سایت 24 نوشت:

واحدهای اطلاعاتی ارتش اسرائیل به‌طور فزاینده‌ای مهاجران فارسی زبان را با هدف جمع‌آوری اطلاعات مربوط به ایران استخدام می‌کنند.

بی بی سی به نقل از خبرگزاری رویترز با استناد به یک گزارش رسمی خبر داده، از هر پنج مهاجر متولد ایران که به سربازی اجباری فراخوانده می‌شوند، یک سرباز فارسی زبان در سرویس اطلاعاتی اسرائیل به کار گرفته می‌شود.

شمار زنان فارسی زبانی که جذب بخش‌های اطلاعاتی ارتش می‌شوند بیش از مردان است. از هر سه زن متولد ایران که در بخش دفاعی اسرائیل است، یک نفر در بخش‌های اطلاعاتی به کار گرفته می‌شود.

بنابر این گزارش، 'بمخنه' نشریه رسمی وزارت دفاع اسرائیل، شمار مهاجران فارسی‌زبانی را که در بخش‌های اطلاعاتی ارتش استخدام می‌شوند، در مقایسه "به طور چشمگیری بیشتر" از سایر مهاجران گزارش کرده است. بر اساس این گزارش سالانه بیش از ۵۰ یهودی متولد ایران به ارتش اسرائیل می‌پیوندند.

به گفته ادی بابلل، یکی از مسئولان امور مهاجرت، ''ایرانیانی که به زبان فارسی مسلط هستند اولویت دارند، چرا که فارسی، زبان رایجی در میان زنان و مردان اسرائیل نیست.''

سالانه شمار کمی از جمعیت ۲۵ هزار نفری یهودیان ایران به اسرائیل مهاجرت می‌کنند.

شبکه دو تلویزیون اسرائیل سپتامبر ۲۰۱۳ گزارشی پخش کرد که نشان می‌داد سربازان سرویس اطلاعاتی اسرائیل مشغول یادگیری زبان فارسی هستند.

سربازان متولد ایران هم در این دوره‌های آموزشی هفت ماهه شرکت می‌کنند. در این دوره‌ها علاوه بر آموزش زبان، ترانه‌های فارسی و فولکلور هم برای آشنایی با فرهنگ عامه ایران آموزش داده می‌شود.

یکی از فرماندهان ارتش اسرائیل در این‌باره به رویترز گفته ''ما باید همه چیز را درباره ایران بدانیم. از نظریه‌های دفاعی و نظامی گرفته تا کد‌ها و اصطلاحات عامیانه.''

بر اساس گزارش‌ها، از زمان توافق اولیه ایران و کشورهای پنج به علاوه یک برای حل مساله هسته‌ای، تلاش‌های دولت اسراییل برای دستیابی به اطلاعات هسته‌ای ایران افزایش یافته است.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اعتراض 24 ساله A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    47 32
    کشور آدم مثل ناموس آدمه؛یعنی خاک بر سر کسی که به کشورش خیانت می کنه؛این مودبانه ترین چیزی بود که به ذهنم اومد
    • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
      1 8
      بیزحمت واژه پر استفاده و بدون پشتوانه منطقی ناموس را تعریف کنید.
    • رضا A1 ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
      4 1
      بی نام جان من ناموس رو برات تعریف می کنم.ناموس یعنی چیزی حاضری واسش هر کاری بکنی .یعنی چیزی که حاضری بابتش خیلی اتفاقها برای بیفته ولی برای اون اتفاقی نیفته.یعنی چیزی که خیلی از شهدا باباتش جونشونو دادن.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    7 6
    بجاي اينهمه اسراييل و فلسطين بازي يه کم به مشکلات رنگارنگ داخلي اعم از بيکاري و تورم و فسادهاي مختلف و ترافيک و الودگي هوا و محيط زيست و اينا برسين
  • بی نام US ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    6 4
    دمشون گرم مگه اینا بره ما کار آفرینی کنن .
  • بی نام A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    4 0
    الان شما با این خبر ، آگهی جذب نیرو براشون چاپ کردید؟
  • بی نام A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    1 0
    پَ چرا ما عبری یاد نمگیریم ؟
  • mohammad A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    2 3
    کسایی کخ منفی دادن منظورشون چیه یعنی موافق خیانت به کشور هستن ؟
  • بی نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    0 1
    بجای فحش دادن که سالهاست انجام میدهیم ، بهتر است که ما هم برای مردم آنها و مخالفان رژیم صهیونیستی برنامه به زبان خودشان پخش کنیم . راه دشمنی و مقابله به مثل اینه ، نه فحش دادن .
  • محمد IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    0 1
    کسانی که با دشمن ایران زمین همکاری میکنند باید بدانند اگر آنان عزیزانی دارند که برایشان مهم است مردم بزرگ ایران هم همه عزیزند و مهم و از بین رفتن هر ایرانی بوسیله اسراییل یک گناه بزرگ و نابخشودنی بر گردن آنها است و در همین دنیا سزای عملشان را خواهند دید.
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    0 1
    ما هم باید تعداد پرسنل عبری زبان خود را افزایش دهیم. :))
  • بی نام US ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    0 1
    اين قسمت خبر با اونچه كه راديو فردا گفت فرق ميكنه: شما نوشتيد: سالانه شمار کمی از جمعیت ۲۵ هزار نفری یهودیان ایران به اسرائیل مهاجرت می‌کنند. اما راديو فردا گفت سالانه دهها نفر از 25 هزار ايراني تباري كه در اسراييل ساكن اند به خدمت سربازي فرا خوانده ميشوند.
  • a TR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    3 0
    به قول ستارخان خاک میخورم اما خاک نمیدهم فقط کسایی که میخواهند خیانت کنند به ای جمله توجه کنند بعدش به وجدان بپردازند وطن مثل روح ،وجود، خاک، قلبت، میمونه خاین کشور 8000 سال قدمتو 75میلیون انسان میخوای بفروشی به یک نیم وجبی حیف است بگم خاک بر سرت نمیخواهم خاک پاک میهنم رو بخاطر تو خاین کثیف کنم