ایسنا نوشت:

در حالی که ارتش عراق برای هشتمین روز متوالی عملیات نظامی در استان سنی‌نشین الانبار را ادامه می‌دهد، یک مقام ارشد عرقی اعلام کرد که ارتش موفق شده 60 درصد از قدرت گروه‌های مسلح وابسته به القاعده را بکاهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، در هشتمین روز پیاپی از عملیات ارتش عراق در استان الانبار در غرب این کشور یکی از مسئولان نظامی عراق از موفقیت ارتش در کاهش 60 درصدی قدرت نظامی گروه‌های وابسته به القاعده خبر داد.

انور امین، فرمانده نیروی هوایی عراق اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش این کشور بیش از 400 پرواز را در مناطقی که گروه‌های مسلح القاعده در آن مستقر هستند ظرف یک روز انجام داده است.

وی افزود: ارتش تاکنون 60 درصد از قدرت نظامی گروه‌های مسلح را کاهش داده و به موفقیت‌های زیادی دست یافته است.

در فلوجه نیز به منظور خروج کامل ساکنان این شهر جهت آغاز عملیات نظامی آرامش حکمفرما است.

هلال احمر عراق اعلام کرد که تعداد خانواده‌هایی که از فلوجه به خاطر ناآرامی‌های این شهر مهاجرت کرده‌اند 13 هزار خانواده است.

همچنین شبکه اسکای نیوز عربی اعلام کرد که القاعده هنوز در بخش‌هایی از ورودی‌های شهر فلوجه حضور دارد.

شنبه گذشته خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که القاعده شهر فلوجه و بخش‌های دیگری از استان الانبار را به کنترل خود درآورده است.

نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق نیز به نوبه خود ضمن تاکید بر قدرت کشورش در رویارویی با تروریسم اعلام کرد: همبستگی ملت عراق، ارتش و پلیس باعث موفقیت عراق در رویارویی با موج جدید تروریسم است.

علاوه بر این دولت آمریکا در حال بررسی طرحی برای آموزش نیروهای ویژه عراقی در اردن جهت حمایت از دولت مالکی در جنگ علیه القاعده است.

پیشتر مسئولان آمریکایی اعلام کرده بودند که واشنگتن در حال انجام مذاکراتی با دولت عراق در خصوص آموزش نیروهای ویژه این کشور در کشوری سوم است؛ اقدامی که به واشنگتن اجازه می‌دهد به عراق در رویارویی با گروه‌های مسلح کمک کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =