شاعر ر پ ا
  • احسان IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    2 4
    احسنت،استفاده کردم.
  • یوسف A1 ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    7 3
    پس از مدتها با نوشته ای از موسوی برخورد کردم و با شوق شروع به خواندن کردم؛ ببینم قلم موسوی این روزها چگونه می چرخد؟ متأسف شدم که دیدم سیاست چگونه عقل را زایل می کند! دریغ از کوچکترین ورودی به محتوای سخن رحیم پور. کل استدلال جناب موسوی: مقدمه الف) رحیم پور آزاد اندیش نیست و سیاست زده است. مقدمه ب) روحانی نصرانی نیست و قرآن خوانده است. مقدمه ج) روحانی قصد دلجویی داشته مقدمه ح) نقسیم ارزشی و ضد ارزشی موجب عزلت نشینی عده ای شده است نتیجه: پس نقد رحیم پور به روحانی وارد نیست.** در ضمن با آوردن چند بیت که خود موسوی مصداق کامل تری برای آنهاست، فحش های محترمانه ای هم به رحیم پور داده است! **بنده هم مثل شما در حال تلاش برای کشف ارتباط مقدمات با هم و با نتیجه هستم!
  • سجاد A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    3 2
    آیا یک انتقاد بدون بردن اسم طرف اشکالی داره .خوبه نگفتین آقای رحیم پور گناه کبیره انجام داده چون یک انتقاد کرده .به نظر من انتقاد اقای ازغدی رو باید دربارش بحث کرد که انتقاد درستی هست و دلیل خوبی هم آورده .والسلام
  • مهر A1 ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    3 6
    این آدم رو تلویزیون جمهوری اسلامی بزرگش کرده و الا کی اینو میشناخت آخه؟
  • مجید A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    4 0
    نقد آقای موسوی کاملاً سفسطه آمیز و دست بر قضا متاثر از سیاسی بازیی است که خود، آن را دارند نفی می کنند!اینکه تقسیم بندی هنرمندان به ارزشی و غیر ارزشی در این سالها بهانه و دستاویزی برای طرد کردن برخی هنرمندان شده است گیرم درست باشد اما بحث دیگری است.آقای موسوی با زیرکی گزاره ی "تقسیم هنرمندان به ارزشی و غیر ارزشی را "-که مورد مناقشه است- تبدیل می کنند به: "سوءاستفاده کنندگان از تقسیم بندی هنرمندان به ارزشی و غیر ارزشی" و می گویند:این تقسیم بندی "به ابزاری بدل شده اند برای به عزلت کشاندن بسیاری از هنرمندان متعهد"! بله ما نیز این را محکوم می کنیم.اما صورت مسئله این نیست!در هر حال به نظر بنده اقای روحانی عزیز در این باره سهوی فرموده اند وگرنه خود بهتر از هر کس دیگر قائل به مرزبندیهایند.
  • بی نام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    2 4
    وقتی تریبون را 8 سال به دست بگیری دیگه نمی تونی کنترل کنی خودتو آقای ازغدی مملکت 8 سال رفت به باد فنا جیکت در نیامد وااسلاما کشیدن شما ها از روی اسلام شناسی شما نیست از روی حب و بغض شماست نمی بینید چیزی را که به آن معتقدید چه بلایی به سر همه در آورده زودتر توبه کنید و برگردید شاید خداوند از سر تقصیراتتان بگذرد !!!!!!!
  • م-ا IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    2 1
    حرفهای آقای رحیم پور از روی دلسوزی است نه از روی حب و بغض
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
    2 0
    8 سال چنین و چنان شد آقا اذغدی حرفی نزد؟ می خواید شخصیت طرف و تخریب کنید اونوقت به دروغ متوسل میشید؟ شما برو بگرد ببین ایشون توی این 8 سال حرفی در نقد از دولت و مخصوصا ماجرای سه هزار میلیارد زدند یا نزدند!
  • حامد IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
    2 0
    این رحیم پور خود مصداق آیه شریفه است درهر وادی سخن میراند به ناچار مطابق سخن الهی پیروانش سرگیجه می گیرند وگمراه میشوندجز این بهائ الدین محمد یک مسلمان است ودانشمند دینی ومسلمانان همه به نص قران بر یکدیگر ولایت دارند حال چه ایرادی دارد اورا مولانا خطاب کنند گرچه این کلمه بعنوان یک لقب برای او به کار میرود مثل لسان الغیب برای حافظ وشیخ اجل برای سعدی وشیخ اکبر برای محیی الدین وحکیم برای سنائی مخالف شیعه ووو
  • بی نام A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    2 0
    بابا این اصول گرایان عزیز خودشان را کشتند یه فیلسوف آنهم به ضرب و زور آنتن هوا کردند حالا شما هی عیب شو بشمارید. استاد یه لقب زوری نیست که خودش باید استاد ببوید ، والسلام
  • سلسبیل A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    0 0
    خب چرا جمله رو نقد نکردید ؟ ایشون بحث علمی کردن شما هم می تونستید بگید دقیقا منظور از اون جمله چی بوده و نظر خودتون رو بگید ولی من بحث علمی ندیدم
  • مسیحا IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    1 2
    آفرین! آفرین واقعا! دست مریزاد! این ملت به قلم هایی مانند شما نیاز داره ،بنظرم حرف دل اکثریت رو زدید
  • شهرری A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۹
    1 0
    آقای رحیم پور ازغدی حفظهم ا... هم فیلسوف هستند هم ایت الله هم فقیه هم دانشمند و هم ... اونایی که ایشون رو نقد میکنن اول کامل با شخصیت ایشون اشنا بشن بعد نظر بدن منو شما در حدی نیستسیم که بخوایم بزرگانی چون رحیم پور رو نقد کنیم اخه. یاعلی.
  • حامد IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    1 0
    یا للعجب اصلا به سخنان استاد کاری ندارم،راست و دروغ و سنگین و سبکش با خودتون ولی این دیگه چه جور نقدیه؟ درسته یه جمله از یه نفر بیاری،بعد دلایل طرف رو نیاری واسه حرفش و شروع کنی به نقد تک جمله یه نفر؟؟؟؟؟ والله درست نیست الحمدالله مردم خودشون این چیزا رو خوب میفهمن،وابستگی های افراد رو هم خوب میشناسن خبر انلاین مرسی که تایید میکنی