۰ نفر
۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۹

تسنیم نوشت:

ارتش سوریه حرم مطهر حضرت سیده سکینه «س» در نزدیکی دمشق را از شبه‌نظامیان مورد حمایت خارج پاکسازی کرده است.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پرس‌تی‌وی، روز پنج‌شنبه (19 دی) ارتش سوریه شبه‌نظامیانی را که طی ماه‌ها این حرم مطهر را به عنوان سنگر خود استفاده می‌کردند، از این مکان بیرون رانده است.
با این وجود شبه‌نظامیان تکفیری با بی‌حرمتی به برخی بخش‌های حرم ساختمان اصلی را به آتش کشیدند.
در همین حال، در شهر غربی حمص نیروهای دولتی دست‌کم 37 تن از شبه‌نظامیان را کشتند. در هفته‌های اخیر، ارتش سوریه به پیشرفت‌های عمده‌ای در نبرد علیه گروه‌های مسلح مورد حمایت خارج دست یافته است.
در اوایل هفته جاری واحدهای ارتش سوریه طی عملیات مشابهی علیه شبه‌نظامیان در حومه شهر شمال‌غربی ادلب 46 تن از آن‌ها را کشتند.
به گفته منابع نظامی در روز سه‌شنبه ادامه عملیات پاکسازی در عدرا در حومه دمشق، پایتخت سوریه، منجر به کشته شدن هفت نفر از شبه‌نظامیان شده است.
در جای دیگر در دوما، نیروهای دولتی به مخفیگاه شبه‌نظامیان یورش برده و تعدادی از آن‌ها را کشتند. نیروهای دولتی، همچنین تعدادی از شبه‌نظامیان را در یلدا و داریا در حومه جنوبی دمشق کشتند.
واحدهای ارتش سوریه، حملات مشابهی علیه شبه‌نظامیان در قسطون الشرقیة در نزدیکی جسر الشغور و نزدیکی مئار تمسارین، در حومه شهر ادلب انجام داده و 46 نفر از شبه‌نظامیان را کشتند.
سربازان سوری، همچنین تعداد زیادی از شبه‌نظامیان را در عملیات پاکسازی حلب و حومه آن به قتل رساندند.
سوریه از ماه مارس 2011، گرفتار ناآرامی‌های خونینی شده است. براساس گزارش‌ها، قدرت‌های غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن بویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه، از شبه‌نظامیانی که در داخل سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند.
مطالعه دفاعی اخیر انگلیس نشان داد که حدود صدهزار شبه‌نظامی در قالب هزار گروه، در سوریه علیه دولت و مردم این کشور می‌جنگند.
چکیده این مطالعه که توسط مرکز مطالعات دفاعی آی‌اچ‌اس جین، تهیه شده بود، در تاریخ 16 سپتامبر 2013، منتشر شد.
بر اساس این مطالعه، حدود ده هزار نفر از این شبه‌نظامیان، برای گروه‌های وابسته به القاعده می‌جنگند و بقیه نیز برای دیگر گروه‌های شبه‌نظامی می‌جنگند.
براساس گزارش سازمان ملل، از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه، بیش از صدهزار نفر کشته و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    مرگ بر وهابيت
  • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    58 7
    کاری به ارتش سوریه ندارم ولی الحمدلله که این مکان مقدس آزاد شد
  • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    44 22
    این اخبار که همش میگه ارتش سوریه پیشروی کرد اینقدر که اینا پیشروی کردن که تا الان باید خاورمیانه رو از شر این تکفریهای کثیف پاک میکردن
    • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      33 16
      ارتش سوریه هی مناطق رو آزاد میکنه؛و می سپره به دست مردم همون نواحی؛اما مردم اون نواحی از ترس یه تک تیرانداز؛کل منطقه رو خالی میکنن و دوباره قضیه تکرار میشه..
    • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      33 17
      نه جانم اشتباه می فرمایید اینطور که اخبار ما اطلاع رسانی میکنه شنونده احساس میکنه با توجه به پیشروی های ارتش سوریه نه فقط خاورمیانه که تا الان باید کل زمین رو ارتش سوریه تصرف کرده باشه امان از این اخباری که به مردم میگید.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    25 16
    بعد از یک سال هنوز اخبار از داریا میاد. مگه داریا را دهها بار پاکسازی نکردند؟
    • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      5 0
      جنگ شهری اینجوریه
  • امیر خسروی US ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    6 8
    مسأله سوریه از عبرتهای بزرگ روزگارست. دولت به اون مستحکمی و سازمان امنیت به اون رعب و هیبت و ارتش به اون قدرت با همه نیروهای لباس شخصی که دولت ایجاد کرده بود نتوانست امنیت کشور به اون کوچیکی رو تضمین کنه و به مجرد این که مردم به تقلیدبهارعربی مصر و تونس و لیبی برعلیه دولت قیام کردند همه تشکیلات پنجاه ساله دریک چشم به هم زدن در هم ریخت. البته خارجیها هم فوراً دخالت کردند ولی اصلاً فکرش رو می شد کرد که فقط دو سه هفته از شروع درگیریها مخالفان در حومه تاسیده زینب را که در فاصله شاه عبدولعظیم از تهرانست بگیرند و حتی در محلات دمشق پخش بشوندکه اون وقت دولت برای این که جاها رو پس بگیره باید همه آثار باستانی و موزه ها و شهرها را با بمب و موشک تخریب صددرصدی بکنه و این همه کشتار بشه؟